Kvalifika მომხმარებლის ამომცნობი სისტემების პროვაიდერია. ფიშინგისა თუ სხვა საფრთხეებისგან თავდასაცავად მრავალწლიანი გამოცდილების მქონე გუნდი თავდაუზოგავად შრომობს, რათა მათი პროდუქტი სრულად შეესაბამებოდეს 21-ეს საუკუნის მოთხოვნებს. თაღლითური სქემები იცვლება და დროთა განმავლობაში იხვეწება, შესაბამისად თავდაცვის ხერხების მუდმივი განახლებაა საჭირო. ამ კუთხით 500 Startups-ის აქსელერატორის პროგრამა გუნდისთვის გარდამტეხი აღმოჩნდა. გაბრიელ მელივა იმ გამოცდილებაზე გვიყვება, რომელიც მსოფლიო დონის მენტორებისგან Kvalifika-ს გუნდმა მიიღო.
„500 Startups-ისგან ბევრი ისეთი რამ ვისწავლეთ, რაზეც აქამდე ხშირად გვსმენოდა, თუმცა საკუთარ თავზე გამოცდილი ჯერ არ გვქონდა. ჯერჯერობით ყველაფრის ინტეგრირება ვერც კი მოვასწარით, უბრალოდ ვიცით, რომ გარკვეულ ინფორმაციულ ბაზაზე გვაქვს წვომდა და ნებისმიერ დროს შეგვიძლია ეს წყაროები გამოვიყენოთ. მიღებულ გამოცდილებას ორ ნაწილად დავყოფდი: 1 ე.წ Tool-ები და ხელსაწყოები, როგორ გამოთვალო სხვადასხვა პარამეტრი და 2 როგორი დამოკიდებულება უნდა გქონდეს საქმის მიმართ, როდესაც სტარტაპში მუშაობ, რაზე უნდა გაამახვილო ყურადღება, რომ წარმატებას მიაღწიო და ა.შ“ – ამბობს გაბრიელი.
გაკვეთილი 1 – გაამარტივე ყველაფერი
Kvalifika-ს შემთხვევაში გაცილებთ დიდი აქცენტი გავაკეთეთ UX (User experience დიზაინზე, მომხმარებელმა საკუთარი იდენტობის დადასტურება რაც შეიძლება მარტივი პროცედურით უნდა შეძლოს და ამ კუთხით უამრავი რჩევა მივიღეთ მენტორებისგან. ასევე ვცდილობთ საუკეთესო Product Market Fit მოვძებნოთ, რათა კლიენტების რაოდენობა რაც შეიძლება სწრაფად გაიზარდოს.
ინვესტორებთან Pitch-ის მომზადება სტარტაპისთვის ერთ-ერთი ყველაზე საპასუხისმგებლო ეტაპია. ამ კუთხითაც მენტორებმა არაერთი რჩევა მოგვცეს, რასაც უახლოეს პერიოდში გამოვიყენებთ.
გაკვეთილი 2 – ყველაფერს თავისი დრო აქვს
ჩვენს შემთხვევაში დაგეგმილი გვქონდა ელექტრონული ხელმოწერების ცალკე პროდუქტად გატანა, თუმცა მსჯელობის შემდეგ გადავწყვიტეთ, რომ ჯერ შვილობილი ბრენდების შექმნა ადრე იყო და ახალი სერვისი კვლავ Kvalifika-ს ქუდის ქვეშ დარჩება. ჩვენდა გასაკვირად, საკმაოდ დიდი ყურადღება დაეთმო E-Mail მარკეტინგს. შეიძლება ამაზე ბევრს არ ვფიქრობდით, თუმცა ძალიან ბევრი დეტალი გავითვალისწინეთ: რა დროს უნდა გააგზავნო ელ.ფოსტა, რომელია კვირაში საუკეთესო დღე, რა კონტენტისგან უნდა შედგებოდეს შეტყობინება, რომ პროცენტულად მეტი ადამიანი დაინტერესდეს და ა.შ. არსებობს სპეციალური Guidline-ბი, რომელსაც ზედმიწევნით მივყვებით.
გაკვეთილი 3 – ექსპერიმენტის არ უნდა გეშინოდეს
ვისწავლეთ, რომ ექსპერიმენტების ჩატარების არ უნდა შეგვეშინდეს. ტრენინგების დროს ყოველთვის საუკეთესო მაგალითები მოყავდათ, თუმცა საბოლოო ჯამში ყველაფერი მაინც საკუთარ თავზე უნდა გამოცადო, რისთვისაც არაორდინალური ექსპერიმენტია საჭირო. მაგალითად, პროგრამის დროს დავიწყეთ გლობალური ვერსიის კონტენტზე მუშაობა და დავსახეთ მარკეტინგული გეგმა. ყველა დეტალს დიდი მნიშვნელობა აქვს, სად უნდა განათავსო კონტენტი, რა უნდა იყოს მისი შინაარსი, რა ტონით უნდა ელაპარაკო მომხმარებელს და ა.შ რეალურად დღეს ყველა სერვისის ინტერნეტში მოძებნაა შესაძლებელი. მისი დანერგვის დროს უამრავი კითხვა გიჩნდება, რომელზეც პასუხის მიღება გსურს, თუმცა პროექტის დადებითი მხარე ისაა, რომ ეს ადამიანები უშუალოდ დანერგვის პროცესში გეხმარებიან და მზად არიან ნებისმიერ დროს მოგისმინონ.
გაკვეთილი 4 – ყველა დეტალი მნიშვნელოვანია
მათი დახმარებით ახლა ყველა დეტალს ვაკვირდებით: როგორ უნდა გაიაროს მომხმარებელმა რეგისტრაცია, როგორი უნდა იყოს ფასდადება, ასევე დავნერგეთ CRM (Customer relationship management სისტემები და ა.შ
საბოლოო ჯამში, მთელ პროგრამას ერთი ლაიტმოტივი დაყვებოდა: უნდა იპოვო საკუთარი მიზანი და მისი საზომი ერთეული, რომლითაც მიხვდები რამდენად ხარ წარმატებასთან ახლოს. ზოგისთვის ეს ვებ-გვერდზე შემოსული მომხმარებლების რაოდენობაა, ზოგისთვის დარეგისტრირებული ადამიანებია მნიშვნელოვანი, ჩვენ შემთხვევაში B2B კომპანიების რაოდენობით ვსაზღვრავდით წინსვლას.
500 Startups-ის დახმარებით ჩვენი პროდუქტი გაცილებით მალე გახდება გლობალური და მიზნისკენ პირველი ნაბიჯები უკვე გადადგმულია.