უკვე მეოთხე წელია, საქართველოს ბანკის მხარდაჭერითა და ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს ინიციატივით, 500 Global-ის აქსელერაციის პროგრამა საქართველოშიც გამოჩნდა. 500 Global-ის აქსელერაციის პროგრამა 500 Georgia ქართულ სტარტაპებს განვითარების შანსსა და მსოფლიოში აღიარებული მენტორებისგან ცოდნის მიღების შესაძლებლობას აძლევს. 500 Georgia-მ 4 ნაკადი უკვე მიიღო, რომლებშიც მონაწილე სტარტაპებმა 3-თვიანი ინტენსიური კურსი გაიარეს. ახლა კი, საქართველოს ბანკის, საქართველოს ინოვეციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს, აწარმოე საქართველოს და 500 Global-ის მხარდაჭერით, 500 Georgia-ს მე-3, მე-4 და მე-5 ნაკადის მონაწილე სტარტაპები ლისაბონის Websummit-ზე წარდგებიან, რომელიც ევროპაში ყველაზე მასშტაბური ტექნოლოგიური კონფერენციაა.
გლობალური ტექნოლოგიური კონფერენცია Web Summit ყოველწლიურად ტარდება. ამ საერთაშორისო ღონისძიებაზე მსოფლიოს წარმატებული ტექნოლოგიური კომპანიები ერთ სივრცეში იყრიან თავს და ერთმანეთს გამოცდილებას უზიარებენ. სამიტი სხვადასხვა ტიპის შეხვედრებსა და ღონისძიებებს აერთიანებს, რომლებშიც 160-ზე მეტი ქვეყნის წარმომადგენელი მონაწილეობს. ღონისძიების დამსწრეებს საშუალება აქვთ ასობით გამოჩენილი კომპანიის სპიკერებს მოუსმინონ და ასევე, საკუთარი სტარტაპი თუ კომპანია იმ უამრავი ადამიანის წინაშე წარადგინონ, ვინც სამიტს ესწრება. წლევანდელ Web Summit-ზე კი ამის შესაძლებლობა 500 Georgia-ს მესამე (Epoint, Kings, QuickShipper), მეოთხე (DataMind, Fortu Wealth) და მეხუთე (Awork, Beep, My AI, STORI) ნაკადის მონაწილე სტარტაპებს ეძლევათ.
ლისაბონის Web Summit-ის მონაწილეებს თავიანთი კომპანიების წარდგენისა და დისკუსიებზე დასწრების გარდა, ინვესტორებთან შეხვედრა და საინტერესო პროექტების აღმოჩენა პირადად შეუძლიათ. ასევე, Web Summit-ზე 500 Georgia-ში მონაწილე სტარტაპების გამოჩენა ტექნოლოგიური მიმართულებით საქართველოს ცნობადობის ზრდასაც შეუწყობს ხელს, რაც სამომავლოდ საერთაშორისო ბაზარზე სხვა ქართულ კომპანიებსაც გაუკვალავს გზას. რაც შეეხება Web Summit-ის წლევანდელ ქართველ მონაწილეებს, აი, რატომაა მათთვის ასეთ მასშტაბურ ღონისძიებაზე გამოჩენა მნიშვნელოვანი:
- ნეთვორქინგი
500 Georgia-ს პროგრამის მიზანი სტარტაპების განვითარების ხელშეწყობაა, რაც სხვა სტარტაპებთან და ცნობილ კომპანიებთან ნეთვორქინგსაც გულისხმობს. Web Summit-ის მონაწილეებს კი შესაძლებლობა აქვთ, მათი ინტერესიდან გამომდინარე, მსოფლიოს 160-ზე მეტი ქვეყნიდან წარმოდგენილ კომპანიებს თავიანთი სტარტაპი გააცნონ და სამომავლო თანამშრომლობაც დაგეგმონ. Web Summit-ზე დასწრება იმასაც ნიშნავს, რომ სტარტაპები პოტენციურ ბიზნეს პარტნიორს გაცილებით მარტივად და სწრაფად შეიძლება შეხვდნენ: ღონისძიებაზე 900-ზე მეტი ინვესტორი დაესწრება. გარდა ამისა, მსოფლიოს წამყვანი ექსპერტებისგან სტარტაპებს შეუძლიათ რჩევებიც მიიღონ იმ სფეროს შესახებ, რომელშიც თავად ახლები არიან, თუმცა სხვებმა წარმატებას უკვე მიაღწიეს.
- ბაზრის უკეთ შესწავლა
Web Summit-ზე დამსწრეებს სწორედ ის ექსპერტები უზიარებენ თავიანთ გამოცდილებას, რომლებიც ტექნოლოგიური ინდუსტრიის წამყვან კომპანიებს უძღვებიან. ბუნებრივია, რომ ეს ადამიანები საკმაოდ დიდ გამოწვევებს სტარტაპებზე ადრე აწყდებიან და უმკლავდებიან, რისი ვრცელი ანალიზი და განხილვა სწორედ ყოველწლიურ Web Summit-ზე მიმდინარებს. გამომდინარე იქიდან, რომ Web Summit-ის თემები მოიცავს ტექნოლოგიებისა და ბიზნესის სფეროსაც, ღონისძიების თითოეული მონაწილე საერთაშორისო ბაზარს სიღრმისეულად ეცნობა და სამომავლო გამოწვევებს სხვებზე უკეთ მომზადებულიც ხვდება.
- სწრაფი განვითარების შესაძლებლობა
დღესდღეობით ტექნოლოგიური სფეროს თითოეული სტარტაპი სწრაფ განვითარებაზეა ორიენტირებული, რისი მიღწევაც ცოდნის გარეშე მარტივი ვერ იქნება. გამომდინარე იქიდან, რომ Web Summit-ს საგანმანათლებლო ხასიათი აქვს, მისი მონაწილეები ინფორმაციული თვალსაზრისით საკმაოდ დიდ ცოდნასა და გამოცდილებას იღებენ. Web Summit-ის სპიკერებისთვის ერთ-ერთი მთავარი მიმართულება ინოვაციების გაცნობაა, რაც ინფორმაციულ მასტერკლასში ჩართულ მონაწილეებს მრავალი საკითხის შესახებ ცოდნის გაღრმავებასა და ცნობიერების ამაღლებაში ეხმარება. მრავალფეროვანი მიმართულებით მიღებული ინფორმაციითა და ცოდნით კი, Web Summit-ის მონაწილეები საკუთარი სტარტაპების განვითარებას უფრო სწრაფად და ეფექტურად შეძლებენ.