Agrolabs-ის შექმნამდე, მისი თანადამფუძნებელი მიხაელ ლაზარენკო დიდ ბრიტანეთსა და აშშ-ში მუშაობდა. მეორე თანადამფუძნებელი, მაქსი კი უკრაინაში საკუთარ კომპანიას მართავდა, რომელიც სათბურებს ემსახურებოდა. ისინი სკოლის მეგობრები იყვნენ და უკრაინაში ერთ-ერთი რიგითი ვიზიტისას დაიბადა სტარტაპის იდეაც.
„უკრაინაში ვიზის განახლებისთვის ჩამოვედი და მას უბრალოდ როგორც მეგობარს, ისე შევხვდი. საუბრისას მაქსი საკუთარ კომპანიაზე მომიყვა, რომელიც საკმაოდ იყო, ყოველწლიურად სტარტაპს უკვე ჰქონდა 5 მილიონ დოლარამდე შემოსავალი და ძალიან სწრაფად იზრდებოდა. ის მესაუბრებოდა იმ ტექნოლოგიურ ჩამორჩენაზე, რომელიც სათბურებში არსებოდა. არ ხდებოდა არანაირი Data-ს შეგროვება, უამრავი პროცესი არ იყო ავტომატიზირებული. თან საუბარია ისეთ სათბურებზე, სადაც ინვესტიცია $50 მილიონსაც კი აღწევდა. ვიფიქრეთ, რომ ამ მიმართულებით შეგვეძლო ბაზარზე რაღაც სიახლის შემოტანა და Agrolabs-ის ისტორიაც აქედან დაიწყო.“ – გვიყვება მიხაელ ლაზარენკო
როგორც ის აღწერს, თავდაპირველად გუნდს ძალიან ამბიციური გეგმები ჰქონდა და მსგავსი ტექნოლოგიის შექმნა შედარებით მარტივ ამოცანად ესახებოდა, თუმცა რეალობა გაცილებით მძიმე აღმოჩნდა.
„ვფიქრობდით, რომ ტექნოლოგიას ძალიან მოკლე დროში შევქმნიდით და დავნერგავდით. სინამდვილეში კი ურთულეს პირობებში მოგვიხდა მუშაობა, ჩამოვაყალიბეთ Agrolabs-ის როგორც Hardware-ის, ისე Software-ის დიზაინი. ამ პროცესში უამრავი შეცდომა დავუშვით, რამაც ჩვენი განვითარება შეაფერხა. საწყის ეტაპზევე გვსურდა მრავალფუნქციური სისტემის ჩამოყალიბება, რაც არასწორი იყო. ამ გადმოსახედიდან ყველა სტარტაპერს ვურჩევდი, რომ თავდაპირველად მხოლოდ რამდენიმე ფუნქცია განევითარებინათ და შემდეგ დაეწყოთ მისი დახვეწა. მთავარია საქმე ხარისხიანად შესრულდეს, მრავალფეროვნება კი საწყის ეტაპზე შესაძლოა, ხელის შემშლელიც კი აღმოჩნდეს“ – ამბობს მიხაელი.
Agrolabs-ის ტექნოლოგია, რომელიც IoT სენსორების წყალობით მცენარის განვითარების მონიტორინგის შესაძლებლობას იძლევა, იმდენად საჭირო
პროდუქტი აღმოჩნდა, რომ უკუკავშირის უმრავლესობა პოზიტიური იყო. ამან ბევრი წინაღობის მიუხედავად, დამფუძნებლებს ყველაზე მნიშვნელოვანი მოტივაცია მისცა, რომ საქმე ბოლომდე მიეყვანათ.
„რამდენიმე პროდუქტს ერთდროულად ვქმნიდით, რამაც ტემპი ძალიან დააგდო. როგორც კი პრიორიტეტები სწორად დავალაგეთ, ჩვენი განვითარებაც მნიშვნელოვნად დაჩქარდა. – აღნიშნა მიხაელმა.
სტარტაპის განვითარებასთან ერთად,გაიზარდა Agrolabs-ის გუნდიც, სადაც კიდევ რამდენიმე ბარიერი გაჩნდა.
„კადრების აყვანისას ხშირად კომპრომისებზე მივდიოდით. გვეგონა, რომ ნაკლებად გამოცდილი დეველოპერი საქმეს თავს მაინც გაართმევდა. საბოლოო ჯამში ამან დიდი დრო და რესურსები დაგვაკარგვინა“ -გვიყვება Agrolabs-ის თანადამფუძნებელი.
დღეს სტარტაპს უკვე სულ სხვა რეალობა უდგას. 500 Startups-ის ერთ-ერთ გამარჯვებული მალე სილიკონ ველიზე მიემგზავრება, სადაც მსხვილი ინვესტიციის მოზიდვას შეეცდება. საინტერესოა, რომ Agrolabs-ის ტექნოლოგიის დანერგვა დისტანციურადაც შესაძლებელია სხვადასხვა Tutorial-ების მეშვეობით. სწორედ ამიტომ, სტარტაპს უკვე არაერთი კლიენტი ჰყავს მთელი მსოფლიოს მასშტაბით, მათ შორის: აშშ-ში, კანადაში, ბელგიაში, ფინეთში, დიდ ბრიტანეთში, პოლონეთში, რუსეთსა და უკრაინაში.
რაც შეეხება საქართველოს, მიხაელის თქმით, მიუხედავად იმისა, რომ სოფლის მეურნეობაში მსგავსი ტექნოლოგიები ახლა იდგამს ფეხს, ორ კომპანაისთან მოლაპარაკებებს უკვე აწარმოებენ და შესაძლოა უახლოეს მომავალში ისინი ჩვენი ქვეყნის ბაზარზეც შემოვიდნენ.