500 Georgia აგრძელებს რეგიონის ყველაზე საინტერესო სტარტაპების განვითარებას – აქსელერაციის პროგრამა საქართველოში უკვე მეხუთედ ტარდება! 500 Global-ისა და საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით, 500 Georgia რჩეულ სტარტაპებს გამოცდილ მენტორებთან აკავშირებს, რაც მათ აძლევს შანსს, დახვეწონ ბიზნეს სტრატეგია, მარკეტინგი, გაყიდვები და მოიზიდონ ინვესტიციები. მეხუთე ნაკადისთვის 5 ქვეყნიდან 10 განსაკუთრებული სტარტაპი შეირჩა, რომლებიც 12 კვირის განმავლობაში ინტენსიურ პროგრამაში ჩაერთვებიან. მათგან ერთი-ერთი HopShop-ია, სომხური სტარტაპი, რომელიც სოციალური მედიის ინფლუენსერებისა და მათი მოდით დაინტერესებული გამომწერებისთვის ერთდროულად რამდენიმე პრობლემას წყვეტს.
სოციალური მედიის სქროლვისას ინფლუენსერების სტილი და ტანსაცმელი ხშირად მათ გამომწერებზე დიდ შთაბეჭდილებას ტოვებს და ბუნებრივია, ბევრს უნდა გაიგოს, სად შეიძლება შეიძინოს ესა თუ ის ნივთი. მიუხედავად ამხელა ინტერესისა, კონტენტის შემქმნელებს ძალიან ურთულდებათ ამ პროცესის მონეტიზაცია. დღეს არსებული მონეტიზაციის საშუალებები მანუალურია და ითვალისწინებს ბრენდებთან ასობით შეთანხმებას, ვებგვერდის შექმნასა და განახლებას ან თითოეული პროდუქტის ინტერნეტში სათითაოდ ძებნასა და პოსტზე მონიშვნას. HopShop სწორედ ამ პრობლემას წყვეტს და ეხმარება მოდის კონტენტის შემქმნელებს თავიანთი აუდიტორიისა და გავლენის მონეტიზებაში. HopShop ქმნის ავტომატურ “მაღაზიებს” ინფლუენსერებისთვის და ხელოვნური ინტელექტის ვიზუალური ძიების მეშვეობით, პოსტზე ნიშნავს ტანსაცმლის ზუსტ ანალოგებს ან მსგავს ალტერნატივებს.
სტარტაპის დახმარებით, ინფლუენსერებს შეუძლიათ ჰქონდეთ წვდომა 500-ზე მეტ ბრენდსა და 6 მილიონზე მეტ პროდუქტზე. ეს პროდუქტები ავტომატურად ინიშნება (Tag), ინფლუენსერები კი პოსტის დახმარებით გაყიდულ თითოეულ ნივთზე 15%-იან საკომისიოს იღებენ. ეს ყველაფერი ძალიან მარტივად ხდება: ინფლუენსერი მაღაზიის მისამართს უთითებს თავის პროფილზე, “ფოლოვერები” კი ლინკზე გადადიან, ირჩევენ და ყიდულობენ სასურველ ტანსაცმელს.
HopShop-ს 4 დამფუძნებელი ჰყავს: CEO ტიგრან ჩახალიანი გამოცდილია გაყიდვებსა და ბიზნეს დეველოპმენტში, სამველ მინასიანი მონაცემთა ექსპერტია, ჰაიკ ჰაკობიანს 15-წლიანი გამოცდილება აქვს ბიზნესის განვითარებაში და უმუშავია ისეთი კომპანიებისთვის, როგორებიცაა Nestle და BAT. მეოთხე დამფუძნებელი, არამი კომპიუტერულ მეცნიერებათა დოქტორია და CTO-ს როლს ითავსებს.
HopShop-ის უკეთესად გასაცნობად დამფუძნებლებს რამდენიმე კითხვა დავუსვით:
რამ განაპირობა HopShop-ის შექმნა?
სანამ ეს იდეა გაჩნდებოდა, მოდის SHAZAM-ის შექმნა გვინდოდა. ეს იყო ცალკე აპლიკაცია, სადაც შეგეძლო ინტერნეტში ნანახი ან თუნდაც შენივე გადაღებული ფოტო აგეტვირთა და ზუსტად იგივე ან მსგავსი ტანსაცმელი გეპოვა. ამ აპლიკაციით ერთ წელიწადში 50 ათასი ძებნა მოვაგროვეთ. შემდეგ ეს მონაცემები გავაანალიზეთ და აღმოვაჩინეთ, რომ ფოტოების 70% Instagram-ისა და TikTok-ის ინფლუენსერების სქრინშოტები იყო.
HopShop განსაკუთრებულია, იმიტომ რომ…
მხოლოდ ინსტაგრამზე, 60 მილიონზე მეტი კონტენტის შემქმნელია “გაჭედილი” ტექნიკურ, ლოჯისტიკურ და ოპერაციულ ორომტრიალში იმისთვის, რომ საკუთარი სტილის მონეტიზება შეძლონ.
სხვა პლატფორმებიც ეხმარება შემქმნელებს კონტენტისგან ფულის შოვნაში, თუმცა, ამ პლატფორმებზე ყველა ნივთის სათითაოდ ატვირთვა და შეყვანა აუცილებელი პირობაა. გიწევს სულ გამახვილებული ყურადღებით ამოწმო: ნივთის სიზუტე, ლინკების სისწორე, ტანსაცმლის მარაგი მაღაზიაში… ამდენი დაბრკოლების დაძლევის შემდეგაც, პოტენციური მონეტიზების დაახლოებით 70% პროცენტი იკარგება, რადგან ინფლუენსერებს კონკრეტულად ერთი ნივთი აქვთ მონიშნული პოსტზე. თუ გამომწერი ზუსტად იმავე ნივთს ფინანსურად ვერ შესწვდება, თვითონ დაგუგლავს მსგავსს და იმას იყიდის: ინფლუენსერის პოტენციური შემოსავალი იკარგება.
HopShop-ზე ზუსტად იმავე ჩანთასთან ერთად სხვა, მსგავს ჩანთებსაც იპოვი: პლატფორმაზე 500-ზე მეტი ბრენდია გაერთიანებული! მოკლედ, ინფლუენსერებს ვაძლევთ შანსს ყველა ფოლოვერისგან გამოიმუშაონ პოტენციური შემოსავალი, განურჩევლად მათი ფინანსური შესაძლებლობებისა.
რამ გადაგაწყვეტინათ 500 Georgia-ში მოსახვედრად გეცადათ ბედი?
ახლახან ჩავეშვით სომხეთში და პირველ ინფლუენსერებთანაც ვითანამშრომლეთ: მიღებული უკუკავშირის გათვალისწინებით პატარა ცვლილებები შევიტანეთ პროდუქტში და ვემზადებით ჩვენი მთავარი სამიზნე ბაზრისთვის, ამერიკის შეერთებული შტატებისთვის. შესაბამისად, ცვლილებები გვჭირდება.
რახან 500 Global აქსელერაციის პროგრამების ლიდერია, ვიცოდით, რომ ძალიან გამოგვადგებოდა პროგრამის გავლა და იმის შესწავლა, თუ როგორ შევქმნათ სასწაული. თანაც, პროგრამა გეოგრაფიულადაც ახლოა იმ ქვეყანასთან, რომელშიც ამჟამად ვმუშაობთ და… უბრალოდ საუკეთესო აქსელერატორია.
500 Georgia-ს შემდეგ როგორი იქნება HopShop?
მალე ამერიკის შეერთებულ შტატებში ჩავეშვებით, ასე რომ ამერიკელ ინფლუენსერებს ვუკავშირდებით. გამოცდილი მენტორები ყოველდღიურად, დაუღალავად გვეხმარებიან გაყიდვებში, პროდუქტისა და ბიზნესის განვითარებაში, გვასწავლიან როგორ ვესაუბროთ ინვესტორებს და როგორ მოვიზიდოთ ფულადი სახსრები.
პროგრამის ინვესტიციების მოზიდვის კომპონენტი კიდევ უფრო მეტ ძალას გვაძლევს და გვაიძულებს სწრაფად განვვითარდეთ,