დედამიწის ტექნოლოგიურ განვითარებასთან ერთად, ფაქტობრივად ყველაფერმა, რისთვისაც, ამ დრომდე, კონკრეტული სფეროს პროფესიონალის ჩართულობა იყო საჭირო, ციფრულ სამყაროში გადაინაცვლა და ვებგვერდის, პლაგინის ან აპლიკაციის სახე მიიღო. ამ პროცესში დეველოპერების სამუშაოც გაციფრულდა, რადგან ბაზარზე არაერთი მარტივი, ე.წ. “no-code” ინსტრუმენტი გამოჩნდა, რომელიც კოდის წერის არმცოდნე ადამიანებს გამართული ვებგვერდების და აპლიკაციების შექმნის საშუალებას აძლევს. თუმცა, როგორც დრომ აჩვენა, ეს ხელსაწყოები არც თუ ისე მარტივია, რადგან მათ გამოსაყენებლად მომხმარებელს ახალი უნარების გამომუშავება სჭირდება, რაც კონტრპროდუქტიულია და no-code ხელსაწყოს იდეას თავდაყირა აყენებს.
აი, სწორედ ამ პრობლემის გადასაჭრელად შეიქმნა ქართული სტარტაპი Widgera, რომელიც მომხმარებელს ჭეშმარიტად მარტივ no-code ხელსაწყოებს სთავაზობს, რომელთა გამოყენებისთვის არც YouTube-ის ვიდეოების ყურება მოუწევს და არც – წიგნების კითხვა. “ვებგვერდების და აპლიკაციების ინსტრუმენტების ბაზარზე დიდი დანაკლისი დავინახეთ. ბევრი no-code პლატფორმაა ხელმისაწვდომი, მაგრამ თუ მომხმარებელი სისტემაში ვერ ერკვევა, პლატფორმას ვერ იყენებს. შედეგად, no-code ხელსაწყოების გამოყენებით ტექნოლოგიური პროდუქტების მხოლოდ 5% იქმნება. Widgera ამ პრობლემის გადასაჭრელად შევქმენით”, – ამბობს კომპანიის თანადამფუძნებელი, სანდრო ბოლქვაძე.
ამ პროცესში, Widgera ხელოვნურ ინტელექტს იყენებს, რომელიც, როგორც კომპანიაში ამბობენ, Widgera-ში არატრადიციულად არის ინტეგრირებული. ქართულ სტარტაპში მიაჩნიათ, რომ ხელოვნური ინტელექტი უნდა იყოს არა ცალკე მდგომი ინსტრუმენტი, არამედ ყველა გადაწყვეტაში ჩაშენებული ერთ-ერთი, მაგრამ არა ერთადერთი ფუნქციონალი, რომელიც პლატფორმას გაამარტივებს და მეტად მოქნილს და პერსონალიზებულს გახდის.
მაშ, რა გამოარჩევს Widgera-ს სხვა no-code პლატფორმებისგან? როგორც სანდრო ამბობს, ქართული კომპანიის კონკურენტული უპირატესობა ინტერფეისის დინამიკური პერსონალიზაციაა (DIP), რომელიც Widgera-ზე აწყობილ ვებგვერდებს თითოეულ მომხმარებელს პერსონალურად არგებს, როგორც ეს სოციალურ ქსელებში ხდება. “მას შემდეგ, რაც ვებგვერდს დომენს მიაბამ, პროცესში DIP ერთვება, რომელიც სამომხმარებლო გამოცდილებას თითოეული ვიზიტორის სურვილებსა და ქცევას მოარგებს. ამ დონის პერსონალიზაცია კომპანიებს არნახულ შესაძლებლობებს უხსნის, რადგან ეს გაცილებით მეტია, ვიდრე კონტენტის პერსონალიზაცია, რაც საკმაოდ ძვირად ღირებული სერვისია”, – ამბობს სანდრო და დასძენს, რომ ამ ფილოსოფიით, სფერო მეტად დემოკრატიული ხდება, ხოლო ფასები – იკლებს.
ქართული კომპანიის მიერ შექმნილ პლატფორმას, ამ დროისთვის, რვაასი კომპანია იყენებს. Widgera-ს მომხმარებელთა 60% აშშ-ზე, 30% ინდოეთზე, 10% კი – ევროპის და აზიის სხვა ქვეყნებზე მოდის და, როგორც სანდრო ამბობს, სამომავლოდ, კომპანია აშშ-ის და ინდოეთის ბაზრებს უყურებს, სადაც რამდენიმე პარტნიორი უკვე ჰყავს. Widgera-ს მომხმარებელთა შორის არიან, როგორც მცირე და საშუალო ზომის კომპანიების დამფუძნებლები, ასევე მარკეტერები და ფრილანსერები. პლატფორმას დეველოპერებიც იყენებენ, რომელთაც შეუძლიათ საკუთარი ვიჯეტები და პლაგინები Widgera-ზე გაყიდონ და ასე, ერთი მხრივ, შემოსავალი მიიღონ, ხოლო მეორე მხრივ, no-code ეკოსისტემა განავითარონ. სამომავლოდ, Widgera-ში App Store-ის მსგავსი მარკეტფლეისის შექმნა სურთ, სადაც სწორედ პლაგინები გაიყიდება.
როგორც Widgera-ში ამბობენ, ამ ეტაპზე, ბაზარზე პლატფორმის ალფა ვერსია არის ხელმისაწვდომი, რომლითაც თანადამფუძნებლები პროდუქტის შესახებ უკუკავშირს აგროვებენ. სამომავლოდ, Widgera ყოველთვიური გამოწერის მოდელზე გადავა. ასე, ქართული სტარტაპის მმართველი გუნდი, რომელიც ბიზნესის განვითარების, UI/UX დიზაინის და პროდუქტის დიზაინის მიმართულებით მრავალწლიანი გამოცდილების მქონე პროფესიონალებს აერთიანებს, გლობალურ ტექნოლოგიურ არენაზე თავის დამკვიდრებას ეცდება.
500 Global in Eurasia-ს მეშვიდე, ამ დროისთვის ყველაზე მასშტაბური ნაკადისთვის მენტორებმა 10 ქვეყნიდან 13 სტარტაპი შეარჩიეს. სააქსელერაციო პროგრამის მე-7 ნაკადში შვიდი სფეროს წარმომადგენელი სტარტაპი მოხვდა და, რაც ყველაზე საინტერესოა, თითოეული მათგანი 21-ე საუკუნის მთავარ ტექნოლოგიას – ხელოვნურ ინტელექტს ეფუძნება. 500 Global in Eurasia “საქართველოს ბანკთან” და GITA-სთან თანამშრომლობით ხორციელდება.