მსოფლიოს უმსხვილესი ავტომწარმოებელი კომპანიები Tesla-ს ელექტროდამტენების სისტემას უერთდებიან. მომავალი წლიდან ჩრდილოეთ ამერიკის რეგიონში Ford-ის, GM-ის, Mercedes-Benz-ის, Volkswagen-ის, Volvo-სა და Rivian-ის მიერ გამოშვებული ელექტრომობილები Tesla-ს „სუპერჩარჯერებით“ სარგებლობას შეძლებენ.
ამ ცვლილებისათვის საჭიროა, რომ ზემოხსენებულმა ავტომწარმოებელმა კომპანიებმა საკუთარი ელექტრომობილები Tesla-ს მიერ შემუშავებული სტანდარტის დამტენებით აღჭურვონ. ამის შემდეგ მათ Tesla-ს ინფრასტრუქტურით სარგებლობის საშუალება ექნებათ, რაც აშშ-ის მასშტაბით 12 000 სწრაფ დამტენს, მსოფლიოს მასშტაბით კი 45 000 „სუპერჩარჯერსა“ და 200 000-მდე ჩვეულებრივ დამტენს მოიცავს.
აღსანიშნავია, რომ სწრაფი დამტენების სისტემა კომპანია Tesla-ს მთავარი უპირატესობაა კონკურენტებთან შედარებით. Tesla-ს „სუპერჩარჯერები“ ამერიკის შეერთებული შტატების მასშტაბით ფაქტობრივად ყველა სტრატეგიულ ადგილასაა განთავსებული, მათი რაოდენობა კი ყოველწლიურად იზრდება. Tesla-ს ელექტრომობილების მფლობელები ამ სისტემით სარგებლობას უფასოდ ან სპეციალური ფასდაკლებით ახერხებენ, რაც მომხმარებლებისთვის მნიშვნელოვან ნიუანსს წარმოადგენს. მოგეხსენებათ, ელექტრომობილის ფლობის ერთ-ერთი მთავარი უპირატესობა მისი ეკონომიურობაა, Tesla-ს შემთხვევაში კი ელექტრომობილის ოპერირების ხარჯები მინიმუმამდეა შემცირებული.
მეორე უპირატესობა დამუხტვის სიჩქარეს უკავშირდება. Tesla-ს „სუპერჩარჯერის“ დახმარებით ელექტრომობილის ბატარეის 80%-ით დამუხტვა დაახლოებით 15-20 წუთშია შესაძლებელი, რაც სხვა დამტენებთან შედარებით თითქმის ორჯერ უფრო სწრაფი მაჩვენებელია.
მართალია, Tesla-ს დამტენით აღჭურვილ Ford-ისა თუ Rivian-ის ელექტრომობილებს ამ სისტემით სარგებლობის საშუალება შეუფერხებლად ექნებათ, თუმცა მათ კილოვატ-საათ ენერგიაში შედარებით უფრო მაღალი ტარიფის გადახდა მოუწევთ, ვიდრე Tesla-ს ელექტრომობილების მფლობელებს.
Ford-ის, GM-ისა თუ Mercedes-ის გადაწყვეტილება მარტივად გასაგებ მიზეზებს ეფუძნება: ჩრდილოეთ ამერიკის მასშტაბით Tesla-ს სისტემა ყველაზე პოპულარული და განვითარებულია, ამ ბაზარზე ალტერნატიული სისტემის დანერგვა კი დიდ ხარჯებთან იქნება დაკავშირებული, ამიტომაც Tesla-ს სტანდარტზე გადასვლა ყველაზე ლოგიკური ნაბიჯი იქნება ელექტრომობილების გაყიდვების გასაზრდელად და ხარჯების შესამცირებლად.
ბუნებრივია, ამ შეთანხმებით სარგებელს კომპანია Tesla-ც იღებს, რადგან რაც უფრო მეტი ელექტრომობილი ისარგებლებს Tesla-ს სისტემით, ამით უფრო მეტ შემოსავალს სწორედ ის მიიღებს. მოგეხსენებათ, დამუხტვის სერვისი Tesla-ს ბიზნესის ნაწილია, მიმდინარე წლის ბოლომდე კი პროგნოზირებულია, რომ ელექტრომობილების დამუხტვის სერვისით კომპანია დამატებით 8 მილიარდი დოლარის შემოსავალს მიიღებს. სისტემაში უფრო მეტი ავტომწარმოებლისა და ელექტრომობილის ჩართვასთან ერთად Tesla-ს შემოსავლებიც გაიზრდება, ამ მოცემულობას კი ინვესტორები პოზიტიურად იღებენ.
მიმდინარე წლის დასაწყისიდან დღემდე საფონდო ბირჟაზე Tesla-ს აქციების ღირებულება დაახლოებით 150%-ითაა გაზრდილი. ამ პერიოდში კომპანიის საბაზრო ღირებულებამ $465 მილიარდით მოიმატა და ამჟამად კომპანიის კაპიტალიზაცია 853 მილიარდ დოლარს შეადგენს. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ Tesla მსოფლიოს ყველაზე ძვირადღირებული ავტომწარმოებელი კომპანიაა, რისი განმაპირობებელი ერთ-ერთი მთავარი მიზეზი მისი ელექტროდამტენების სისტემაა.