ტურიზმის სექტორი მთელ მსოფლიოში სწრაფ ცვლილებებს განიცდის. ციფრულმა ტრანსფორმაციამ და ტურისტების თაობების ცვლამ, სექტორში ძირეული ცვლილებები შეიტანა. იცვლება ტურისტების ქცევა, მათი მოთხოვნები და ამ მოთხოვნების დაკმაყოფილების საშუალებები. ახალი გამოწვევები და შესაძლებლობები ცხადია მნიშვნელოვანია საქართველოს ტურიზმის სექტორისთვისაც. მართალია საქართველოს შესანიშნავი სასტარტო მონაცემები აქვს ტურისტების მოსაზიდად – ლამაზი ბუნება, მდიდარი კულტურული მემკვიდრეობა, სტუმარმასპინძლობის ტრადიცია და ა.შ. – თუმცა, ეს აღარაა საკმარისი ამ მიმართულებით არათუ ზრდის უზრუნველსაყოფად, არამედ არსებული დონის შესანარჩუნებლადაც.
სწორედ ტურიზმში არსებულ მნიშვნელოვან ტრენდებზე, გამოწვევებზე და რაც მთავარია, ახალ შესაძლებლობებზე ისაუბრეს პლატფორმა „ტურისტერი 2023“-ზე, რომელიც 10-11 ნოემბერს, ქალაქ ბათუმში გაიმართა. ფესტივალი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, ტურიზმის ინსტიტუტისა და ციფრული სააგენტო შინდის ორგანიზებით ჩატარდა.
„ღონისძიების მთავარი მიზანია გავიაზროთ ჩვენი ტურიზმის განვითარების ხვალინდელი დღე. შესაბამისად, ვისაუბრეთ ისეთ თემებზე, რომლებიც ამ საკითხს ეხება – ტურისტის ქცევის ცვლილება, ტექნოლოგიური გადაწყვეტები, განსაკუთრებით მონაცემთა ანალიტიკა და ტურიზმის მარკეტინგი“, – აცხადებს „ტურისტერი 2023“-ის ორგანიზატორი მამუკა ბერძენიშვილი.
„ტურისტერი 2023“-ზე აუდიტორიას ისეთმა კომპანიებმა გაუზიარეს თავიანთი გამოცდილება, როგორიცაა Google Cloud, TripAdvisor და Expedia. ეს ტექ-გიგანტები არიან ინდუსტრიის წამყვანი კომპანიები, რომლებიც ხელოვნური ინტელექტის და სხვა ტექნოლოგიების გამოყენებით ცდილობენ მოერგონ ტურისტის ქცევის ცვლილებას, შექმნან ახალი, განსხვავებული პროდუქტები და უპასუხონ თაობათა შორის ქცევით განსხვავებებს.
Google Cloud-ის ციფრული ტრანსფორმაციების ექსპერტმა ჟივკო გურმანოვმა აუდიტორიას გააცნო ის ციფრული ხელსაწყოები, რომლებსაც Google Cloud-ი სტუმარმასპინძლობისა და უძრავი ქონების სფეროებს სთავაზობს. მათი საშუალებით შესაძლებელია მნიშვნელოვანი მონაცემების შეგროვება, რაც კლიენტებთან ურთიერთობების გაუმჯობესებისთვის გამოიყენება.
არანაკლებ საინტერესო იყო Expedia-ს აღმოსავლეთ ევროპის ბიზნესების განვითარების კოორდინატორის, ლაურა მილოშ სანჩესის გამოსვლაც. მან ისაუბრა ტურისტის ქცევის ცვლილებაზე – მოგზაურობის დაგეგმვის ახალ თავისებურებებზე და ამ მიმართულებით ახალ ტრენდებზე აშშ-ს, დიდი ბრიტანეთისა და საფრანგეთის ქეისებზე დაყრდნობით.
ტურისტის ქცევის ცვლილება იყო Tripdavisor-ის აღმოსავლეთ ევროპის კლიენტთა მომსახურების მენეჯერის ალეხანერ გროსის გამოსვლის მთავარი თემაც. ის შეეხო ისეთ საკითხებს, როგორიცაა თაობათა ცვლილებას (Gen X, მილენიალები, Gen Z), მათ განსხვავებულ ქცევებს და თუ როგორ პასუხობს ამ გამოწვევებს Tripadvisor-ი.
ცხადია, როდესაც ვფიქრობთ ახალ ტექნოლოგიებზე და მათ გამოყენებაზე ტურიზმის სექტორში, ასოციაცია სწორედ ზემოთ ხსენებულ ტექ-გიგანტებთან გვიჩნდება. თუმცა, ეს არ ნიშნავს, რომ საქართველოში არ არიან ადგილობრივი კომპანიები, რომლებიც ტურიზმის სექტორს ადგილობრივ, თანამედროვე ციფრულ გადაწყვეტებს და ფასეული გამოცდილების გაზიარებას სთავაზობენ. „ტურისტერი 2023“-ზე სწორედ ასეთი სტარტაპის -Kovzy-ის თანადამფუძნებელმა ალექსანდრე ცინცაძემ ისაუბრა იმ მნიშვნელოვან თანამედროვე ტენდენციებზე, რომელიც კვების ინდუსტრიაში ახლა აქტუალურია.
„ვილაპარაკეთ იმ ტენდენციებზე, რომელიც ახლა კვების ინდუსტრიაშია ძალიან აქტუალური. გაზრდილია ციფრული გაყიდვების წილი – 57%-ზეა ასული. შესაბამისად აუდიტორიას ვესაუბრეთ იმაზე, თუ როგორ უნდა მოერგოს თანამედროვე ბიზნესი ამ ახალ რეალობას“, – ამბობს ალექსანდრე ცინცაძე.
Kovzy ქართული სტარტაპია, რომელიც რესტორნებს საშუალებას აძლევს, შუამავლების გარეშე, დაუკავშირდნენ საკუთარ მომხმარებლებს. ისინი, ზედმეტი დანახარჯების გარეშე, შეძლებენ შექმნან საკუთარი ვებგვერდი და აპლიკაცია, სადაც ჩაშენებული იქნება ონლაინ შეკვეთების პლატფორმა. სერვისით უკვე 400-ზე მეტი ქართული კვების ობიექტი სარგებლობს.
რა თქმა უნდა, ახალი ციფრული სერვისები ტურიზმის განვითარებაში უფრო და უფრო მნიშვნელოვან როლს იკავებს, თუმცა, არანაკლებ მნიშვნელოვანია თუ რა ნაბიჯებს დგამს სახელმწიფო საკანონმდებლო ბაზის მხრივ. „ტურისტერი 2023“-ის ფარგლებში საქართველოს ტურიზმის ასოციაციის თავმჯდომარემ ნატა კვაჭანტირაძემ ისაუბრა საქართველოს ახალ კანონზე ტურიზმის რეგულაციის შესახებ.
ასევე, „ტურისტერი 2023“-ის ფარგლებში, საერთაშორისო და ადგილობრივი ექსპერტების ჩართულობით, არაერთი ვორქშოფი და პანელური დისკუსია გაიმართა. მათ შორის USAID-ის მხარდაჭერით გაიმართა ვორქშოფი ტურიზმის გადასახადის შესახებ, რომელშიც მონაწილეობა მიიღო აჭარის ტურიზმის და კურორტების დეპარტამენტმა, საქართველოს ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ, თავად USAID-მა და სოციალური კვლევებისა და ანალიზის ინსტიტუტმა.
პლატფორმა „ტურისტერი“ მომავალშიც გააგრძელებს ტურიზმის სექტორში სიახლეებისა, გამოწვევებისა და ახალი შესაძლებლობების გაცნობას ქართული აუდიტორიისთვის.