მათემატიკის საერთაშორისო ოლიმპიადაზე კომაროვის სკოლის მოსწავლეებმა 1 ოქროს და 4 ბრინჯაოს მედალი მოიპოვეს.
მათემატიკის საერთაშორისო ოლიმპიადა (IMO) სკოლის მოსწავლეებისთვის მსოფლიოში ყველაზე პრესტიჟული ოლიმპიადაა, რომელშიც ყოველწლიურად 100-ზე მეტი ქვეყანა და 600-ზე მეტი მოსწავლე იღებს მონაწილეობას. ამ სეზონს იაპონიამ უმასპინძლა, ფინალური შეხვედრა კი ქალაქ ტიბაში ჩატარდა.
საქართველოს სახელით ოლიმპიადაზე მათემატიკის ეროვნულმა ნაკრებმა იასპარეზა, გუნდის ექვსივე წევრი კომაროვის სკოლის მოსწავლეა: დავით კლდიაშვილი, თორნიკე ბერია, ალექსანდრე კორკოტაშვილი, თამარ ფეიქრიშვილი, გურამ მაჭარაშვილი, ივანე ყულჯანიშვილი.
საერთაშორისო წარმატებამდე მოსწავლეებმა საკმაოდ რთული შესარჩევი ტური და მოსამზადებელი ეტაპები გაიარეს. ეროვნული გუნდის წევრობისთვის მთავარი კრიტერიუმი მათემატიკის ეროვნულ ოლიმპიადაზე საუკეთესო ათეულში მოხვედრაა. საუკეთესო ათეულიდან, ტესტირების მიხედვით, შეირჩა გუნდის 6 ძირითადი წევრი და 4 რეზერვისტი. იაპონიაში გამგზავრებამდე გუნდს ერთი თვის განმავლობაში ინტენსიურად ამზადებდნენ პროფესორები გიორგი ჭელიძე, გივი ნადიბაიძე და გიორგი სვანაძე. მეცადინეობები კვირაში 6 დღე 7 საათის განმავლობაში ტარდებოდა, თუმცა, როგორც თავად მოსწავლეები ამბობენ, გამოცდილება და შთაბეჭდილებები ამდენ ძალისხმევად ნამდვილად ღირდა.
მაღალი შედეგების გარდა, ნაკრების წევრებს ენთუზიაზმი, მიზანდასახულობა და შრომისმოყვარეობა აერთიანებთ. როგორც თამარ ფეიქრიშვილი გვეუბნება, მათემატიკა არ არის ფაქტების და წესების კომპილაციური ცოდნა და მათემატიკოსობას მუდმივი ვარჯიში სჭირდება:
,,მათემატიკა ჩემთვის, პირველ რიგში, აზროვნებას გულისხმობს. ამოცანების ამოხსნისას ავარჯიშებ გონებას, რომელიც შეგიძლია სულ სხვა საგნებშიც გამოიყენო, თუნდაც ჰუმანიტარულში. ჩემი აზრით, ნებისმიერ ადამიანს შეუძლია იპოვოს მათემატიკაში ის, რაც კარგად გამოსდის.“
ასე რომ, წარმატებისთვის ნიჭთან ერთად თავდაუზოგავი შრომა აუცილებელია, ამას, დავით კლდიაშვილის თქმით, გუნდის თითოეული წევრი იაზრებს:
,,Საქართველოს გუნდში მოსახვედრად მეცხრე კლასიდან მოყოლებული ვემზადებოდი, მსგავსი სირთულის ამოცანებს ვაკეთებდი წარსული შესარჩევი წერებიდან და IMO-ს შორტლისტიდან“.
იაპონიაში ოლიმპიადა ორი დღის განმავლობაში მიმდინარეობდა, მოსწავლეებს ყოველდღე 3 ურთულესი ამოცანის ამოსახსნელად ოთხასათ-ნახევარი ჰქონდათ. საერთაშორისო ოლიმპიადას არ ჰყავს ინდივიდუალური გამარჯვებულები. იმის მიხედვით, თუ რამდენ მედალს მოიპოვებს ქვეყნის წარმომადგენელი გუნდი, იქმნება ქვეყნების რეიტინგული სია. საქართველო 112 ქვეყნიდან რეიტინგში 38-ე ადგილზეა და უსწრებს ისეთ ქვეყნებს, როგორებიცაა: ლატვია, ესტონეთი, ჩეხეთი, შვეიცარია, შვედეთი, ნორვეგია.
როგორც მოსწავლეები გვიზიარებენ, პასუხისმგებლობის განცდა და ნერვიულობა შედეგებზეც აისახა, რამდენიმე მოსწავლეს მხოლოდ 1 ქულა დააკლდა ვერცხლის მედლამდე.
,,ყველაზე მეტად ემოციურმა ფონმა იმოქმედა ამოცანების ამოხსნისას. მეორე დღეს 4.5 საათიან წერაზე პირველი 2 საათი პროგრესი არ მქონდა, მაგრამ ბოლოს ჩემს თავს ვუთხარი, რომ ამხელა გზა ცარიელი ფურცლის ჩასაბარებლად არ გამივლია და ისე დავწერე, რომ ბრინჯაოს მედალი მოვიპოვე. ბევრისთვის ეს მიღწევაა, მაგრამ მე ყოველთვის მექნება განცდა იმისა, რომ მეტი შემეძლო“, – აღნიშნავს გურამ მაჭარაშვილი
დატვირთული გრაფიკის მიუხედავად, მოსწავლეებმა ტოკიოს დათვალიერება და იაპონური კულტურით აღფრთოვანებაც მოასწრეს, დისნეილენდიც მოინახულეს და დაუვიწყარი შთაბეჭდილებებით დაბრუნდნენ უკან:
„იაპონიაში ერთი კვირა გავატარეთ, მაგრამ შემიძლია, დარწმუნებით ვთქვა, რომ იაპონია არის კულტურულად და ტექნიკურად ყველაზე განვითარებული ქვეყანა. მართალია, 7000-ზე მეტი კილომეტრია მანძილი საქართველოსა და იაპონიას შორის, მაგრამ ერთი წამითაც არ მიგრძნია, რომ სახლიდან შორს ვიყავი“, – ამბობს გურამ მაჭარაშვილი
უნდა აღინიშნოს, რომ კომაროვის სკოლის მოსწავლეთა გუნდმა მათემატიკის საერთაშორისო ოლიმპიადაზე წელს ქვეყნის რეიტინგი გააუმჯობესა. როგორც მონაწილეები ამბობენ, მომავალში სწავლის გაგრძელებას მათემატიკის, ფიზიკისა და ტექნოლოგიის მიმართულებით გეგმავენ.
საქართველოს ბანკი მუდმივად ქმნის განათლების შესაძლებლობენს მსგავსად მოტივირებული მოსწავლეებისა და ახალგაზრდებისთვის, მათ შორის კომაროვის სკოლასთან თანამშრომლობით ახორციელებს STEM სკოლას მომავლის პროფესიების დასაუფლებლად. საგანმანათლებლო პროექტების შესახებ მეტი შეგიძლიათ გაიგოთ CSR.BOG.GE-ზე