Emonomy ენდრიუ კისლოუს სტარტაპია, რომელიც მან მომიჯნავე სფეროებში დაფუძნებული სტარტაპებიდან მიღებული გამოცდილებით შექმნა. მისი ამოცანაა, კომპანიებს/ბრენდებს ეფექტური კამპანიების შექმნასა და გაშვებაში დაეხმაროს.
თუ როგორ აკეთებს ამას Emonomy – დეტალურად ამ და სხვა საკითხებზე მისსავე დამფუძნებელს, ენდრიუს გავესაუბრეთ:
– როგორ დაიბადა Emonomy?
Emonomy 2 კომპანიის კომბინაციად შეიძლება ჩაითვალოს – პირველია Brain Company – nueromarketing, რომელიც კვლევითი სააგენტო იყო, მეორე კი – Fastest – ვებ სერვისი, რომელიც საშუალებას აძლევდა კომპანიებს, მარკეტინგული კვლევა ბევრად უფრო სწრაფად ეწარმოებინათ და ალტერნატიული მომხმარებლები კარგად გაეცნოთ.
– ვინ არიან Emonomy-ს დამფუძნებლები?
Emonomy-ს ჰყავს ერთი დამფუძნებელი – ენდრიუ კისლოუ, რომელიც დოქტორანტურას გადის კოგნიტურ ნეირომეცნიერებაში (Institute for Cognitive Neuroscience, HSE). აქამდე მას უმუშავია სხვადასხვა სამეცნიერო ნაშრომებზე ნეიროეკონომიკისა და ნეირომარკეტინგის სფეროში.
ასევე, ენდრიუ არის ევროპის ნეირომეცნიერების საზოგადოებების ფედერაციის და ნეიროეკონომიკის საზოგადოების წევრი. ის მეწარმეთა ორგანიზაციების მიერ მსოფლიოს 25 ყველაზე პერსპექტიულ ახალგაზრდა მეწარმეთა შორის (GSEA) დასახელდა.
– გვითხარით დეტალურად რას სთავაზობს Emonomy მომხმარებელს და რა პრობლემას წყვეტს იგი?
Emonomy მარკეტინგული ტექნოლოგიების სერვისია, რომელიც ხელოვნური ინტელექტის (AI) დახმარებით, მომხმარებლის ნეირომარკეტინგულ კვლევას აკეთებს და ბრენდ მარკეტინგს გაზომვადს ხდის. უფრო დეტალურად კი:
- ჩვენი სტარტაპი კომპანიებს აუდიტორიის ემოციური რეაქციების მონაცემებს აწვდის მათივე რეკლამების/კამპანიების მიმართ; რაც ხელს უწყობს ბრენდის მარკეტინგული აქტივობების ეფექტურობის ზრდას. მაგალითად, ჩვენ შეგვიძლია გავზომოთ გარკვეული რეკლამის ეფექტურობა მრავალ მედია არხზე და მივაწოდოთ მონაცემები კომპანიას იმის შესახებ, თუ სად უფრო ეფექტურად იმუშავა რეკლამამ. ამ გზით ჩვენ შეგვიძლია დავეხმაროთ კომპანიებს რეკლამის გაშვებაში მხოლოდ იმ არხებზე, რომლებიც უკეთ მუშაობს მათთვის;
- ჩვენ შეგვიძლია ზოგადადაც ვთქვათ, იმუშავა თუ არა ბრენდის რეკლამამ. ბრენდის მარკეტინგის რეკლამის რეალური გავლენის გაზომვა მიმდინარე ლანდშაფტში ძალიან რთულია, მაგრამ ჩვენ ვუმარტივებთ ჩვენს მომხმარებლებს ამ საქმიანობას და ვაძლევთ სრულმასშტაბიან ანალიზს მკაფიო KPI-ებით იმის შესახებ, თუ რამდენად გავლენიანი იყო კამპანია;
მოკლედ რომ ვთქვათ, ჩვენი პროდუქტი წყვეტს მედიის ბიუჯეტის არაეფექტური ხარჯვის პრობლემას.
– როგორ გაიხსენებთ სტარტაპზე მუშაობის ადრეულ პერიოდს – რა სირთულეებს წააწყდით?
პირველი ეტაპი საკმაოდ რთულია იყო კლიენტების მოძიების კუთხით. ასევე, გარკვეულ სირთულეს წარმოადგენდა პროდუქტის დატესტვა და საპილოტე ქეისებზე მუშაობაც.
– რატომ გსურდათ, 500 Georgia-ს აქსელერაციის პროგრამაში გეცადათ ბედი?
ჩვენ ვგრძნობდით, რომ გვჭირდებოდა მენტორობა საიმისოდ, რომ შეგვექმნა ბაზარზე გასვლის სტრატეგია ჩვენი მომავალი პროდუქტისთვის.
– როგორ ფიქრობთ, რა შესაძლებლობებს აძლევს 500 Georgia სტარტაპებს და რატომ არის მათთვის მნიშვნელოვანი ამ პროგრამაში მონაწილეობა?
500 Georgia-ს ჰყავს წარმოუდგენელად ძლიერი მენტორები, რომლებსაც შეუძლიათ, დაეხმარონ ნებისმიერ სტარტაპს, გახდნენ უკეთესები. ჩვენ გაოგნებული ვიყავით ლექციების შედეგად მიღებული ცოდნითა და მენტორების მიერ გაზიარებული შეხედულებებით. ასევე, ვფიქრობ, რომ სხვა დამფუძნებლებთან საუბარი საინტერესო გამოცდილებაა – ეს პროცესი გეხმარება, სხვა დამფუძნებლების გამოცდილება საკუთარ გამოცდილებასთან გააერთიანო.
– და ბოლოს, ზოგადად, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?
ჩვენ გვსურს შევქმნათ საპილოტე პროდუქტები, რომელიც ნათლად წარმოაჩენს ჩვენივე საბოლოო პროდუქტის ღირებულებას მომხმარებლებისთვის. შემდეგ უკვე ვგეგმავთ კონტრაქტების დადებას უმაღლესი დონის მედია სააგენტოებთან.