ცხოვრების გლობალური დონის ზრდასთან ერთად, ადამიანების ცხოვრება, როგორც წესი, უფრო საქმიანი ხდება, რასაც ერთი ხშირად უგულებელყოფილი ნაკლი აქვს – ადამიანების იმ ნაწილს, რომელთაც ოჯახი და შვილები ჰყავთ, ბავშვებისთვის ჯანსაღი აქტივობების პოვნა უჭირთ. თანაც, ადგილი, რომელსაც ბავშვს მიაბარებ უსაფრთხო და საინტერესო უნდა იყოს, ხოლო განრიგი – მშობლების სამუშაო სტილს უნდა ერგებოდეს, რასაც შესაძლოა, ინტერნეტის გადაქექვა და სხვა მომხმარებლების მიერ დატოვებული შეფასებების საათობით კითხვა დასჭირდეს. არც ის უნდა დაგვავიწყდეს, რომ ყოველი მომდევნო თაობა წინა თაობაზე მეტად ციფრული და ტექნოლოგიურად განვითარებულია, ანუ საგანმანათლებლო ცენტრების, სპორტული წრეებისა და გასართობი დაწესებულებების მთავარ კონკურენტად, რეალურად, ტექნოლოგიური მოწყობილობები და აპლიკაციები გვევლინება, რაც კარგი დაწესებულების პოვნის პროცესს მეტად ართულებს.
აი, სწორედ ამ პრობლემის წინაშე აღმოჩნდა სამი წლის ამელის დედა ლაურა ერალიევა, რომელმაც გადაწყვიტა, რომ დაბრკოლება შესაძლებლობად უნდა აქციოს, რისთვისაც YAYA შექმნა – სტარტაპი, რომელიც მშობლებისთვის ბავშვების გართობისა და აღზრდისთვის საჭირო დაწესებულებებს და მათ შესახებ დეტალურ ინფორმაციას ერთ პლატფორმაზე აერთიანებს, რომლიდანაც ნებისმიერი სერვისის დაჯავშნა რამდენიმე წამში შეიძლება. ყაზახური სტარტაპის შეთავაზებაში ყოველთვიური, სამთვიანი და ერთწლიანი გამოწერის პაკეტები არის ხელმისაწვდომი, რომლებიც ერგება, როგორც ბავშვების მრავალმხრივ ინტერესებს, ასევე მშობლების ბიუჯეტირების მოთხოვნებს. ამ დროისთვის, YAYA ყაზახეთის ქალაქ ალმათიში ოპერირებს, სადაც 250-ზე მეტ საბავშვო ცენტრს და 400-ზე მეტ აქტივობას აერთიანებს, მათ შორის, მაგალითად, ჭადრაკის, უცხო ენებისა და რობოტიკის გაკვეთილებს და ცურვას, რომელთა დაჯავშნა მშობლებს ერთი აპლიკაციიდან, ერთჯერადი ყოველთვიური გადახდით შეუძლიათ.
“სამი წლის შვილი მყავს, ამელი. დეკრეტულ შვებულებაში რომ ვიყავი, ონლაინკურსებს გავდიოდი, ხოლო მალევე ძიძა დამჭირდა და ჩემი შვილისთვის სწორი ადამიანის პოვნა ძალიან გამიჭირდა. აი, ასე გამიჩნდა ძიძების პოვნის სერვისის შექმნის იდეა, რასაც ექვსი თვე დავუთმე, მაგრამ მივხვდი, რომ ეს პროექტი მასშტაბური ვერ იქნებოდა. ბიზნესის გადაწყობა გადავწყვიტე და ისე დაემთხვა, რომ იმ დროს, შვილისთვის საბავშვო ცენტრს ვეძებდი, რაც ასევე უამრავ პრობლემასთან ყოფილა დაკავშირებული. ალბათიში არსებული ცენტრები მოვიარე და არაერთ მშობელს ველაპარაკე და გადავწყვიტე, ისეთი აპლიკაცია შემექმნა, რომლითაც ბავშვები საგანმანათლებლო ცენტრებში, სპორტული წრეებსა და გასართობი დაწესებულებაში ღილაკზე თითის ერთი დაჭერით დარეგისტრირდებოდნენ”, – ამბობს YAYA-ს დამფუძნებელი, ლაურა ერალიევა.
გამომდინარე იქიდან, რომ საქმე ბავშვებს, მათ აწმყოსა და მომავალს ეხება, YAYA ორ ფუნდამენტურ ღირებულებაზე დგას, ესენია – უსაფრთხოება და ხარისხი. როგორც ლაურა ერალიევა ამბობს, იმისთვის, რომ საბავშვო ცენტრი აპლიკაციაში მოხვდეს, კომპანიის ბიზნესის განვითარების დეპარტამენტის თანამშრომლები მას სკრუპულოზურ ინსპექციას უტარებენ და ადგენენ, აკმაყოფილებს თუ არა ის YAYA-ს სტანდარტებს. ყაზახური სტარტაპი რამდენიმე პარამეტრს აკვირდება, მათ შორისაა – ადგილმდებარეობა, უსაფრთხოება და მის უზრუნველსაყოფად საჭირო ყველა პროცედურა, ცენტრის იურიდიული დოკუმენტაცია, ინსტრუქტორების ცოდნა და სერტიფიცირება და, რაც ყველაზე მნიშვნელოვანია – მშობლებისგან მიღებული უკუკავშირი, რადგან ასეთი გადაწყვეტილებების მიღების დროს, ადამიანები, როგორც წესი, სწორედ ოჯახის წევრებისა და მეგობრების გამოცდილებას ეყრდნობიან.
“დაფუძნების შემდეგ, YAYA-ში დამატებული ცენტრებით არაერთ ბავშვს უსარგებლია და ბევრ მათგანთან, განსაკუთრებული ისტორია გვაკავშირებს. ჩვენს ერთ მომხმარებელს სამი წლის შვილი ჰყავდა, რომელსაც ლაპარაკი ჯერაც არ ჰქონდა დაწყებული. მას შემდეგ, რაც ბავშვის მშობელი ჩვენს პლატფორმაზე დარეგისტრირდა, ჩვენმა ექსპერტებმა ისეთი საგანმანათლებლო დაწესებულებები ურჩიეს, რომელიც მის შვილს ყველაზე კარგად მოერგებოდა. ჩვენი სპეციალისტების მიერ შერჩეული ცენტრები იმდენად კარგი აღმოჩნდა, რომ ბავშვი ორ თვეში ალაპარაკდა და ლექსების მოყოლაც დაიწყო. ჩვენმა კლიენტმა კი სამსახურიდან წამოსვლა და მთელი მისი დროის შვილისთვის დათმობა გადაწყვიტა”, – ჰყვება YAYA-ს დამფუძნებელი, ლაურა ერალიევა.
ამ დროისთვის, ყაზახეთის ქალაქ ალმათიში ოპერირებს, სადაც თორმეტ ცენტრს აერთიანებს, მაგრამ მალე YAYA ასტანაში, ტაშკენტსა და ბაქოში გაფართოვდება, რაც გასაგებიცაა, რადგან გაშვებიდან მალევე, YAYA-მ ყაზახეთის წამყვანი სტარტაპ-აქსელერატორის პროგრამა გაიარა, $100,000-იანი საინვესტიციო რაუნდი დახურა და კომპანიის შემოსავალი მნიშვნელოვნად გაზარდა. თუმცა ყაზახური კომპანია აქ არ ჩერდება და სამომავლოდ, გაფართოებას ახლო აღმოსავლეთში, ჩრდილოეთ აფრიკაში და ამერიკის შეერთებულ შტატებში გეგმავს. ამ ამბიციურმა მიზანმა ლაურა ერალიევა და მისი გუნდი 500 Global in Eurasia-მდე მოიყვანა, რასაც კომპანიაში სტრატეგიულ გადაწყვეტილებად აფასებენ, რომელიც სტარტაპს ანტერპრენიორებისა და ინვესტორების დიდ ქსელზე წვდომას მისცემს და გლობალურ ექსპანსიაში დაეხმარება.
საქართველოში მსოფლიოს ერთ-ერთი წამყვანი სტარტაპ-აქსელერატორის, კალიფორნიული 500 Global-ის სააქსელერაციო პროგრამა გრძელდება. “საქართველოს ბანკთან” და GITA-სთან პარტნიორობით შექმნილი რეგიონული სააქსელერაციო პროგრამის, 500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადისთვის მენტორებმა ცხრა სტარტაპი შეარჩიეს, რომელთა დასახასიათებლად ყველაზე კარგად, სიტყვა “მრავალფეროვნება” გამოდგება. 500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადის მონაწილე კომპანიები შვიდ სექტორსა და ექვს ქვეყანას წარმოადგენენ და, რაც ყველაზე საინტერესოა, კავკასიისა და ცენტრალური აზიის რეგიონის ქვეყნებთან ერთად, ქართულ სააქსელერაციო პროგრამაში ევროპული სტარტაპებიც მოხვდნენ.
გაიცანით 500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადის სხვა მონაწილეები:
• Helio.AI – ქართული სტარტაპი, რომელიც კომპანიებს თანამშრომელთა შერჩევისთვის AI-თამაშს სთავაზობს;
• გაიცანით Optimyzee – სტარტაპი, რომელიც კომპანიებს AI-მარკეტინგულ ხელსაწყოებს სთავაზობს;
• როგორ ვაქციოთ ტექსტი ვიდეოდ ერთ წუთზე ნაკლებ დროში Katalist-ის გამოყენებით?;
• გაიცანით 500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადის მონაწილე სტარტაპები;
• გაიცანით 500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადის მენტორები.