რატომ უნდა განახორციელო ინვესტიცია სპორტის ინდუსტრიაში

მოსახლეობის მნიშვნელოვანი ნაწილისთვის სპორტი გართობისა და დასვენების საყვარელ საშუალებას წარმოადგენს, რომლის მიმართაც გულშემატკივრები განსაკუთრებით ძლიერ სენტიმენტებს განიცდიან. ამ მოცემულობის ფონზე, სპორტის ინდუსტრია წლიდან წლამდე მდგრადად იზრდება და მისი საბაზრო შეფასება უკვე $1 ტრილიონს უახლოვდება. ამასთან, წლიური საშუალო ზრდის მაჩვენებელი 5-6%-ს შეადგენს, რაც იმაზე მიუთითებს, რომ სპორტი არა მარტო ცხოვრების გასაჯანსაღებლად და გასართობად, არამედ საინვესტიციოდაც გამოსადეგია.

ამ ინდუსტრიაში არსებული საინვესტიციო შესაძლებლობები ისეთივე მრავალფეროვანია, როგორც თავად სპორტის სახეობები. დავიწყოთ ყველაზე მარტივით, რომელიც პირდაპირ სპორტულ კლუბებში ინვესტირებას უკავშირდება. ზოგიერთი ორგანიზაცია, მაგალითად: Manchester United, New York Knicks და NY Rangers საფონდო ბირჟაზეა დალისტული, რაც მათში ინვესტირებას განსაკუთრებით ამარტივებს.

უნდა აღინიშნოს, რომ სპორტულ კლუბებში ინვესტირების სტრატეგიას, ძირითადად, გულშემატკივრები და ფანები ირჩევენ, რაც სამომავლო ზრდის შესაძლებლობას ზღუდავს, რადგან ფსონის დადება, ზოგადად, საფეხბურთო სპორტის წარმატებაზე უფრო გონივრული იქნება, ვიდრე ერთ კონკრეტულ კლუბზე.

თუკი უფრო დივერსიფიცირებული არჩევანის გაკეთება გსურთ, მაშინ შეგიძლიათ სპორტის ინდუსტრიასთან დაკავშირებულ ბრენდებში ინვესტირების სტრატეგია აირჩიოთ. აი, მაგალითად, მსოფლიოს მასშტაბით სპორტული აქტივობების პოპულარიზაციის ფონზე, სულ უფრო მეტად იზრდება მოთხოვნა სპორტულ ტანსაცმელსა და ფეხსაცმელზეც. ამ მიმართულებით არაერთი საინტერესო კომპანიაა წარმოდგენილი, მათ შორისაა: Nike, Adidas, Puma, Lululemon, Under Armour და Asics.

ინვესტიციის ამ მიმართულებით განხორციელების შემთხვევაში, არ მოგიწევთ ერთი კონკრეტული სპორტის სახეობის და კლუბის შერჩევა, რადგან, მაგალითად, კომპანია Nike სპორტის თითქმის ყველა სახეობაშია წარმოდგენილი და მსოფლიოს ყველაზე წარმატებული ათლეტები სწორედ Nike-ის მიერ წარმოებულ პროდუქტებს მოიხმარენ. ეს კი იმას ნიშნავს, რომ სპორტულ ბრენდებს გასაოცარი მარკეტინგული შესაძლებლობები აქვთ, რადგან, როგორც წესი, სპორტს ყველაზე მეტი მაყურებელი და გულშემატკივარი ჰყავს.

პოპულარობასთან ერთად, ერთგულებაც აუცილებლად გასათვალისწინებელია. სპორტის ფანებს საყვარელი კლუბის, ათლეტებისა და ბრენდების მიმართ განსაკუთრებული ლოიალურობა ახასიათებთ, რაც იმას ნიშნავს, რომ ფანების ფავორიტი კომპანიები სტაბილურად ახერხებენ შემოსავლების მიღებას, მიუხედავად კონკურენტების შეთავაზებებისა.

აღსანიშნავია, რომ ბოლო დროს განსაკუთრებით იზრდება ავტო და მოტოსპორტის მაყურებლების რაოდენობა: Formula 1-ის, MotoGP-ის, NASCAR-ის და GT Racing-ის პოპულარიზაციის ფონზე, ამ სარბოლო დივიზიებში წარმოდგენილი ბრენდები გაყიდვების ზრდაზეც მიუთითებენ. ამ კატეგორიის სპორტით დაინტერესების შემთხვევაში, შეგიძლიათ ინვესტიცია პირდაპირ ავტომწარმოებელ კომპანიებში, მაგალითად: Ferrari-ში, Porsche-ში ან Ford-ში განახორციელოთ.  

თუკი კონკრეტული ბრენდის გამორჩევა არ გსურთ, მაგრამ გჯერათ, რომ Formula 1-ის მაყურებლების რაოდენობა მომავალშიც გაიზრდება, მაშინ თანხის დასაბანდებლად შეგიძლიათ Liberty Media განიხილოთ, რომელიც Formula 1-ის გაშუქების ექსკლუზიურ ლიცენზიას ფლობს.

რადგან სპორტის ყურება ვახსენეთ, აქვე აუცილებლად უნდა გავიხსენოთ სტრიმინგ-სერვისები და სატელევიზიო არხები, სადაც მოქალაქეები სპორტულ ღონისძიებებს უყურებენ. ამ მიმართულებით ბაზარზე ერთ-ერთი უმსხვილესი მოთამაშე ESPN-ია, რომელსაც Walt Disney Company ფლობს. ასევე, უნდა ვახსენოთ Apple TV+ და Netflix, რომლებიც ისეთ პოპულარულ სპორტულ შოუებს ფლობენ, როგორიცაა: F1: Drive to Survive და Ted Lasso.

სპორტთან მიმართებით კორელაციური ინვესტირების სტრატეგიაც აქტიურად მუშაობს. როგორც წესი, ახალი წლის შემდეგ და ზაფხულამდე ცოტა ხნით ადრე, განსაკუთრებით იზრდება ხოლმე მოთხოვნა ფიტნეს დაწესებულებებზე. ამ მოცემულობის გათვალისწინებით, შეგიძლიათ ინვესტიცია სპორტული დარბაზების ქსელში, მაგალითად, Planet Fitness-ში განახორციელოთ, რომელიც მსოფლიოს მასშტაბით 2,400-მდე ფილიალს ფლობს.

საერთო ჯამში, დანამდვილებით შეიძლება ითქვას, რომ სპორტის ინდუსტრიაში უხვადაა წარმოდგენილი საინვესტიციო შესაძლებლობები და ზრდის პოტენციალის მქონე კომპანიები. ამ შესაძლებლობებით პირდაპირი სარგებლის მიღება კი საქართველოს ბანკის მობილბანკში საინვესტიციო ანგარიშის გახსნით და სასურველ კომპანიებში თანხის დაბანდებით შეგიძლიათ.

არ გაჩერდე, გააგრძელე კითხვა