ავტომობილებით ვაჭრობა საქართველოში ერთ-ერთი ყველაზე მსხვილი ინდუსტრიაა. COVID-19 პანდემიის მიუხედავად, 2020 წლის პირველ კვარტალში, საქსტატის მონაცემებით, ავტომობილების ექსპორტის მოცულობა 26%-ით გაიზარდა და $127.9 მილიონი შეადგინა.
მიუხედავად ამისა, ამ ინდუსტრიაში მაინც ბევრი პრობლემა არსებობს. საქართველოში ეს ბაზარი საკმაოდ დანაწევრებულია წვრილი დილერებისა და სხვადასხვა მომწოდებლის გამო, რაც მომხმარებლებისთვის ზედმეტ შუამავალ რგოლებს წარმოქმნის და აძვირებს ავტომობილის ჩამოყვანის ღირებულებას.
ბაზრის კონსოლიდაციის მიზნით სტარტაპმა Cardeal, საერთაშორისო ტექნიკურ პარტნიორ Shelf.Network-თან ერთად, გადაწყვიტა შეექმნა ისეთი ციფრული პლატფორმა, რომლითაც მომხმარებელი თავიდან აირიდებს ავტომობილის გაძვირების რისკებს, ხოლო ყიდვის პროცესები სრულიად გამჭვირვალე იქნება.
საწყის ეტაპზე სტარტაპს ნდობასთან დაკავშირებული სირთულეები ჰქონდა, რადგან მომხმარებლებს მათი ქცევისგან განსხვავებული სერვისი შესთავაზეს. ადამიანებს მაინც სურდათ ოფისში მისვლა და მანქანის ამ გზით შერჩევა, მაგრამ დღეს უკვე მომხმარებლის ქცევა საგრძნობლად შეცვლილია.
„ჩვენ მოკლე დროში მოვახერხეთ შეგვექმნა საერთაშორისო ელექტრონული ავტო აუქციონი და სანდო საერთაშორისო მომწოდებელი კომპანიების საშუალებით დაახლოებით 500 ათასი ავტომობილის აგრეგაციას ვახდენთ. გარდა ამისა, მომხმარებლებისთვის ვქმნით ერთიან ეკოსისტემას ანუ მომხმარებელს ერთ სივრცეში შეუძლია მიიღოს ავტომობილის შეძენასთან დაკავშირებული ყველა საჭირო სერვისი, იქნება ეს ადგილზე ინსპექტირება, დაფინანსება/ლიზინგი თუ საქართველომდე ტრანსპორტირება.
ვებ-საიტზე ასევე ინტეგრირებულია პარალელური ბიდინგის ფუნქციონალი, რომელიც ჩვენი პლატფრომის გავლით პირდაპირ საერთაშორისო აუქციონებში მონაწილეობის შესაძლებლობას გაძლევთ. ეს ფუნქციონალი უნიკალურია და სტარტაპს მნიშვნელოვან კონკურენტულ უპირატესობას აძლევს ,“ – ამბობს Cardeal-ის დამფუძნებელი ზურაბ ბაკურაძე.
500 Startups-ის მაღალ ხარისხს განსაზღვრავენ პროფესიონალი მენტორები, რომლებიც პროგრამაში მონაწილე თითოეულ სტარტაპთან ინდივიდუალირად მუშაობენ. ისინი ეხმარებიან დამწყებ ანტრეპრენიორებს ისეთი პრობლემების იდენტიფიცირებასა და შემდგომ გადაწყვეტაში, რომლებიც აქამდე შესაძლოა უბრალო მოცემულობად აღექვათ.
Cardeal-ს დღეს უკვე საკმაოდ ბევრი ადამიანი იცნობს და სარგებლობს მისი სერვისით. დამფუძნებლების თქმით, სტარტაპმა მცირე დროში მოახერხა ბაზარზე ადგილის დამკვიდრება, მაგრამ მათთვის მთავარ გამოწვევად მაინც ბიზნესის ზრდის ტემპის აჩქარება რჩება. სწორედ ამიტომ მათ გადაწყვიტეს, რომ 500 Startups-ის აქსელერაციის პროგრამაში მონაწილეობა მიეღოთ.
„განწყობა თავიდანვე ძალიან კარგი გვქონდა, თუმცა 500 startups-ის აქსელერაციის პროგრამამ ყველანაირ მოლოდინს გადააჭარბა. ამ 4 კვირის განმავლობაში უკვე განვახორციელეთ მნიშვნელოვანი ცვლილებები პროექტის დიზაინის, კონტენტის და გაყიდვების კუთხით. მაგრამ, რა თქმა უნდა, მხოლოდ ამით არ შემოვიფარგლებით და კვლავ ვაგრძელებთ ექსპერიმენტებს მენტორების რჩევებით, რაც კიდევ ახალ შედეგამდე მიგვიყვანს.
ჩემი აზრით, საქართველოში მსგავსი დონის აქსელერაციის პროგრამა ჯერ არ ყოფილა და ძალიან დიდი პატივია პირველ ნაკადში მოხვედრა. რა თქმა უნდა, კერძო სექტორის, და ამ შემთხვევაში საქართველოს ბანკის, ჩართულობა ხელს უწყობს სტარტაპების განვითარებას და ვფიქრობ, რომ ეს პროცესი პირდაპირ პროპორციულად აისახება ქვეყნის სტარტაპის ეკოსისტემის განვითარებაზე,“ – გვიყვება ზურაბ ბაკურაძე.
და ბოლოს, რომ შევაჯამოთ ალბათ ბევრი თქვენგანი სხვადასხვა პროდუქტის შეძენისას ხშირად სარგებლობთ ონლაინ მაღაზიებით და უკვე არც მანქანის შეძენაა გამონაკლისი. Cardeal-ის დახმარებით სახლიდან გაუსვლელად შეგიძლიათ შეარჩიოთ თქვენთვის სასუველი ავტომობილი, მიიღოთ აუქციონში მონაწილეობა და გამარჯვების შემთხვევაში უბრალოდ დაელოდოთ მის ტრანსპორტირებას.