გაიცანით Tezbor — ლოგისტიკური პლატფორმა, რომელზეც ყველა ონლაინმაღაზია ოცნებობს

ელექტრონული კომერცია რომ ვაჭრობის მომავალია, დავის საგანი ნამდვილად აღარ არის, რაზედაც გლობალური და ლოკალური კომპანიების წარმატება და მომხმარებლის შეცვლილი ქცევა მიუთითებს. ერთი შეხედვით, ონლაინმაღაზია ბევრ პროცესს ამარტივებს და ვაჭრობის ბიზნესს ოპერაციულად უფრო მიმზიდველს ხდის, მაგრამ ამ ბიზნესში მთავარი ისაა, რასაც მომხმარებელი, ხშირად, საერთოდ ვერ ხედავს და მხოლოდ გრძნობს. ცხადია, ლოგისტიკურ ჯაჭვს ვგულისხმობთ, რომელსაც შეუძლია ელექტრონული კომერციის პლატფორმა ააყვავოს, თუ ის გამართულია, ან პირიქით – გააკოტროს, თუ ის გაუმართავია.

ლოგისტიკური ჯაჭვის გამართულად აწყობის პრობლემა უნივერსალურია, ანუ ის აბსოლუტურად ყველა ონლაინმაღაზიას აწუხებს, მიუხედავად იმისა, თუ რა მოცულობის ტვირთბრუნვა, გასაყიდი საქონლის რაოდენობა და გეოგრაფიული მოცვა აქვს. უზბეკეთის 37-მილიონიან ბაზარზე, ამ პრობლემის გადაჭრაზე 500 Global in Eurasia-ში მონაწილეTezbor-ი ზრუნავს – ლოგისტიკური პლატფორმა, რომელიც კვირაში შვიდი დღის განმავლობაში ფუნქციონირებს და ჭკვიანურად მოწყობილი ქსელის წყალობით, გზავნილების გადატანას მაქსიმალურად სწრაფად და მინიმალური დანახარჯით უზრუნველყოფს. ამ პროცესში, Tezbor-ის გუნდი გიგ-ეკონომიკისთვის დამახასიათებელ მექანიკას და ხელოვნურ ინტელექტს იყენებს.

როგორც Tezbor-ის დამფუძნებლები ამბობენ, მათ მიერ შექმნილი პლატფორმა ამანათების გამგზავნებს, ანუ ადამიანებსა და მაღაზიებს, კურიერების საშუალებით, ამანათების მიმღებებს აკავშირებს, ხოლო პროცესში ჩართული ხელოვნური ინტელექტის და თავად პლატფორმის მექანიკიდან გამომდინარე, ყველა ამანათი დანიშნულების ადგილზე მიდის არამხოლოდ ოპტიმალურ დროში, არამედ დღის იმ მონაკვეთში, რომელიც მომხმარებელმა თავად აირჩია. ამ დროისთვის, Tezbor-ის გადაწყვეტას რამდენიმე დიდი უზბეკური პლატფორმა იყენებს, მათ შორისაა Hilolnashr, Beemarket, GoBazar და Unishop, რომელთა ჩართულობით Tezbor-მა უზბეკეთის ბაზარზე რამდენიმე ჯერ არნახული გადაწყვეტა დანერგა.

“Hilolnashr-თან პარტნიორობით ფასდადების სტრატეგია გავტესტეთ, რამაც უზბეკეთის ელექტრონული კომერციის ბაზარზე ყველაფერი თავდაყირა დააყენა. Hilolnashr-ი დავარწმუნეთ, რომ კლიენტებისთვის კურიერების სია მანამ ეჩვენებინა, სანამ შეკვეთა გაფორმდებოდა, რითაც ლოგისტიკის ბაზარზე ყველაზე სწრაფი და მოქნილი მოთამაშე გავხდით. მოგვიანებით, Beemarket-ისთვის ციფრული ქვითრების სისტემა შევქმენით, რამაც დამატებითი კლიენტები მოგვიყვანა. საბოლოო ჯამში ისე გამოვიდა, რომ ჩვენნაირი ხელსაწყოები უზბეკეთის ბაზარზე არსებულ სხვა მოთამაშეებს არ აქვთ, რაც ცენტრალური აზიის და კავკასიის ქვეყნებში გაფართოებისკენ გვიბიძგებს”, – ამბობენ Tezbor-ის დამფუძნებლები.

უზბეკეთი, რომელსაც საქართველოში კარგად იცნობენ, განვითარების იმ ეტაპს გადის, რომელიც საქართველოში რამდენიმე წლის წინ დასრულდა. ახალი ტექნოლოგიები უზბეკეთის ბაზარზე ახლა შედის და ერთ-ერთი მთავარი გამოწვევა, რომლის გადალახვა Tezbor-ის გუნდს და პარტნიორ ონლაინმაღაზიებს ერთად უწევთ – მომხმარებლის ნდობის მოპოვებაა. თუმცა, როგორც პრაქტიკა აჩვენებს, დროსთან ერთად, ადამიანები ახალ ტექნოლოგიებს უფრო ხშირად იყენებენ, ხოლო ონლაინმაღაზიების წილი ეკონომიკაში მდგრადად იზრდება. შესაბამისად, Tezbor-ი აქ არ ჩერდება და აქტიურად ფიქრობს მომავალზე, რომელიც წლის ბოლოსთვის ყაზახეთში, 2028 წლისთვის კი ცენტრალური აზიის და კავკასიის სხვა ქვეყნებში გაფართოებას გულისხმობს.

გარდა ამისა, უმიდ ახმედოვი, მადამინ მამატოვი და კუდრატ ისაბაევი ტექნოლოგიურ პროგრესზეც ფიქრობენ და არც სიახლეები აშინებთ, რომელთა გარეშე, როგორც ამბობენ, მომხმარებლის სურვილს სათანადოდ ვერ შეაფასებენ. “ტექნოლოგიური კომპანია ვართ და ბევრ ექსპერიმენტს ვატარებთ. ცალსახაა, რომ მომავალი დრონების და რობოტებისაა, მაგრამ არ გვავიწყდება, რომ პრაგმატულად და მომხმარებლის საუკეთესო ინტერესის გათვალისწინებით უნდა ვიფიქროთ, რისთვისაც კლიენტებს ვუსმენთ, რომლებიც საკუთარ გულის ტკივილს გვიზიარებენ. ამ ეტაპზე, ტრანზაქციებში ნაღდი ფულის ჩანაცვლებაზე ვმუშაობთ, რადგან ეს ყველაზე დიდი გამოწვევაა, რომელიც ქვეყანაში ელექტრონული კომერციის განვითარებას აფერხებს.

500 Global in Eurasia-ს მეშვიდე, ამ დროისთვის ყველაზე მასშტაბური ნაკადისთვის მენტორებმა 10 ქვეყნიდან 13 სტარტაპი შეარჩიეს. სააქსელერაციო პროგრამის მე-7 ნაკადში შვიდი სფეროს წარმომადგენელი სტარტაპი მოხვდა და, რაც ყველაზე საინტერესოა, თითოეული მათგანი 21-ე საუკუნის მთავარ ტექნოლოგიას – ხელოვნურ ინტელექტს ეფუძნება. 500 Global in Eurasia “საქართველოს ბანკთან” და GITA-სთან თანამშრომლობით ხორციელდება.

არ გაჩერდე, გააგრძელე კითხვა