საქართველოს ბაზარს უამრავ გამოწვევასთან ერთად, არაერთი დადებითი მახასიათებელიც აქვს. ქვეყანაში ბიზნესის გაციფრულების პროცესი რამდენიმე წელია აქტიურად დაიწყო, შესაბამისად სტარტაპებს ახალი მიმართულებების ათვისების კარგი შესაძლებლობა აქვთ. ასე დაიბადა autoElement-იც, რომელიც ადამიანებს ავტონაწილების მოძიებაში ეხმარება.
„იდეა ჩემი მეგობრის დახმარების შედეგად გამიჩნდა. დაახლოებით, 10 დღის განმავლობაში ეძებდა ავტომობილის საქარე მინას, ეუბნებოდნენ, რომ ნაწილი დეფიციტში იყო და ყიდვას ვერ მოახერხებდა. საბოლოოდ, ერთ-ერთ მაღაზიაში აღმოვაჩინეთ სასურველი ნივთი, რომელიც მაღაზიას მარაგში მრავლად ჰქონდა.
მივხვდით, რომ ინფორმაცია გაფანტული იყო და თავმოყრა სჭირდებოდა. ასე შეიქმნა autoElement, რომელიც მარტივი პრინციპით მუშაობს: შედიხართ აპლიკაციაში, წერთ რა ტიპის ნაწილს ეძებთ და შედეგად, 40 წუთში სხვადასხვა მაღაზიიდან იღებთ შეთავაზებას, რომელზეც არჩევანს ხარისხისა და ფასის მიხედვით აკეთებთ.“ – გვიყვება თანადამფუძნებელი მურად ბართიშვილი
ფაქტია, იდეამ გაამართლა. 2 წლის განმავლობაში კომპანია 60,000 მომხმარებელს მოემსახურა და ჯამში პლატფორმაზე 2000-მდე მაღაზიას მოუყარა თავი.
როგორც მურადი ამბობს, თავდაპირველად მაღაზიების დარეგისტრირება და სისტემაში გარკვევა რთული გამოწვევა იყო, თუმცა დროის გასვლასთან ერთად ბიზნესმა Auto Element-ის ბენეფიტები დაინახა და მათთან აქტიურად თანამშრომლობაც დაიწყო.
„პროდუქტს ყოველდღიურად ვხვეწთ. გვსურს, შეკვეთის მიღების ხანგრძლივობა 5-7 წუთამდე შევამციროთ. მაღაზიებიც ნელნელა აუმჯობესებენ საკუთარ სერვისს, უამრავ მათგანს უკვე მიტანის სერვისიც აქვს, რომელიც მომხმარებელს ძალიან მოსწონს. ამჟამად 6 ქვეყანაში ვართ წარმოდგენილი, ესენია: ყაზახეთი, აზერბაიჯანი, უზბეკეთი, უკრაინა, რუსეთი და საქართველო. აპლიკაცია უკვე ყველგან გამართულად მუშაობს, თუმცა მარკეტინგულ აქტივობებს ხშირად ვერ ვახორციელებდით, ინვესტორის დახმარებაც ამაში დაგვჭირდა. გადავწყვიტეთ Shark Tank-ში მიგვეღო მონაწილეობა და შედეგად, 3 ინვესტორის დარწმუნებაც მოვახერხეთ. თავდაპირველად ჩვენი შეთავაზება 10%-იანი წილის სანაცვლოდ 230,000 ლარი იყო, თუმცა კომპანიით 3 Shark დაინტერესდა და საბოლოო ჯამში 30%-იანი წილი დავთმეთ. ჩვენი ინვესტორები მენი ბენეში, დაჩი ჭოლაძე და პავლე მგელაძე გახდნენ. ამ თანხით პროდუქტის განვითარებასთან ერთად უცხოეთის ბაზრებზე გააქტიურება იგეგმება, შესაბამისად მომხმარებლების რაოდენობაც მნიშვნელოვნად გაიზრდება“ – ამბობს მურადი.
რაც შეეხება კონკურენციას, autoElement-ში გვიყვებიან, რომ მათ პლატფორმას რამდენიმე უპირატესობა აქვს: მომხმარებელს არ უწევს არსებულ განცხადებებში ძებნა, არც მაღაზიები ქმნიან ნაწილების მარაგებს და ამით დიდ რესურსებსა და დროს ზოგავენ. გარდა ამისა, მომხმარებელს შეუძლია პირდაპირ მომწოდებელს დაუკავშირდეს და ამისთვის არანაირი შუამავალი საჭირო არაა.
მიუხედავად იმისა, რომ ავტონაწილები შედარებით, ტრადიციული ბიზნესია, The business research company-ს მონაცემებით მისი ბაზარი ყოველწლიურად 5%-ით იზრდება. 2020 წელს მისმა ზომამ $2.6 ტრილიონს გადააჭარბა, 2021 წლის პროგნოზი კი $2.78 ტრილიონია. გამომდინარე აქედან, autoElement-ს დიდ კონკურენციასთან ერთად უზარმაზარი შესაძლებლობები ეძლევა საერთაშორისო ბაზარზე. რამდენად გაამართლებს იდეა უკვე საქართველოს საზღვრებს გარეთ, ამას დრო გვიჩვენებს, მანამდე კი მურადს და მის თანამშრომლებს საინტერესო თავგადასავალი ელის ახალ ინვესტორებთან ერთად.