საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, 14 ივნისს თბილისმა საერთაშორისო მარტექ ფესტივალს, Touch.Point-ს უმასპინძლა, რომლის ძირითადი სამუშაო თემა თანამედროვე მარკეტინგულ სტრატეგიებს უკავშირდებოდა.
ღონისძიების ფარგლებში ჩატარდა პრეზენტაციები, პანელური დისკუსიები, ვორქშოფ სესიები და სხვა სახის აქტივობები.
Touch.Point-ის მთავარი მზანი მარკეტინგისა და კომუნიკაციის ინდუსტრიაში მომუშავე პროფესიონალების თანამედროვე ტექნოლოგიებთან დაახლოება და მათი ერთმანეთთან დაკავშირება იყო.
სპიკერებს შორის იყვნენ ისეთი მსხვილი კომპანიების წარმომადგენლები, როგორიცაა: Spotify, Meta, Google, Volvo Car, CopysightAI, Smartly.io, Martech Institute და სხვა.
ერთ-ერთი გამორჩეული სპიკერი, რომელმაც პოპკულტურისა და მარკეტინგის დაკავშირების მნიშვნელობაზე ისაუბრა, გაბრიელა ტეხეირაა, რომელიც DAVID Madrid-ის სტრატეგიული დირექტორია. მისი თქმით, თანამედროვე სამყაროში ბიზნესის განვითარებისთვის აუცილებელია კულტურული ტენდენციების გამოყენება და მომხმარებელთან ისეთი კომუნიკაციის დამყარება, რომელიც მას თავს გამორჩეულად აგრძნობინებს.
გთავაზობთ ამონარიდს ინტერვიუდან:
Q: ისეთ ცნობილ ბრენდებთან მუშაობის 13-წლიანი გამოცდილებით, როგორიცაა: Meta და Netflix, შეგიძლიათ გაგვიზიაროთ რამდენიმე ძირითადი გაკვეთილი, რომელიც ბრენდის წარმატების მისაღწევად პოპკულტურის გამოყენების შესახებ ისწავლეთ?
A: პოპკულტურასთან სიახლოვე ნებისმიერი ბრენდისთვის საკვანძოდ მნიშვნელოვანია. მხოლოდ პროდუქტისა და კულტურის ერთმანეთთან შერწყმით შეიძლება ბრენდმა მოიპოვოს დღევანდელი მომხმარებლების ყურადღება. წინააღმდეგ შემთხვევაში, მარკეტინგული კამპანია ხალხში ინტერესს უბრალოდ ვერ აღძრავს. მომხმარებელს უნდა მივაწოდოთ ისეთი მესიჯი, რომელიც ნამდვილად იმსახურებს ყურადღებას. მხოლოდ იმის თქმა, რომ საუკეთესო ვარ, არ არის საკმარისი იმისათვის, რომ დაგიმახსოვრონ. თქვენ უნდა მისცეთ ხალხს რაღაც, რისთვისაც უნდა დაიმახსოვრონ, ეს შეიძლება იყოს: რწმენა, გამოცდილება ან თუნდაც კარგი იუმორი.
Q: Touch.Point-ის ფარგლებში, თქვენი საპრეზენტაციო თემა გამორჩეული ტენდენციების ანალიზს უკავშირდებოდა. თქვენი შეფასებით, ბოლო დროს გამოკვეთილი კულტურული ტენდენციებიდან რომელია ისეთი, რომელიც, შესაძლოა, ბრენდებმა სარგებლის მისაღებად გამოიყენონ?
A: დღევანდელი კულტურა რამდენიმე ტენდენციას აერთიანებს, თუმცა მათ შორის იუმორს და გულწრფელობას გამოვარჩევდი. მაგალითად, IKEA ამ თვისებების შერწყმის ოსტატია, რადგან ისინი ახერხებენ ისეთი რეკლამების შექმნას, რომელთაც ნამდვილად შეუძლიათ მომხმარებელთან ახლო კავშირის დამყარება. მაგალითისთვის შემიძლია გითხრათ ერთი კამპანიის შესახებ, რომელიც DAVID Madrid-ში IKEA-ს საბავშვო სავარძლისთვის შევქმენით. ამ რეკლამაში კომპანია ამბობდა, რომ ის სიამაყით ქმნიდა რიგით მეორე საუკეთესო პროდუქტს, რადგან ბავშვისთვის ვერაფერი შეედრებოდა მშობლის ან აღმზრდელის კალთას. ასეთი თავმდაბლური მიდგომა კარგი გზაა ბრენდის უკეთესად წარმოსაჩენად და მომხმარებელთან კავშირის დასამყარებლად.
Q: თქვენი პროგნოზით, მომდევნო წლების განმავლობაში რომელი კულტურული ტენდენციები იქონიებს გავლენას მარკეტინგის ინდუსტრიაზე?
A: ეს დამოკიდებულია იმაზე, თუ რა სფეროშია წარმოდგენილი თქვენი ბრენდი. მაგრამ ერთი რამ უდავოა – არ აქვს მნიშვნელობა რომელ მიდგომას აირჩევთ, ფაქტია, რომ ნეიტრალურობა სულ უფრო ნაკლებად ეფექტიანი გზა ხდება, თუკი წარმატების მიღწევა გსურთ. მართალია, ბრენდმა ყველა საკითხზე არ უნდა ილაპარაკოს, თუმცა რაზეც ექნება კომუნიკაცია, მას ბოლომდე, მტკიცედ უნდა მიჰყვეს.
Q: თქვენი გამოცდილებიდან გამომდინარე, რა რჩევებს მისცემდით ბრენდებს, რომელთაც თავიანთ მარკეტინგულ კამპანიებში კულტურული ტენდენციების ჩართვა სურთ?
A: იფიქრეთ თქვენს მომხმარებლებზე და არ დაგავიწყდეთ, რომ ისინიც ადამიანები არიან. ზოგჯერ გრაფიკული მონაცემები გვერდზე გადადეთ და შეეცადეთ უკეთ გაიგოთ, როგორი გავლენა შეიძლება იქონიოს მომხმარებლის ქცევაზე იმ კონტექსტმა, რომელშიც ჩვენ ვცხოვრობთ.
გაბრიელა ტეხეირას მარკეტინგული სტრატეგიების შედგენისა და სარეკლამო კამპანიებთან კულტურული ტენდენციების შერწყმის 13-წლიანი გამოცდილება აქვს, რომლის ფარგლებში მას უთანამშრომლია ისეთ კომპანიებთან, როგორიცაა Netflix და Meta.