ტურიზმის განვითარება ქვეყნის დეკლარირებული პრიორიტეტია. ეს არცაა გასაკვირი, რადგან საქართველოს შესანიშნავი სასტარტო მონაცემები აქვს ტურისტების მოსაზიდად – ულამაზესი ბუნება, მდიდარი კულტურული მემკვიდრეობა და სტუმარმასპინძლობის ტრადიცია. თუმცა, ისევე როგორც ნებისმიერი სხვა სექტორი, ტურიზმი ციფრულ სამყაროში სწრაფ და დინამიკურ ცვლილებებს განიცდის – ახალ შესაძლებლობებთან ერთად ჩნდება ახალი გამოწვევებიც. გარდა ამისა, როგორც ადგილობრივ, ასევე საერთაშორისო ბაზარზე, საკმაოდ დიდი კონკურენციაა. ამიტომ, ამ სფეროში მოღვაწე ადამიანებმა ფეხი უნდა აუწყონ თანამედროვე ტრენდებსა და ინოვაციებს, თუ სურთ კონკურენტუნარიანობის შენარჩუნება.
სწორედ ტურიზმში არსებულ მნიშვნელოვან ტრენდებზე და გამოწვევებზე ისაუბრებენ პლატფორმა „ტურისტერი 2023“-ზე 10-11 ნოემბერს, ქალაქ ბათუმში. ფესტივალი საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, ტურიზმის ინსტიტუტისა და ციფრული სააგენტო შინდის ორგანიზებით ტარდება.
ფესტივალის წლევანდელი თემებია: ციფრული ტექნოლოგიები ტურიზმში, ტურისტის ქცევის ცვლილება, ტურიზმის მარკეტინგი და მონაცემთა ანალიტიკა ტურიზმში. ამ თემების ირგვლივ ფესტივალზე არაერთი საერთაშორისო თუ ადგილობრივი სპიკერი ისაუბრებს. ასევე, გაიმართება პანელური დისკუსიები და ვორქშოფები.
„ტურისტერი 2023“-ზე ისაუბრებენ ისეთი ცნობილი საერთაშორისო კომპანიების წარმომადგენლები, როგორიცაა TripAdvisor, Cloud Office, Expedia, Arctur და სხვები.
„ეს ის კომპანიებია, რომლებიც ამ სექტორში დასავლეთში ამინდს ქმნიან. მაგალითად, TripAdvisor-ი, ფესტივალის ფარგლებში, გაგვიზიარებს იმ ახალ სტრატეგიებს და ციფრულ ხელსაწყოებს, რომლებიც მათ შექმნეს, რათა მოერგონ თაობათა ცვლილებებს“, – ამბობს „ტურისტერის“ ფესტივალის ორგანიზატორი მამუკა ბერძენიშვილი.
ამ ბლოგში მოგიყვებით იმ მიზეზებზე თუ რატომ უნდა დაესწროთ ფესტივალს „ტურისტერი 2023“.
გაიცნობთ ტურიზმის სექტორის საერთაშორისო ლიდერებს და მათ გამოცდილებებს
როგორც ზემოთ ვახსენეთ, „ტურისტერ 2023“-ის ფარგლებში არაერთი საერთაშორისო კომპანიის წარმომადგენელი მიმართავს აუდიტორიას და ისაუბრებენ იმ ახალ შესაძლებლობებზე, გამოწვევებზე და გადაწყვეტებზე, რომლებიც საერთაშორისო ტურიზმის წინაშე ბოლო წლების განმავლობაში გაჩნდა. ისინი ასევე ისაუბრებენ ბოლო წლების განმავლობაში ტურისტების ქცევის ცვლილებაზე.
ფესტივალზე სიტყვით გამოვა TripAdvisor-ის კლიენტთა მომსახურების მენეჯერი ალექსანდერ გროსი, Expedia-ს ბიზნესის განვითარების მენეჯერი ლაურა მილოშ სანჩესი, Google Cloud-ის პარტნიორი Cloud Office-ის ციფრული ტრანსფორმაციის ექსპერტი ჟივკო გურმანოვი, ევროპაში ერთ-ერთი დიდი მონაცემთა ცენტრის მფლობელი კომპანია Arctur-ის დამფუძნებელი და CEO ტომი ილიაში და Boats and Go-ს დამფუძნებელი ანტონიო ამენდოლა.
მიიღებთ ინფორმაციას ტურიზმში ახალი, ინოვაციური ტექნოლოგიების გამოყენების შესახებ
ტექნოლოგიების როლი ტურიზმში, ისევე როგორც ყველა სხვა ბიზნესში, დღითიდღე იზრდება. სწორედ ამიტომ, ფესტივალზე არაერთი გამომსვლელი სწორედ ახალ, ინოვაციურ ტექნოლოგიებზე ისაუბრებს. აუდიტორიას ამ თემაზე არამხოლოდ ასეთი ტექნოლოგიების პროვაიდერები მიმართავენ, არამედ იმ ბიზნესის წარმომადგენლებიც, რომლებმაც კონკრეტული გადაწყვეტების საშუალებით გაუმკლავდნენ კონკრეტულ გამოწვევებს.
თაობათა ცვლის ფონზე შეიცვალა ტურისტების ქცევაც. შედარებით ახალგაზრდა თაობას სხვა ინტერესები და სურვილები აქვს. სწორედ ამ ახალ სეგმენტზე სამუშაოდ განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია თანამედროვე ტექნოლოგიები და ინოვაციური მიდგომები, რომლის შესახებაც ფესტივალის ფარგლებში ბევრ ინფორმაციას მიიღებთ. გამოცდილების გაზიარება „ტურისტერის“ ერთ-ერთი მთავარი მიზანია.
გაიცნობთ ტურიზმის სფეროში მოღვაწე ადამიანებს
ტურისტერი ყოველწლიური B2B და B2C პლატფორმაა ტურიზმის ინდუსტრიისთვის საქართველოში. შესაბამისად, მას ამ სფეროში მოღვაწე არაერთი ადგილობრივი და საერთაშორისო პროფესიონალი ესწრება. სხვადასხვა პანელური დისკუსიებისა და ვორქშოფების ფარგლებში, თქვენ საშუალება გექნებათ გაიცნოთ ეს ადამიანები და გაუზიაროთ ერთმანეთს თქვენი გამოცდილებები, მიზნები, გეგმები და ისაუბროთ შესაძლო თანამშრომლობაზეც კი.
გაიგებთ მეტს ციფრული ტრანსფორმაციის როლზე ტურიზმის სექტორში
ციფრული ტრანსფორმაცია არ არის უბრალოდ ტრენდული მიმართულება, რომელსაც კომპანიები მიყვებიან – ეს არის აუცილებლობა თანამედროვე ბაზარზე მოღვაწეობისთვის. ტურიზმი, რა თქმა უნდა, ამ მხრივ გამონაკლისი არ არის. ისევე როგორც სხვა ბიზნესი, პროცესების გაციფრულება, ადამიანური შეცდომების შემცირება, მონაცემებზე დაფუძნებული ანალიტიკა და ციფრულ ტრანსფორმაციასთან დაკავშირებული სხვა პროცესები, ზრდისთვის აუცილებელი წინაპირობაა. ფესტივალზე ციფრული ტრანსფორმაციაზე საუბარი ერთ-ერთ ცენტრალურ ადგილს იკავებს.
„გარდა იმისა, რომ გიგანტი კომპანიების (Google, TripAdvisor, Expedia და სხვ.) საშუალებით ვისაუბრებთ ზოგად საერთაშორისო ტექნოლოგიურ ტენდენციებზე, ფესტივალზე მრავლად იქნებიან წარმოდგენილები ქართული ტექნოლოგიური კომპანიები, როგორიცაა მაგალითად „კოვზი“. კარგად გვესმის, რომ ტექნოლოგიების საკითხში საერთაშორისო კონტექსტის გათვალისწინებასთან ერთად, აუცილებელია იცოდე თუ რა ხდება ამ მხრივ ქართულ ტექნოლოგიურ სამყაროში. ვფიქრობ ამ მხრივ „ტურისტერზე“ დასწრება განსაკუთრებით საინტერესო იქნება“, – ამბობს მამუკა ბერძენიშვილი.