შეხვედრა სოფია გოლეთიანთან
ბიზნესის, გაყიდვების გარშემო არსებული რეალობა მუდმივადცვალებადია, ამ სფეროს ფსიქოლოგია კი ყოველთვის კომპლექსური, თუმცა ძალიან საინტერესო…
დღევანდელ გარემოში იმდენი რამ ისე სწრაფად იცვლება, აუცილებელია, შევძლოთ დროული რეაგირება, იმისათვის რომ გაყიდვები, როგორც მგრძნობიარე პროცესი, სრულად შეესაბამებოდეს მიმდინარე მოთხოვნებს. სწორედ ამ მნიშვნელოვან გზაზე სოფია გოლეთიანი, რომელიც გაყიდვების ტრენერი, კონსულტანტი და ბიზნესადმინისტრირების დოქტორია, 4 საინტერესო მიგნებას გვიზიარებს:
1. დღეს სულ უფრო მნიშვნელოვანი ხდება მომხმარებელთან ინდივიდუალური მიდგომა… როცა კლიენტი ხვდება, რომ ის ძვირფასია ბიზნესისთვის და მას პირადად ესაუბრებიან. ეს არ გულისხმობს მხოლოდ კომუნიკაციის კომპონენტებს, არამედ პროცესს, როცა ბიზნესი პიროვნულად ერგება მომხმარებლის მოთხოვნებს, გემოვნებას, სურვილებს. თანამედროვე ბიზნესგარემოში სულ უფრო მეტად დაიწყეს მენეჯერებმა ფიქრი მომხმარებელთან ინდივიდუალურ კომუნიკაციაზე. ასეთი ტიპის მენეჯერებს კომპანიის ზრდის ჩემპიონებსაც უწოდებენ, ისინი წარმატებული ადამიანები არიან. გაწერილი გრაფიკის მიუხედავად, ისინი მუდმივად პოულობენ დროს, კონცენტრირდნენ პოტენციურ მომხმარებელთან სტრატეგიული ურთიერთობების აშენებაზე და თავად არიან შეხვედრების ინიციატორები და განმახორციელებლებიც.
2. გაყიდვებში წარმატება ბევრად ნაკლებია, ვიდრე უარი. ანალიზი, თუ რამ იმუშავა კარგად და რამ − არა, ძალიან მნიშვნელოვანია. რა სურს მომხმარებელს? ამ კითხვას ნაკლებად სვამს ბიზნესი, არადა, ეს არის ამოსავალი წერტილი − რა მოტივები ამოძრავებს მომხმარებელს და რა უბიძგებს მას ქმედებისკენ. ამაზე პასუხი ყველა ბიზნესმა ბრმად უნდა იცოდეს. იმისთვის რომ მომხმარებლის სურვილები კარგად გვესმოდეს, უნდა მოვუსმინოთ მათ. ჩვენ ხშირად ლაპარაკი უფრო გვიყვარს, ვიდრე მოსმენა. ვინც უსმენს, ის ყოველთვის სწორ შეკითხვებს სვამს; სწორ შეკითხვებს კი შედეგამდე მივყავართ.
3. პოტენციური მომხმარებლის მოზიდვა, იგივე ახალი კლიენტი ბიზნესისთვის, ყველაზე დიდი სატკივარია. მარკეტინგული კამპანიებით მოზიდული „ლიდები“ ჯერ კიდევ არ ნიშნავს მომხმარებლად გარდაქმნის პროცესს, წინ გრძელი გზაა, სანამ მათ პროდუქტის შეძენისკენ ვუბიძგებთ. გრძელი გზა კი მეტ დანახარჯებს მოითხოვს. ონლაინპლატფორმები, რომლებიც დღეს ნებისმიერი ბიზნესისთვის მნიშვნელოვანი გაყიდვების არხია, ამარტივებს პოტენციური კლიენტის ანალიზს, რადგან მომხმარებლის ნებისმიერი აქტიურობა გვაძლევს სწორი ანალიზის გაკეთების შესაძლებლობას და მოკლე ვადებში მივყავართ იმ დამატებითი ქმედებისკენ (ეს იქნება პირადი კომუნიკაცია, ელფოსტით, ჩატითა თუ სატელეფონო ზარით, რაც მომხმარებლებს, საბოლოოდ, ყიდვის გადაწყვეტილებას მიაღებინებს.
4. როცა ვსაუბრობთ პროდუქტის ფასზე, უნდა გვახსოვდეს, რომ ფასი არ ნიშნავს იმ კონკრეტულ ციფრს, თუ რა თანხა დაიხარჯა მის წარმოებაში და რა დაუჯდა ბიზნესს მისი დახლზე დადება. პროდუქტის ფასს, სწორედ პროდუქტის ხარისხთან ერთად, მომსახურება და სერვისი ქმნის, რაშიც მომხმარებელი სინანულის გარეშე იხდის მეტ თანხას. მომსახურება კი სხვა არაფერია თუ არა ურთიერთობები მომხმარებელთან. ჯანსაღი და თბილი ურთიერთობები კი პირდაპირპროპორციულია კომპანიის შემოსავალთან.
თუ გსურთ გაიგოთ გაცილებით მეტი გაყიდვების ფსიქოლოგიაზე, SOLO One to One-ის ფარგლებში გეძლევათ უნიკალური შესაძლებლობა, პირადად შეხვდეთ სოფია გოლეთიანს და მასთან ერთად ისაუბროთ იმ საკვანძო საკითხებზე, რომელთა ცოდნაც აუცილებელია თანამედროვე ბიზნესგარემოში წარმატების მისაღწევად.