ალბათ დამეთანხმებით, რომ ტექნოლოგიურმა პროგრესმა ძალიან ბევრი ბიზნესი შეცვალა და ზოგიც კიდევ რადიკალურად გარდაქმნა. არც ტურიზმის სექტორი ყოფილა გამონაკლისი, რომელიც ბოლო წლების განმავლობაში ტექნოლოგიების განვითარებასთან ერთად ძალიან შეიცვალა.
სულ რაღაც 10-15 წლის წინ, ტურისტების ქცევა დღევანდელისგან რადიკალურად განსხვავდებოდა. მაგალითად, რამდენიმე წლის წინ მოგზაურთათვის ერთ-ერთი მთავარი გზამკვლევი ქაღალდზე დაბეჭდილი რუკები იყო, ხოლო დღეს უკვე “Google Map“-ის აპლიკაციას ვიყენებთ. ცალსახაა, რომ მოგზაურობის პროცესი სმარტფონის და აპლიკაციების დახმარებით გამარტივდა.
ადამიანები მოგზაურობის დასაგეგმად ხშირად სარგებლობენ ტურისტული სააგენტოს მომსახურებით, მაგრამ სასურველი ტურის მოძიება ნელი და დამღლელი პროცესია. WeGoTrip-ის აპლიკაციის დახმარებით კი ეს პროცესი ბევრად სწრაფი და კომფორტული გახდა. სტარტაპი ტურ ოპერატორებს, სამოგზაურო სააგენტოებსა და სასტუმროებს სთავაზობს მათ პლატფორმაში სხვადასხვა პოპულარული ტურების განთავსებას, ხოლო ტრადიციული გიდის ნაცვლად გექნებათ ღირსშესანიშნავი ადგილების დეტალური აუდიო გზამკვლევი. ამ ყველაფრისათვის კი გჭირდებათ მხოლოდ აპლიკაციის გადმოწერა და სასურველი ტურის შერჩევა.
„თავდაპირველად სხვა ბიზნეს იდეაზე ვმუშაობდით, რომელიც ასევე ტურიზმთან იყო დაკავშირებული და ამ პროცესში დავინახეთ სრულიად ახალი შესაძლებლობა და გადავერთეთ WeGoTrip-ის პლატფორმის შექმნაზე. ტურისტები უამრავ დროს ხარჯავენ სასურველი ტურების შერჩევისას და ამ პროცესში სხვადასხვა ძიების მეთოდს იყენებენ, ჩვენ კი ყველა პოპულარული ტურისტული მარშრუტი ერთ აპლიკაციაში მოვაქციეთ და თან დავურთეთ აუდიო გზამკვლევები. ერთი აპლიკაციით თქვენ ირჩევთ სასურველ ტურს, ჯავშნით პოპულარული ლოკაციების ბილეთებს წინასწარ და არ გჭირდებათ გიდი და მასთან წინასწარი დამღლელი კომუნიკაცია, რადგან გაქვთ აუდიო გზამკვლევი“, – გვიყვება კომპანიის ერთ-ერთი დამფუძნებელი კირილ ჩერნაკოვი.
ტურისტული ბიზნესის წარმატება დიდწილად მარკეტინგის ერთ-ერთ შემადგენელ კომპონენტზეა დამოკიდებული. ეს არის მომხმარებლის შეძენის, მოპოვების კამპანია, რაც ინგლისურად შეიძლება ბევრად ნაცნობი იყოს თქვენთვის და ჟღერს როგორც customer acquisition campaign. რა მესიჯებით, რომელი საკომუნიკაციო არხებით და რა დანახარჯით შეძლებთ ტურისტი აქციოთ თქვენს მომხმარებლად, ესაა მთავარი გამოწვევა ამ ბიზნესში.
„როდესაც გავიგეთ, რომ 500 Startup საქართველოში იწყებდა აქსელერაციის პროგრამას ბევრი არ გვიფიქრია და მონაწილეობა გადავწყვიტეთ. ჩვენი მთავარი გამოწვევა ამ ეტაპზე მომხმარებლების რაოდენობის გაზრდაა და ძირითადად კონცენტრირებულნი ვართ მარკეტინგულ კამპანიებზე. ჩვენ ვიცოდით თუ რა დონის პროფესიონალი მენტორები ჰყავდა 500 Startups და გვინდოდა, რომ მათი რჩევებისა და გამოცდილების გათვალისწინებით დაგვეგეგმა სამომავლო acquisition campaign-ია. ასევე ძალიან ნაყოფიერი გამოდგა საქართველოს ბანკის წარმომადგენლებთან ურთიერთობაც, რომლებმაც ბევრი საინტერესო ინფორმაცია გაგვიზიარეს.
პროექტი ინვესტიციის თვალსაზრისითაც მნიშვნელოვანია ჩვენთვის, რადგან COVID-19-მა ჩვენი ბიზნესი სრულად გააჩერა და ეს ფინანსური რესურსი სტარტაპის თავიდან გაშვებაში ნამდვილად დაგვეხმარება,“ – ამბობს კირილ ჩერნაკოვი.
თუ 2020 წელს არ ჩავთვლით, საქართველოში ტურისტების რაოდენობა ყოველწლიურად იზრდებოდა, შესაბამისად ადამიანებს მეტი სტიმული გაუჩნდათ ამ სექტორში დაეწყოთ ბიზნესის კეთება. ვფიქრობ, WeGoTrip-ის აპლიკაცია ბევრი ქართული ტურისტული ბიზნესისთვის საინტერესო პროდუქტი შეიძლება აღმოჩნდეს.