სტარტაპების ცნობილი და მასშტაბური აქსელერატორი 500 Global, საქართველოს ბანკის დახმარებით, რეგიონის ახალბედა და საინტერესო კომპანიებს აძლევს შანსს, 500 Georgia-ს მონაწილეები გახდნენ. 500 Georgia-ს აქსელერაციის პროგრამა, გამოცდილი მენტორების დახმარებით, ყველა იმ რესურსს აწვდის მონაწილე სტარტაპს, რომელიც მას წარმატებისთვის სჭირდება. პროგრამა უკვე მეხუთედ ტარდება საქართველოში და მასში ამჯერად 10 რჩეულ სტარტაპს ეძლევა რამდენიმე თვეში დააგროვოს ის გამოცდილება, რის მისაღებადაც სხვა შემთხვევაში წლები დასჭირდებოდა.
მეხუთე ნაკადის მონაწილეებს შორის ერთ-ერთ საპატიო ადგილს Beep იკავებს. აზერბაიჯანული სტარტაპი რეალურ დროში მიღებულ ვიზუალურ უკუკავშირს გვაწვდის და სამუშაო პროცესის გამარტივებას უზრუნველყოფს.
სტარტაპის შესახებ Beep-ის გუნდს ვრცლად ვესაუბრეთ და თანამედროვე სამუშაო კულტურასა და სტარტაპის სამომავლო გეგმებზე საინტერესო ამბებიც გავიგეთ:
დავიწყოთ თავიდან: რა არის და როგორ გაჩნდა Beep?
სტარტაპის დამფუძნებელს, ფარიდ შუკუროვს UX/UI დიზაინერად მუშაობის 10-წლიანი გამოცდილება აქვს. ამ ხნის განმავლობაში, მიხვდა, რომ ამ სფეროში დამკვეთებთან ურთიერთობა ძალიან ურთულდებოდა: დაუსრულებელი სქრინშოთები, ეკრანის გამოსახულების ვიდეოები და მათ გადაღებასა და შესწორებაში დახარჯული უამრავი დრო მუშაობის ხელისშემშლელი ფაქტორები იყო. მითუმეტეს, რომ ვიზუალური ილუსტრაციის შემდეგაც კი, დამკვეთებს დამატებითი ახსნა-განმარტება მაინც სჭირდებოდათ. დატანჯულმა ფარიდმა გადაწყვიტა, რომ ვიზუალური ფიდბექის მისაცემად უფრო ეფექტური გადაწყვეტა იყო საჭირო, თანაც სასწრაფოდ. სწორედ ასე გაჩნდა Beep-ის კონცეფცია.
რატომ Beep?
ცხოვრება ხშირად ერთი დიდი არეულობაა, ჩვენ კი სიმარტივე გვწყურია – მათ შორის, კომუნიკაციაშიც. უბრალოდ, პრობლემა ისაა, რომ სწრაფი და ადვილი კონტაქტი ერთმანეთთან ყოველთვის იმ საჭირო შედეგს არ იძლევა, რომელიც გვინდა. მენეჯმენტის საკონსულტაციო კომპანია Gartner-მა აღმოაჩინა, რომ ოფისში დაშვებული შეცდომების 70% ცუდი კომუნიკაციის ბრალია. Grossman Group-მა კი 400 მსხვილ კომპანიაზე დაკვირვების შედეგად დაადგინა, რომ ეს შეცდომები წელიწადში 62.4 მილიონი დოლარი ჯდება. McKinsey-ის ინსტიტუტის კვლევის შედეგებით თუ ვიხელმძღვანელებთ, დასაქმებულები კვირის 61%-ს ჯგუფურ მუშაობაში ატარებენ, დარჩენილ 39%-ს კი კონკრეტულად მათ დავალებებს უთმობენ.
მიუხედავად იმისა, რომ კომუნიკაციის დაბრკოლებების გადასალახად უკვე ბევრი პროდუქტი არსებობს, ონლაინ მუშაობისას გუნდების დიდი ნაწილი მაინც ვერ აღწევს სასურველ შედეგს, რადგან წევრებმა არ იციან, როგორ დაამყარონ უკუკავშირი, ანუ ფიდბექი. ძალიან გვინდოდა ეს შეგვეცვალა – ამიტომ, შევქმენით Beep, ხელსაწყო, რომელიც უკუკავშირის, განმარტებებისა და ინსტრუქციების გაცვლას ძალიან აიოლებს. უბრალოდ მონიშნავ და დაკლიკავ ნებისმიერ რამეზე, დააფიქსირებ შენს აზრს და ყველას გაუზიარებ! თანაც, ყველა კომენტარი მიბმულ სქრინშოთთან ერთად იგზავნება, რათა მაქსიმალურად გასაგები იყოს რაზე საუბრობ. იმისთვის, რომ არაფერი გამოგრჩეს, კომენტარები შეგიძლია დაახარისხო ან კონკრეტულ გუნდებს მიაბა.
მართალია, ბაზარზე მსგავსი ფუნქციის პროდუქტები უკვე არსებობს, თუმცა არცერთ მათგანს არ აქვს იმდენი ფუნქცია, რამდენიც Beep-ს. ზრდასთან ერთად, ფუნქციები იხვეწება და ემატება, ვაპირებთ ყველაზე ხშირად გამოყენებული დავალებათა მენეჯმენტის საშუალებების ინტეგრირებასაც.
ჩვენი მომხმარებლები Beep-ის შეფასებისას აღნიშნავენ, რომ ადვილად გამოსაყენებელი და დავალებაზე ორიენტირებულია.
რა გზა გამოიარა სტარტაპმა 500 Georgia-მდე, როგორ შეავსეთ აპლიკაციის ფორმა?
ფარიდმა Beep-ის პირველი ვერსია 2023 წლის იანვარში ჩაუშვა და პირველი მომხმარებლებისგან დადებითი შეფასებების მოსმენის შემდეგ, გადაწყვიტა UX/UI-ის როლში დარჩენილიყო, რათა პროდუქტი მთლიანად “აეშენებინა”.
მას შემდეგ კი მთელი თავგადასავალი გავიარეთ – ვიყავით აქსელერაციის პროგრამა Sabah.Hub-ის მონაწილეები და გვქონდა პატივი ისეთ შეჯიბრებებში დავსახელებულიყავით საუკეთესოებად, როგორებიცაა Baku ID 2023, Baku Demo Day Startup Fair Adapt 2023 ლიეტუვაში და TechCrunch-ის Startup Battlefield 2023 სან-ფრანცისკოში. გუნდს შემოუერთდნენ პროფესიონალები, რომლებიც თავიანთ ცოდნას გვიზიარებდნენ. ზოგიერთი მათგანი დღემდე ჩვენს გუნდშია, მათ შორის აბას მირზაევი (Chief Technology Officer) და რობერტო ჟოაკინ ადრიანო პერესი (Chief Marketing Officer).
პატარ-პატარა წარმატებების მიღწევის შემდეგ, გადავწყვიტეთ კომპანიის მასშტაბი გაგვეზარდა. ამისთვის კი მხოლოდ ფინანსები არ კმარა – მაღალი რეპუტაციის ორგანიზაციასთან ასოცირება და მისგან სწავლა აუცილებელია. ამ მოთხოვნას კი 500 Global-ის აქსელერაციის პროგრამა აკმაყოფილებდა, რომლის პორტფოლიოც სავსეა წარმატების ისტორიებით. ასე რომ, თითები გადავაჯვარედინეთ, და 500 Georgia-ს აპლიკაცია შევავსეთ – კვირების შემდეგ დაგვიკავშირდნენ და მეხუთე ნაკადის მონაწილედ მიგვიღეს!
თქვენი აზრით, როგორი იქნება Beep 500 Georgia-ს აქსელერაციის შემდეგ?
500 Georgia-ს მონაწილეობა განაპირობებს ინტენსიურ, MBA-ს მსგავს პროგრამაში მონაწილეობას და სხვა სტარტაპების დამფუძნებლებთან ურთიერთობას. ამ ფაქტორებს გამოვიყენებთ და მიზნად გუნდის შესაძლებლობებისა და სინერგიის გაუმჯობესებას დავისახავთ. რა თქმა უნდა, ვკონცენტრირდებით Beep-ის მომხმარებელთა ბაზისა და შემოსავლის გაზრდაზეც. გვჯერა, რომ შედეგად ჩვენი კომპანიის ფასი მნიშვნელოვნად გაიზრდება, რაც კიდევ უფრო მეტ შესაძლებლობას მოგვცემს იმისთვის, რომ Beep ვიზუალური ფიდბექის გაცვლის რევოლუციურ გადაწყვეტად ვაქციოთ. იმ დრომდეც მივალთ, როცა ვიღაც თავის თანამშრომლებს გასძახებს: “უბრალოდ დამbeepე”.