Murmur ემინ ალიევის მიერ დაფუძნებული სტარტაპია, რომელიც ცოტა ხნის წინ 500 Georgia-ს აქსელერაციის პროგრამაში მოხვდა. სტარტაპი ორიენტირებულია გარე რეკლამის ინოვაციური ვერსიების შექმნაზე, რომელიც უფრო ეფექტურ შედეგებს მისცემს მომხმარებლებს, ვიდრე ამას ციფრული რეკლამები აკეთებენ.
ვრცლად სტარტაპის საქმიანობის შესახებ ემინ ალიევს გავესაუბრეთ:
– როგორ დაიბადა Murmur-ის შექმნის იდეა?
Murmur ჩემივე გამოცდილებაზე დაფუძნებით შეიქმნა. პირველ რიგში, აღვნიშნავ, რომ ვარ MIT-ის კურსდამთავრებული და ვმუშაობდი პროგრამული უზრუნველყოფის ინჟინრად Cisco-სა და IBM-ში.
ცოტა ხნის წინ კი სათავეში ვედექი სტარტაპს და ამ პერიოდში ციფრულ მარკეტინგში უამრავ პრობლემას ვაწყებოდი. აქედან გამომდინარე, ვფიქრობდი, რომ უკეთესი გამოსავალი უნდა მომეძებნა, რომელიც ოფლაინ რეკლამას ისეთივე ეფექტურს გახდიდა, როგორიც Facebook-ისა და Google-ის ონლაინ რეკლამებია.
– რას სთავაზობს თქვენი სტარტაპი მომხმარებელს?
Murmur არის სტარტაპი, რომელიც გვთავაზობს უნიკალურ გადაწყვეტას იმ პრობლემის გადასაჭრელად, რომელსაც მრავალი ბიზნესი აწყდება. დღესდღეობით რეკლამები 4 მილიარდამდე ადამიანს ვერ წვდებიან იმიტომ, რომ ისინი ედბლოკერებს (რეკლამების დამბლოკავ საშუალებებს) იყენებენ. ეს იწვევს 22 მილიარდამდე დოლარის პოტენციური შემოსავლის დაკარგვას. ჩვენი ინოვაციური გადაწყვეტა კი გულისხმობს შემდეგს – ეს პრობლემა გადაილახება გარე რეკლამების მეშვეობით, რომლებიც მაქსიმალურად პერსონალიზებული იქნება.
კომპიუტერული ხედვის ტექნოლოგიის გამოყენებით, ჩვენ შეგვიძლია რეკლამის პერსონალიზირება აუდიტორიის სქესის, ასაკის, მდებარეობისა და ქცევის მიხედვით. ჩვენი გადაწყვეტა საშუალებას აძლევს ბიზნესს, მიაღწიოს სამიზნე აუდიტორიას 35-ჯერ უფრო ეფექტურად, ვიდრე ციფრული რეკლამა ახერხებს ამას.
ჩვენი სარეკლამო მენეჯერის პორტალი გთავაზობთ რეალურ დროში კამპანიის ანალიტიკას, რომელიც ბიზნესს შეუძლია გამოიყენოს კამპანიის ეფექტურობის გასაზომად გამოხატული რეაქციების, ნახვების, მდებარეობის, სქესის და ასაკის მიხედვით.
– გვიამბეთ, როგორ გახსენდებათ პირველი ნაბიჯები ამ საქმიანობაში?
Murmur-ზე მუშაობა 2021 წლის შუა რიცხვებში დავიწყე. შევიმუშავე მინიმალური პროდუქტი (MVP) და დავიწყე მისი ტესტირება მომხმარებლებთან. როგორც კი მომხმარებლები აღფრთოვანდნენ, გადავწყვიტე შემექმნა პროდუქტი, რომელიც სრულყოფილი იქნებოდა.
– რა სირთულეებს წააწყდით?
მთავარი სირთულე იყო ხელოვნური ინტელექტის პროგრამული უზრუნველყოფის შემუშავება, შემდეგ უკვე კლიენტების აღმოჩენა და მომხმარებლებამდე იმ ღირებულებების ადექვატურად მიტანა, რომელსაც ეს პროდუქტი მათ მისცემდათ.
– რა ეტაპზეა ამჟამად სტარტაპი?
ჩვენ უკვე გვაქვს სრულყოფილი პროდუქტი, გვყავს აქტიური მომხმარებლები და ვცდილობთ, კიდევ უფრო მეტად განვვითარდეთ.
– რატომ გინდოდათ 500 Georgia-ს პროგრამაში მონაწილეობის მიღება?
სამომავლოდ, ჩვენ ვგეგმავთ საქართველოს ბაზრის ათვისებასა და პროდუქტის დანერგვას. ხოლო მას შემდეგ, რაც აღმოვაჩინეთ, რომ 500 Georgia-ს პროგრამა იწყებოდა, ვიფიქრეთ, რომ დასაწყისისთვის ეს საუკეთესო ნაბიჯი იქნებოდა.
– როგორ ფიქრობთ, რა შესაძლებლობებს აძლევს 500 Georgia სტარტაპებს და რატომ არის მათთვის მნიშვნელოვანი ამ პროგრამაში მონაწილეობა?
პირველ რიგში, ეს პროგრამა გლობალურ ქსელებზე წვდომის შესაძლებლობას იძლევა. გარდა ამისა, სტარტაპერებს აქვთ შანსი, ექსპერტებისგან ისეთი რჩევები მიიღონ, რომლებიც კომპანიის მართვაში მნიშვნელოვნად დაეხმარებათ.
– და ბოლოს, ზოგადად, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?
სამომავლოდ ჩვენ ვგეგმავთ პროდუქტის დანერგვას თბილისში, სან-ფრანცისკოსა და ნიუ-იორკში.