რატომ შეიძლება იყოს კორეული ბაზარი საინტერესო ქართველი მეღვინეებისთვის

აზიის მასშტაბით ღვინოზე მოთხოვნა ყოველწლიურად მკვეთრად იზრდება. გასული წლის განმავლობაში სამხრეთ კორეამ $581 მილიონის ღირებულების ღვინის იმპორტი განახორციელა, რაც 10 წლის წინანდელ მაჩვენებელთან შედარებით $172 მილიონით გაზრდილი მოცულობაა. კორეის მასშტაბით ღვინოზე მოთხოვნა ყოველწლიურად საშუალოდ 9.2%-ით იზრდება, რაც ამ ბაზარს ღვინის მწარმოებლებისა და ექსპორტიორებისთვის განსაკუთრებით მიმზიდველს ხდის. უნდა აღინიშნოს, რომ კორეაში განსაკუთრებით დიდი მოთხოვნაა მაღალი ხარისხისა და საფასო კატეგორიის ღვინოზე, რაც ამ ბაზარს დამატებით ხიბლს სძენს.

საქართველოსთვის ღვინო ერთ-ერთი უმთავრესი საექსპორტო საქონელია. მაგალითად, 2022 წელს $252 მილიონის ღირებულების ღვინის ექსპორტი განვახორციელეთ, რაც საკმაოდ კარგი მაჩვენებელია, თუმცა გასათვალისწინებელია ის ფაქტი, რომ ექსპორტის უდიდესი ნაწილი დაბალი საფასო კატეგორიის ღვინოზე მოდის, მთავარი სარეალიზაციო ბაზარი კი რუსეთის ფედერაციაა.

ქართველი მეღვინეები ერთხმად თანხმდებიან, რომ ინდუსტრიის განვითარებისთვის აუცილებელია საექსპორტო ბაზრების დივერსიფიკაცია და ქართული ღვინის ისეთი მომხმარებლისთვის გაცნობა, რომელსაც ქართულ უნიკალურ კულტურასთან შეხება ჯერაც არ ჰქონია. სწორედ ასეთი ბაზარია საქართველოსთვის სამხრეთ კორეა, რომელიც ღვინის სამშობლოს სწორედ ახლა ეცნობა.

ცოტა ხნის წინ, ღვინის ეროვნული სააგენტოს ორგანიზებით და კორეულ მარკეტინგულ კომპანია Wine21.com-თან თანამშრომლობით ქვეყანას სამხრეთ კორეიდან 12 სტუმარი ეწვია. საპატიო დელეგაციას შორის იყვნენ: იმპორტიორი კომპანიების ხელმძღვანელი პირები, ჟურნალისტები და ინფლუენსერები, რომელთაც ერთი მიზანი აქვთ – ქართული ღვინისა და საქართველოს შესახებ ინფორმაციის გავრცელება თავიანთ სამშობლოში.

ვიზიტის ფარგლებში, საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით კორეელ ექსპორტთა ჯგუფი ქართლისა და კახეთის რეგიონში ადგილობრივ მეწარმეებს შეხვდა. საერთო ჯამში, უცხოელი სტუმრებისთვის საკუთარი პროდუქციის წარდგენის საშუალება 15 ადგილობრივ საწარმოს მიეცა.

სამხრეთ კორეის საპატიო დელეგაცია გაეცნო როგორც ქართული ღვინის წარმოების მრავალსაუკუნოვან ტრადიციას, ასევე ქართული ვაზის ჯიშებისა და ღვინის სახეობების მრავალფეროვნებას. ქართულ კულტურასთან გაცნობისა და ღვინის დეგუსტაციის შემდეგ, სტუმრებს აღტაცება არ დაუმალავთ და აღნიშნეს, რომ ისინი ქართული მეღვინეობის მიმართ ინტერესს ადასტურებენ და აქტიურად განიხილავენ ქართული წარმოების ღვინოების კორეის ბაზარზე გატანის პერსპექტივას.

ერთ-ერთი მსხვილი კორეული სარეალიზაციო ქსელის გენერალური დირექტორი, JAE JUNG PARK აღნიშნავს, რომ კორეელი მომხმარებლისთვის უდიდესი მნიშვნელობა აქვს ღვინის ფასსა და ხარისხს შორის შეფარდებას, რაც ქართული ღვინის ერთ-ერთი უპირატესობაა. მისი შეფასებით, ერთი ბოთლი ქართული ღვინის ფასი დაახლოებით 20-30 დოლარის ფარგლებში უნდა იყოს, რათა მომხმარებელმა სწორედ ის აირჩიოს და არც ფრანგული ან იტალიური.

კორეელი ბიზნესმენი ცნობიერების ამაღლების საკითხზეც საუბრობს. მისი თქმით, ქართულ ღვინოს გემო და არომატი ნამდვილად გამოარჩევს, თუმცა კორეელი მოქალაქეების უმრავლესობას მის შესახებ არაფერი სმენია, ამიტომაც მათ არჩევანის გაკეთება ევროპულ ღვინოსა და შედარებით ცნობილ ბრენდებზე ურჩევნიათ. ამ პრობლემის გადაჭრის ერთ-ერთ გზად JAE JUNG PARK-ს კორეის მასშტაბით მარკეტინგული კამპანიის განხორციელება ესახება. მისი თქმით, ქართული ღვინის შესახებ აქტიურად უნდა დაიწეროს ჟურნალ-გაზეთებში, მომზადდეს სატელევიზიო რეპორტაჟები და რაც შეიძლება მეტი რესურსი უნდა მიიმართოს საქართველოს პოპულარიზაციაზე.

ღვინის მაღაზიების ქსელის ხელმძღვანელს ქართველი მეწარმეებისთვისაც რამდენიმე რჩევა აქვს. მისი თქმით, კორეის ბაზარზე შესვლისას მეწარმეებმა არ უნდა იჩქარონ და მათ შედარებით გრძელვადიანი სტრატეგია უნდა აირჩიონ. საქმე ისაა, რომ დაბალი ცნობადობის გამო, ქართული ღვინის რეალიზაციას კორეაში გარკვეული დრო სჭირდება და, შესაძლოა, ერთი კონტეინერის სრულად გაყიდვას ერთი წელიწადიც კი მოუნდეს. მართალია, ეს ღვინის რეალიზაციისთვის უჩვეულოდ დიდი დროა, თუმცა გასათვალისწინებელია ის ფაქტი, რომ კორეის მასშტაბით გაყიდული ყოველი ბოთლი ქართული ღვინო ჩვენი ქვეყნის მიმართ კორეელი მოსახლეობის ცნობიერებას ამაღლებს, ეს ყველაფერი კი, საბოლოო ჯამში, ქართული მეღვინეობის განვითარებაზე და ქვეყნის ეკონომიკაზე დადებითად აისახება.          

ცნობისთვის გეტყვით, რომ აგროსექტორის და მეღვინეობის მხარდაჭერა საქართველოს ბანკისთვის ერთ-ერთი პრიორიტეტული მიმართულებაა, სწორედ ამ მიზნით შეიქმნა ღვინის მარნების დაფინანსების პროგრამა, რომელიც მეწარმეებს შეღავათიან აგროკრედიტს სთავაზობს.  

არ გაჩერდე, გააგრძელე კითხვა