უკვე 10 წელია, ყოველწლიურად საქართველოში მარკეტერები განსაკუთრებულ მოვლენას, Spotlight-ს ელოდებიან. ესაა ღონისძიება, რომელიც სცენას უთმობს მარკეტინგის, ბიზნესის, ტექნოლოგიების, ინოვაციების სფეროს პროფესიონალებსა თუ დამწყებ სპეციალისტებს. შთამაგონებელი გამოსვლებითა და ვორქშოპებით, ღონისძიებამ უკვე შექმნა მრავალფეროვანი, მდიდარი მემკვიდრეობა და მეათე წელს შეხვედრას სწორედ ამ საკითხს უძღვნის.
Spotlight 23-24 დეკემბერს, რადისონ ბლუ ივერიაში Marketer.ge-ის ორგანიზებითა და საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით ჩატარდება.
წლევანდელი ღონისძიების სპიკერებს შორისაა სარეკლამო სააგენტო “მეტროს” შემოქმედებითი ხელმძღვანელი, ეკა ყიფიანი. ამ ინტერვიუში ეკა გვიზიარებს საკუთარ ხედვებს Spotlight-ზე, კრეატიულ ინდუსტრიაზე და “მემკვიდრეობაზე”.
რას ნიშნავს “მემკვიდრეობა” თქვენთვის, კრეატიული ინდუსტრიის წარმომადგენლისთვის, რომელსაც მრავალწლიანი გამოცდილება აქვს ამ სფეროში? და თუ შეგიძლიათ, გაგვიმხილოთ, როგორ ეხმაურება თქვენი გამოსვლა მთავარ თემას – “მემკვიდრეობას”?
მემკვიდრეობა, ალბათ, ჩემთვისაც იმავეს ნიშნავს, რაც სხვებისთვის. 🙂 თუ კონკრეტულად ჩვენი ინდუსტრიის კუთხით შევხედავთ – ეს არის წინა თაობათა დანატოვარი, რაც ჩვენ უნდა განვავითაროთ.
ძალიან მნიშვნელოვანია, შენს ხელში არ გაფუჭდეს ის სფერო, რომელშიც შემოხვედი. ასევე, საჭიროა, პირიქით, შენს იქ ყოფნისას გაუმჯობესდეს დარგი, რომელშიც ხარ. მთლად ამაზე არა, მაგრამ დაახლოებით ამ თემაზე ვისაუბრებ Spotlight-ზე.
როგორ შეაფასებდით Spotlight-ს და რამდენად მნიშვნელოვანია თქვენთვის საიუბილეო ღონისძიებაზე სპიკერად ყოფნა?
ალბათ არასდროს ისე არ მინერვიულია, როგორც წინა Spotlight-ზე გამოსვლის დროს. არც მანამდე, არც მერე. ალბათ, ახლაც ასე ვინერვიულებ. უდიდესი პასუხისმგებლობაა, ამდენ ადამიანს უთხრა რაიმე ღირებული და, ამავდროულად, საკმაოდ რთულია ეს მოახერხო ამდენი პროფესიონალის წინ, ასეთ ლაინაფში და თან — ლიმიტირებულ დროში.
ათი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც პირველი Spotlight ჩატარდა. შეგიძლიათ, გაგვიზიაროთ თქვენი დაკვირვება, როგორ შეიცვალა ამ პერიოდში კრეატიული ინდუსტრია და ზოგადად – მარკეტინგი საქართველოში? რა არის განვითარების მთავარი ნიშანი ამ სფეროში?
ინდუსტრია გაიზარდა, ბევრი ახალი მოთამაშე გაჩნდა, მომრავლდა პროექტების რაოდენობაც. რამდენიმე ძალიან საინტერესო ბრენდი გაჩნდა, ზოგიც დავკარგეთ (გამოვყოფდი ჯეოსელს). ძველი მოთამაშეებიდან ზოგი მოძლიერდა, ზოგიც გაჩერდა. კონკრეტულად ვერ ვიტყოდი, რომ ახლა ბევრად წინ ვართ, ვიდრე ადრე. გააჩნია გუნდს და გააჩნია კომპანიას. ჯამში – რაღაც კომპონენტების ხარისხმა მოიმატა, მაგრამ სითამამემ, მე თუ მკითხავ, ცოტათი იკლო.
რა იყო ყველაზე ღირებული რამ, რაც გასულ წლებში Spotlight-ისგან მიიღეთ?
ყველა წელს ვერ ვესწრებოდი, რადგანაც მოგეხსენებათ, რთულია ბილეთის შეძენის მოსწრება 🙂 მაგრამ როდესაც ვესწრებოდი (ან შემდგომ დადებულ ვიდეოებს ვუყურებდი), ყველაზე ღირებული იყო მოულოდნელად გულწრფელი და დამაფიქრებელი გამოსვლები.
შეგიძლიათ ჩამოთვალოთ 3 მიზეზი, რატომ უნდა დაესწრონ მარკეტერები ან/და კრეატიული ინდუსტრიის წარმომადგენლები წლევანდელ Spotlight-ს?
იმიტომ, რომ მიიღონ საინტერესო ინფორმაცია და იქვე განიხილონ სპიკერების მიერ წამოწეული თემები. თუმცა, მაინც, ყველაზე მნიშვნელოვანია, იყო დიდი პროფესიული მოვლენის ნაწილი.
2013 წლიდან, Spotlight-ის გენერალური სპონსორია საქართველოს ბანკი. ღონისძიება დაინტერესებულ პირებს აძლევს შესაძლებლობას, დაესწრონ მარკეტინგის დარგის სპეციალისტების გამოსვლებსა და ვორქშოპებს, გაიგონ მეტი ინდუსტრიის ტენდენციებზე და დაამყარონ ღირებული კავშირები.
თავდაპირველად, ღონისძიების ფოკუსი მარკეტინგი და საკომუნიკაციო ინდუსტრია იყო, 2017 წლიდან, სფეროს ზრდასთან ერთად, დაემატა ბიზნესის, სტარტაპების და ტექნოლოგიების და ინოვაციების მიმართულება.
ამ დრომდე Spotlight-ზე 120-ზე მეტი სპიკერი წარსდგა, ღონისძიებას დაესწრო 10 000-ზე მეტი ადამიანი, ხოლო სოციალურ ქსელში ვიდეოებს უყურეს 15 მილიონზე მეტჯერ. ღონისძიების დეტალური გეგმის ნახვა შეგიძლიათ ვებგვერდზე: Spotlight.ge