Squares ყაზახეთში დაფუძნებული სტარტაპია, რომლის მისია მომხმარებლებისთვის ღონისძიებებისთვის შესაფერისი სივრცეების მოძიებისა და დაჯავშნის პროცესის გამარტივებაა.
ეს სტარტაპ იდეა 2 წლის წინ კასიმსა და დანილს მოუვიდათ. დღეს კი ისინი 500 Georgia-ს აქსელერაციის პროგრამაში მოხვდნენ.
როგორ დაიწყეს მათ ამ იდეაზე მუშაობა და რა ეტაპზეა ამჟამად სტარტაპი? ამ და სხვა კითხვებზე დამფუძნებლები თავად გვესაუბრნენ:
– რატომ და როგორ დაიწყეთ Squares-ზე მუშაობა?
Squares-ის იდეა წარმოიშვა დანილის, მარკეტინგული სააგენტოს კრეატიული დირექტორის გამოცდილებიდან, სადაც მას შეექმნა სირთულეები კლიენტებისთვის შესაფერისი ადგილის პოვნაში. მან ეს პრობლემა განიხილა კასიმთან, რომელიც იმ დროს Daybreakhotels.com-ზე მუშაობდა და მათ გადაწყვიტეს შეემუშავებინათ გამოსავალი ყაზახეთის ბაზრისთვის.
– გვიამბეთ, ვინ არიან Squares-ის დამფუძნებლები?
Squares-ის დამფუძნებლები არიან კასიმი და დანილი, რომლებიც ერთმანეთს 12 წელია იცნობენ და ერთად 6-7 ბიზნესზე უმუშავიათ. ჩვენი ურთიერთობა ჯერ კიდევ ადრეული პერიოდიდან იწყება, როცა 16 წლის ვიყავით და გავხსენით ონლაინ მაღაზია სახელწოდებით BFY.kz – ის გამოიმუშავებდა ყოველთვიურ განმეორებად შემოსავალს ($5 000). კასიმს აქვს Daybreakhotels.com-ზე მუშაობის გამოცდილება (იტალიური სტარტაპი სასტუმროს ნომრების დღისით დაჯავშნისთვის. დანილს კი აქვს კრეატიულ ინდუსტრიასა და მარკეტინგში მუშაობის გამოცდილება, რის გამოც ის აკონტროლებს კომპანიის მარკეტინგისა და პროდუქტის სტრატეგიას.
– უფრო დეტალურად გვიამბეთ – რას საქმიანობს სტარტაპი?
Squares არის პლატფორმა, რომელიც მომხმარებელს საშუალებას აძლევს, ადვილად იპოვონ და დაჯავშნონ ღონისძიებების სივრცეები სხვადასხვა შემთხვევებისთვის. პლატფორმა გთავაზობთ ადგილის ვარიანტების ფართო არჩევანს, მოდური ბარებიდან და რესტორნებიდან დაწყებული, ფარული სივრცეებით დამთავრებული, რომლებსაც ექსკლუზიური მდებარეობები აქვთ – ეს ყველაფერი კი აუმჯობესებს დაჯავშნის პროცესს მომხმარებლისთვის მოსახერხებელი ინტერფეისით. ყველაფერი ეს კი, საბოლოო ჯამში, უზრუნველყოფს მოხერხებულ და ეფექტურ გადაწყვეტას ღონისძიების დაგეგმვისთვის.
გარდა ამისა, Squares იწყებს Squares Pass-ს, გამოწერაზე დაფუძნებულ სერვისს, რომელიც წევრებს აძლევს ექსკლუზიურ წვდომას 200-ზე მეტ სამუშაო სივრცეზე, სადაც მათ შეუძლიათ მუშაობა და შეხვედრების დაგეგმვა, ასევე მათ ექნებათ ფასდაკლება შერჩეულ ადგილებში და სხვა ექსკლუზიური შეღავათები.
– გვიამბეთ, როგორი იყო თქვენი პირველი ნაბიჯები ამ საქმიანობაში?
როდესაც ჩვენ დავიწყეთ Squares, ჩვენი პირველი ნაბიჯები იყო ყაზახეთში პოტენციური კონკურენტების ანალიზის ჩატარება. ამის შემდეგ შევადგინეთ პოტენციური პარტნიორების სია, რომლებთანაც ვგეგმავდით მუშაობას. პარალელურად, ჩვენ დავიწყეთ პროდუქტის MVP-ის შემუშავება. ამ პერიოდის განმავლობაში, კასიმი ხვდებოდა სივრცეების მფლობელებს, რათა მოეყოლა ჩვენი იდეის შესახებ. იმავდროულად, დანილი ატარებდა ინტერვიუებს პოტენციურ მომხმარებლებთან, რათა შეეგროვებინა მათი გამოხმაურება და შეხედულებები.
– რა სირთულეებს წააწყდით პროდუქტის განვითარებასთან ერთად?
განვითარების საწყის ეტაპზე მე და დანილი გარკვეული გამოწვევების წინაშე აღმოვჩნდით. ერთ-ერთი ყველაზე დიდი სირთულე იყო მინიმალური პროდუქტის (MVP) შექმნა, რომელსაც უნდა დაეკმაყოფილებინა ჩვენი მომხმარებლების მოლოდინები ჩვენივე ბიუჯეტის ფარგლებში. ამ გამოწვევის დასაძლევად ჩვენ გადავწყვიტეთ, გამოგვეყენებინა დაბალი კოდის განვითარების პლატფორმა სახელწოდებით Bubble, რომელიც დაგვეხმარა, შეგვექმნა ფუნქციური პროტოტიპი სწრაფად და ეკონომიურად.
როდესაც ჩვენ ვაგროვებდით უკუკავშირს ჩვენი მომხმარებლებისა და პარტნიორებისგან, მივხვდით, რომ გვჭირდებოდა ჩვენი პროდუქტის გაუმჯობესება, პროცესის გასამარტივებლად. ასე რომ, ჩვენ ახლა ვიწყებთ Squares-ის ახალ ვერსიას ვებ და მობილური აპლიკაციებით, რომლებიც ავტომატიზაციას უწევენ ყველა პროცესს და საშუალებას მოგვცემს ჩვენც, უფრო მარტივად გავფართოვდეთ საერთაშორისო ბაზრებზე.
– რა ეტაპზეა ამჟამად სტარტაპი?
ამჟამად Squares 2 წელია ბაზარზეა და შთამბეჭდავ შედეგებს მიაღწია. ჩვენ მოვახერხეთ 6000-ზე მეტი ჯავშანი განგვეხორციელებინა 17 ქალაქში 1300 ლოკაციაზე, რამაც ჩვენს პარტნიორებს $600,000-ზე მეტი შემოსავალი მოუტანა. ჩვენ ახლა ჩვენი ახალი პროდუქტის, Squares Pass-ის ბაზარზე ჩაშვების პროცესში ვართ, რომელიც ჩვენს მომხმარებლებს შესთავაზებს სააბონენტო მოდელს. გარდა ამისა, ვცდილობთ გავფართოვდეთ საერთაშორისო დონეზე და შევიდეთ ახალ ბაზრებზე.
– ადრე თუ მიგიღიათ მონაწილეობა სხვა ტიპის აქსელერატორის პროგრამაში?
ჩვენ მონაწილეობა მივიღეთ Silkway Accelerator-ში, წამყვან აქსელერაციის პროგრამაში ყაზახეთში, რომელიც ორგანიზებულია Astana Hub-ისა და Google for Startups-ის მიერ.
– რატომ გინდოდათ 500 Georgia-ს პროგრამაში მოხვედრა?
ამ პროგრამაზე განაცხადის შეტანის მიზეზი არის ის, რომ ჩვენ გვჯერა, ეს პროგრამა დაგვეხმარება ჩვენი ზრდის დაჩქარებაში და ბიზნესის მასშტაბირებაში.
ჩვენ ვხედავთ 500 Georgia-ს, როგორც წარმოუდგენელ შესაძლებლობას საიმისოდ, რომ ვიმუშაოთ მსოფლიო დონის მენტორებთან და ინვესტორებთან, რომლებიც დაგვეხმარებიან ჩვენი მიზნების მიღწევაში. გარდა ამისა, პროგრამა უზრუნველყოფს რესურსების უზარმაზარ ქსელზე წვდომას, მათ შორის ინვესტორებთან კავშირებს, მომხმარებელთა შეძენის სტრატეგიებს და ზრდის ტექნიკას.
მოხარულები ვართ, რომ ვისწავლით პროგრამის გამოცდილი მეწარმეებისა და ინვესტორებისგან და გვჯერა, რომ 500 Georgia დაგვეხმარება ჩვენი ბიზნესის ახალ სიმაღლეებზე აყვანაში. საბოლოო ჯამში, ჩვენი მიზანია, მივაწოდოთ ჩვენს მომხმარებლებს შეუფერხებელი და მოსახერხებელი დაჯავშნის გამოცდილება და გვჯერა, რომ 500 Georgia დაგვეხმარება ამ მიზნის მიღწევაში.
– როგორ ფიქრობთ, რა შესაძლებლობებს აძლევს 500 Georgia სტარტაპებს და რატომ არის მათთვის მნიშვნელოვანი ამ პროგრამაში მონაწილეობა?
500 Georgia-ში მონაწილეობა შეიძლება წარმოუდგენლად მომგებიანი იყოს სტარტაპებისთვის, რადგან ის მათ შესაძლებლობას აძლევს, დაუკავშირდნენ თანამოაზრე მეწარმეთა საზოგადოებას, მიიღონ გამოხმაურება მათ იდეებზე და ისწავლონ სხვების გამოცდილებიდან, რომლებმაც ასევე გაიარეს სტარტაპის შექმნის გზა. გარდა ამისა, პროგრამას შეუძლია, დაეხმაროს სტარტაპებს მიიღონ წვდომა კაპიტალზე, რაც აუცილებელია მათი ბიზნესის მასშტაბირებისა და ზრდისთვის.
– და ბოლოს, ზოგადად, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?
ჩვენი სამომავლო გეგმები მოიცავს ჩვენი ბიზნესის მასშტაბირებას, რათა მივაღწიოთ უფრო მეტ მომხმარებელს და პარტნიორს გლობალურად. ჩვენ ვგეგმავთ გავაგრძელოთ ინოვაციურად მუშაობა და გავაუმჯობესოთ ჩვენი პროდუქტი, რათა დააკმაყოფილოს ჩვენი მომხმარებლებისა და პარტნიორების განვითარებადი საჭიროებები.