‘’ფინანსური სექტორის ინოვატორი eCommerce-ის კატეგორიაში’’ – ეს აღიარება ახლახან საქართველოს ბანკმა საერთაშორისო გავლენიანი გამოცემის, Global Finance-ისგან მოიპოვა. გამარჯვების საწინდარი ელექტრონული ვაჭრობისთვის შექმნილი გადახდების მენეჯერი იყო, ინოვაციური პლატფორმა, რომელმაც მნიშვნელოვნად შეცვალა ბიზნესების ყოველდღიურობა და დინამიკა.
ამ ბლოგში საქართველოს ბანკის გადახდების მართვის დეპარტამენტის დირექტორის მოადგილესთან, ბაია ჭალელიშვილთან ერთად გიამბობთ ბანკის მიერ ფინანსური ტექნოლოგიების სფეროს განვითარებაში შეტანილ წვლილზე – გადახდების მენეჯერზე, მისი შექმნის ისტორიასა და ფუნქციონალებზე.
რა არის და როგორ შეიქმნა გადახდების მენეჯერი?
გადახდების მენეჯერი სპეციალურად ბიზნესებისთვის შეიქმნა. მისი დანიშნულება ფინანსების ეფექტიანი მართვა, შეთავაზებებით სარგებლობა და საბანკო სერვისების გააქტიურებაა. პლატფორმის დახმარებით, პარტნიორ კომპანიებს წვდომა აქვთ ბიზნესისთვის საჭირო ყველა ციფრულ ინსტრუმენტზე, დამოუკიდებლად განკარგავენ საკუთარ გადახდებს და ინფორმაციას იღებენ როგორც მომხმარებლის ქცევის, ასევე მათი მხრიდან გადახდის მეთოდების პრეფერენციების შესახებ, რაც შესაძლებლობას აძლევს კომპანიებს, მონაცემებზე დაყრდნობით ეფექტიანი ბიზნეს სტრატეგიები შეიმუშაონ.
აღსანიშნავია ისიც, რომ გადახდების მენეჯერის მეშვეობით, ბიზნესებს აქვთ შესაძლებლობა, დეველოპერებისგან დამოუკიდებლად დააინტეგრირონ აღნიშნული ინსტრუმენტი საკუთარ პლატფორმაში, დაამატონ საკუთარი გუნდის წევრები, მიანიჭონ მათ გარკვეული როლები და ონლაინ თვალი ადევნონ შესრულებული საქმის პროგრესს.
“გადახდების მენეჯერის შექმნის იდეა პანდემიის პერიოდში გაჩნდა – მაშინ, როდესაც ბიზნესებისთვის ციფრული არხების განვითარება და გადახდების მიღება განსაკუთრებით აქტუალური გახდა. შესაბამისად, კომპანიების მომართვიანობის გაანალიზება დავიწყეთ, დავაკვირდით, თუ რა სჭირდებოდათ მათ. ანალიზის შედეგად დავინახეთ, რომ ბიზნესებისთვის გადახდების მიღების დაწყება და შემდგომი პროცესები საკმაოდ რთულ პროცესებთან იყო დაკავშირებული”, – იხსენებს ბაია ჭალელიშვილი.
მისი თქმით, გადახდების მენეჯერის განვითარებისთვის შექმნილი გუნდი პროცესების სიმარტივეზე, გადახდის მეთოდების მრავალფეროვნებასა და ყოველდღიური საოპერაციო საქმიანობის შემსუბუქებაზე იყო კონცენტრირებული.
“1 წლის განმავლობაში იხვეწებოდა და მარტივდებოდა პროცესები, ემატებოდა გადახდის ახალი მეთოდები, როგორებიცაა ნაწილ-ნაწილ, Google Pay/Apple Pay, ანგარიშიდან გადახდა ინტერნეტ და მობილბანკის გამოყენებით, ქულებით გადახდა. იხვეწებოდა ბიზნესისთვის საჭირო რეპორტები და ანალიტიკა. ამასთან ერთად უნდა აღინიშნოს, რომ კომპანიები, რომლებსაც ვემსახურებით, საინტერესო რჩევებით მუდმივად იყვნენ ჩართულები გადახდების მენეჯერის განვითარებაში”, – ამბობს ბაია.
გადახდების მენეჯერის უპირატესობები და ფუნქციონალები
“პლატფორმა, რომელსაც ბაზარზე ანალოგი არ აქვს”, – ასე ახასიათებს გადახდების მენეჯერს ბაია ჭალელიშვილი. მისი განმარტებით, სხვა შემთხვევებში კვლავ გამოწვევად რჩება მომხმარებლების დარეგისტრირება, ანგარიშის გახსნასთან დაკავშირებული პროცესები მანუალურია, გადახდების მეთოდების დამატება კი დროშია გაწელილი, რაც ბიზნესებს დისკომფორტს უქმნის.
“მოხარულები ვართ, რომ ჩვენ ეს პროცესები სრულად გავაციფრულეთ და ავტომატიზებული გავხადეთ. მომხმარებლებს საშუალება მივეცით, მარტივად, რამდენიმე წუთში დაარეგისტრირონ მოთხოვნა, გახსნან ანგარიში საქართველოს ბანკში და ზედმეტი დანახარჯების გარეშე ჩაიშენონ საიტზე ახალი, მრავალფეროვანი და ინოვაციური გადახდის მეთოდები”.
ბაიას თქმით, პლატფორმის მთავარი უპირატესობა ისაა, რომ იგი მომხმარებელს გადახდების მიღებისა და მართვის დამოუკიდებლობას ანიჭებს, ფუნქციები კი სიმარტივესა და თვითმომსახურების პრინციპებს ემყარება.
„გახდი შენი ბიზნესის დირიჟორი“- ზუსტად ამ მიზნით შევქმენით გადახდების მენეჯერი. ეს გულისხმობს მუდმივად განახლებულ გადახდის მეთოდებს, საინტერესო ანალიტიკასა და რეპორტებს, რომელიც რეალურად გაძლევს შანსს, გაზარდო ბიზნესი და მოიზიდო მეტი მომხმარებელი“.
ბაია აქვე ასახელებს სამ მიზეზს, რატომ უნდა გამოიყენონ ბიზნესებმა გადახდების მენეჯერი:
- გადახდების მენეჯერი საუკეთესო არჩევანია ბიზნესებისთვის, რომლებისთვისაც მნიშვნელოვანია, მომხმარებელს კომფორტი შეუქმნან ახალი, მარტივი და ინოვაციური გადახდის მეთოდებით თუ პერსონალური შეთავაზებებით.
- ეს საუკეთესო ხელსაწყოა ბიზნესებისთვის, რომლებსაც სურთ, ყოველდღიურ საოპერაციო საქმიანობაში მეტად ეფექტურები და მოქნილები იყვნენ.
- პლატფორმის დახმარებით, ბიზნესებს შესაძლებლობა ეძლევათ, გაიგონ, რა მოსწონთ მომხმარებლებს, რა სახის აქტივობებზე რეაგირებენ, შესაბამისად, მიაწოდონ მათ თავიანთ ინტერესებზე მორგებული შეთავაზებები.
Global Finance-ის აღიარება
“Global Finance-ის შეფასება, პირველ რიგში, ნიშნავს იმ გუნდის პროფესიონალიზმის აღიარებას, რომელიც ამ პროექტში იყო ჩართული. ასევე, ეს იმის დადასტურებაა, რომ ჩვენ მიერ არჩეული კურსი სწორია, ამიტომ გავაგრძელებთ მომხმარებლების საჭიროებების მოსმენას, მხარში დგომას და კიდევ უფრო მეტი პროდუქტისა და მომსახურების შეთავაზებას ბიზნესის განვითარებისთვის”, – აღნიშნავს ბაია.
მისი თქმით, გადახდების მენეჯერის ციფრული პლატფორმა მუდმივად განვითარდება და დაემატება ახალი სერვისები თუ ფუნქციონალები, რომლებიც ბიზნესების საქმიანობის გამარტივებისა და გაყიდვების ზრდისკენ იქნება მიმართული.
აღსანიშნავია, რომ 2023 წლის გლობალური ინოვატორების ჯილდოს ფარგლებში, Global Finance-ის საერთაშორისო გუნდმა წელს მეთერთმეტედ შეაფასა ბანკების, ორგანიზაციების და ფინტექ კომპანიების პროდუქტები და სერვისები. ინოვატორების ტიტულის მფლობელები კი ის კომპანიები გახდნენ, რომლებიც ფინანსური ტექნოლოგიების განვითარებისკენ მიმართულ ახალ, ინოვაციურ პროდუქტებსა და ინსტრუმენტებს ქმნიან.