მსოფლიოს ტექნოლოგიურ განვითარებასთან ერთად, წლიდან წლამდე ვრწმუნდებით, რომ კრეატიული საქმიანობა სწორედ ის სფეროა, შთამბეჭდავი სახელით, „მომავლის პროფესიად“ რომ მოიხსენიებენ ხოლმე. ამიტომ, გასაკვირი არაა, რომ სარეკლამო სფერო ყოველწლიურად უფრო გავლენიანი და პრესტიჟული ხდება. ამასთან, იზრდება კონკურენცია და ხარისხის დონე. სწორედ ამ ინდუსტრიისთვის კონკურენტუნარიანი, კვალიფიციური კადრების მომზადებას ისახავს მიზნად მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე ცნობილი კრეატიული სკოლა – Miami Ad School Europe.
ახალი ცოდნის მიღების მსურველს შეიძლება უამრავი საინტერესო იდეა ჰქონდეს, მაგრამ არ იცოდეს, როგორ შეასხას ხორცი მათ. Miami Ad School კი, საჭირო ცოდნასა და უნარ-ჩვევებთან ერთად, თავდაჯერებულობასაც სძენს სტუდენტებს. ქვემოთ უფრო ვრცლად მოვყვებით, რა და როგორ ისწავლება აქ.
რა არის Miami Ad School და რა ისწავლება აქ
Miami Ad School, იგივე MAS, აშშ-ში, მაიამში დაარსდა 1993 წელს. მას შემდეგ სკოლა გლობალურ ქსელად იქცა და სხვადასხვა კონტინენტზე 10 ქვეყნის 15 ქალაქი მოიცვა. დღეს მიიჩნევა, რომ ციფრული მარკეტინგის, სტრატეგიული იდეების, გრაფიკული დიზაინისა და ფოტოხელოვნების მიმართულებით MAS საუკეთესო სკოლაა. ამაზე ფაქტებიც მეტყველებს: სკოლა მსოფლიოს წამყვან ბრენდებთან და არასამთავრობო ორგანიზაციებთან თანამშრომლობს და თავადვე ზრუნავს კურსდამთავრებულების დასაქმებაზე. MAS-ის კურსდამთავრებულები კი აღმოჩენილან ფეისბუქში, დისნეიში, კოკა-კოლაში, ნაიკში, სტარბაქსსა და სხვა ცნობილ კორპორაციებში.
სკოლის ასეთ წარმატებას სტუდენტებთან მისი მიდგომაც განაპირობებს: MAS გავრცელებულ მეთოდს, „კეთებით სწავლებას“, იყენებს და პროგრამის განმავლობაში სტუდენტს პორტფოლიოს შეკვრაში ეხმარება. ეს პორტფოლიო კი, თამამად შეიძლება ითქვას, კურსდამთავრებულს ნებისმიერ დიდ კომპანიაში უღებს კარს; სტატისტიკა რომ მოვიშველიოთ, კურსდამთავრებულთა 90% სკოლის პარტნიორ ბრენდებში საქმდება ან საკუთარ ბიზნესს იწყებს. MAS-ის სტუდენტების გამორჩეული ნამუშევრები თუ დაგაინტერესებს, აქ ნახავ.
აღსანიშნავია ისიც, რომ სკოლა სტუდენტებისთვის სასიამოვნო გამოცდილების შექმნაზე სასწავლო შენობის მიღმაც ზრუნავს; სხვადასხვა ქვეყნიდან ჩასული საუკეთესო სტუდენტების დასაახლოებლად, მათ შორის პროფესიული და მეგობრული კავშირების დასამყარებლად, ხშირად ეწყობა საინტერესო ღონისძიებები.
რა არის ნიკა გუჯეჯიანის სახელობის სტიპენდია
რამდენადაც MAS საუკეთესო კრეატიული სკოლაა, იქ სწავლა ბევრის ოცნებაა. სწორედ ამიტომ, საქართველოს ბანკისა და MAS-ის ბერლინში მდებარე გამორჩეული კამპუსის, Miami Ad School Europe-ის (MASE), თანამშრომლობით 2019 წელს დაფუძნდა ნიკა გუჯეჯიანის სახელობის სტიპენდია. სტიპენდია საშუალებას აძლევს ქართველ ახალგაზრდებს, სრული დაფინანსებით ისწავლონ MASE-ში, ორწლიან პორტფოლიო პროგრამაზე Art Direction-ის ან Copywriting-ის მიმართულებით. სტიპენდიის მოსაპოვებლად პირველი კონკურსი 2020 წელს გამოცხადდა და დღემდე მას უკვე ოთხი გამარჯვებული ჰყავს.
ნიკა გუჯეჯიანი Miami Ad School Europe-ში Art Direction-ის მიმართულებით სწავლობდა 2014 წლიდან 2016 წლამდე. მოგვიანებით, იგი საქართველოს ბანკში კრეატიული მარკეტერის პოზიციაზეც მუშაობდა. ამდენად, სტიპენდია ბანკის და MASE-ის მხრიდან პატივის მიგებაა ნიკას მემკვიდრეობისათვის.
როგორ არის შესაძლებელი სტიპენდიის მოპოვება და MASE-ში მოხვედრა
ნიკა გუჯეჯიანის სახელობის სტიპენდიის მოსაპოვებლად წელს უკვე მეხუთედ გამოცხადდა კონკურსი; აპლიკაციების მიღების ბოლო ვადა 12 მაისია. გამარჯვებული ივნისის დასაწყისში დასახელდება.
რაც შეეხება აპლიკაციას: ის მოიცავს პორტფოლიოსა და რეზიუმეს. რასაკვირველია, პორტფოლიოს განსაკუთრებული მნიშვნელობა ენიჭება: როგორც იდეებს, ასევე — ნამუშევრების შესრულების ტექნიკურ მხარეს.
MASE-ის ქართველი კურსდამთავრებულების წარმატების ისტორიებს ჩვენს ბლოგზე შეგიძლია გაეცნო, დეტალურ ინფორმაციას კი აპლიკაციის პროცესზე მაიამის საიტზე გაეცნობი.