საკუთარი იდეებისა და პრინციპების მომხმარებლამდე მიტანა თითოეული კომპანიის მისია უნდა იყოს. აქამდე ამის ერთ-ერთ მთავარ იარაღად “ბრენდბუქი” ითვლებოდა, თუმცა ადამიანებს ხშირად სქელყდიანი და არაფრისმომცემი მასალის კითხვის დრო აღარ აქვთ. სტარტაპი Corebook სწორედ ამ პრობლემის გადაჭრას ცდილობს. თუ გსურთ შექმნათ მარტივი, ვიზუალურად დახვეწილი ბრენდბუქი ან დოკუმენტი, რომელსაც ყველა წაიკითხავს, მაშინ სწორედ მათი დახმარება დაგჭირდებათ. კომპანია 500 Startups-ის პროგრამის ერთ-ერთი გამორჩეული წევრია, რომელმაც საკმაოდ დიდი პროგრესი განიცადა. იანის ვერზემნიეკსი Corebook-ის მმართველი პარტნიორი და კრეატიული დირექტორია, სწორედ ის მოგვიყვა იმ მთავარი გარდატეხების შესახებ, რაც ტოპ კლასის მენტორებმა მათ აზროვნებასა და ხედვებში შეიტანეს.
გაკვეთილი 1 – ძილი გამოსავალი არ არის
გასულ წელს მივიღეთ ფენომენალური შესაძლებლობა, რომ ვყოფილიყავით მსოფლიოს ტოპ აქსელერატორის პროგრამის მონაწილე. პირველი რაც ვისწავლეთ და ჩვენს გონებაში კარგად ჩაიბეჭდა ეს თავდაუზოგავი შრომის ფასია. უნდა ვაღიაროთ, რომ ამ მასშტაბების სამუშაოებს აქსელერატორის დახმარების გარეშე, მხოლოდ ჩვენი ძალებით ვერ გავწევდით. ცხადია ამ ყველაფერს პოზიტიური ჭრილიდან ვსაუბრობ. ჩვენმა მენტორებმა ყველანაირი მოტივაცია და ბიძგი მოგვცეს, რომ სხვა ეტაპზე გადავსულიყავით, თან რაც ყველაზე მთავარი, ჩქარი ტემპებით. დამოკიდებულება, მოტივაცია, მზაობა, თავგანწირვა – ყველაფერი ელვის სისწრაფით მიდიოდა და ჩვენი ეფექტურობაც საგრძნობლად გაიზარდა პროგრამის შემდეგ.
გაკვეთილი 2 – აირჩიე 1, მაგრამ ყველაზე მნიშვნელოვანი საზომი ერთეული
ერთ-ერთი მთავარი განმაპირობებელი ფაქტორი, რამაც ჩვენს ზრდაზე იმოქმედა ექსპერიმენტების დროს, იყო ერთი საზომი ერთეულის არჩევა, რომელიც ყველაზე კარგი და ზუსტი ინდიკატორი გამოდგა (OMTM = One metric that matters. ვისწავლეთ, თუ როგორ ვკონცენტრირებულიყავით მხოლოდ სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვან ინდიკატორებზე და მინიმუმამდე დაგვეყვანა გაფანტულობა. ამ ყველაფერმა დაგვაახლოვა ჩვენს მიზანთან, სწორედ მისი დამსახურებით მოვხვდით 5 ფინალისტს შორის
გაკვეთილი 3 – ექსპერიმენტები გადამწყვეტია
ცხადია ექსპერიმენტებს პროგრამამდეც მივმართავდით, თუმცა არა ამ დოზით. ჩვენმა მენტორებმა უფრო მეტი მცდელობისკენ გვიბიძგეს. ფაქტია, რომ ამ პროცესების დახმარებით გავცდით საკუთარი კომფორტის ზონას, რამაც საბოლოოდ შედეგიც გამოიღო. მას შემდეგ, რაც ცდების მნიშვნელობა ჩვენთვის გასაგები გახდა და შედეგიც დავინახეთ, აღარ გავჩერებულვართ. არ აქვს მნიშვნელობა ეს ვებ-გვერდის მთავარი გვერდია თუ კომპლექსური ტაქტიკა, ყველაფერს ექსპერიმენტების გზით ვუდგებით. დღის ბოლოს, შეიძლება ყველა მცდელობამ არ გაამართლოს, თუმცა ნებისმიერ შემთხვევაში უფრო მეტს ვიგებთ ჩვენი მომხმარებლების შესახებ, შესაბამისად ვიზრდებით, როგორც სტარტაპი
გაკვეთილი 4 – ოცნების მიღწევა მხოლოდ გუნდთან ერთადაა შესაძლებელი
ვფიქრობ, სათაურში ყველაფერი ნათქვამია. ოცნების მიღწევა გუნდური მუშაობის გარეშე მართლაც წარმოუდგენელია. აქსელერატორმა ერთმანეთთან კიდე უფრო მეტად დაგვაკავშირა. ჩვენი ხედვა აბსოლუტურად ემთხვევა ერთმანეთს, ერთი მიზანი გვაქვს და გვსურს ყველა გამოწვევა, როგორც გუნდმა ისე გადავლახოთ. 500 სტარტაპის დახმარებით გაცილებით უკეთესი თანამშრომლები გავხდით ერთმანეთისთვის, შიდა კომუნიკაცია ახალ ეტაპზე ავიყვანეთ და ეს ძალიან დიდ მიღწევად მიგვაჩნია.