საქართველოს ბანკისა და საქართველოს ინოვაციებისა და ტექნოლოგიების სააგენტოს (GITA) პარტნიორობის ფარგლებში, 500 Global in Eurasia-ს აქსელერაციის პროგრამა უკვე მე-4 წელია, რაც საქართველოში ხორციელდება. 500 Global in Eurasia ვენჩურული საინვესტიციო კომპანია 500 Global-ის რეგიონული პროგრამაა, რომელიც სრულად მოიცავს ევროპის, ასევე აზიის ქვეყნებს და აძლევს შესაძლებლობას, როგორც ქართულ, ასევე უცხოურ სტარტაპებს მიიღონ მონაწილეობა აქსელერაციის პროგრამაში.
500 Global in Eurasia-ს აქსელერაციის პროგრამის მეექვსე ნაკადის გადამზადება უკვე დაიწყო. 500 Global in Eurasia-ს ფარგლებში, უკვე 60-ზე მეტმა სტარტაპმა გაიარა 12-კვირიანი ინტენსიური გადამზადების პროგრამა, რომლის თითოეულ ეტაპზე უცხოელი მენტორები აქტიურად არიან ჩართულნი.
500 Global in Eurasia-ს მეექვსე ნაკადის მენტორებიდან ერთ-ერთი ბრიანა სალინასია, რომელიც გამოცდილებასა და პროგრამის შესახებ თავის მოლოდინებს გვიზიარებს.
გვიამბეთ თქვენი გამოცდილების შესახებ, როგორ მოხვედით იქ, სადაც ახლა ხართ?
თავდაპირველად შემოსავლებზე ორიენტირებულ გუნდებს ვხელმძღვანელობდი დამწყები სტარტაპებისთვის, რომლებიც გაფართოვდნენ და წარმატებას მიაღწიეს. თანდათან კი ჩამოვაყალიბე 800-ზე მეტი ადამიანისგან შემდგარი გუნდი მომხმარებელთა წარმატების, გაყიდვების განვითარების, მარკეტინგის, HR-ის, პროექტის მენეჯმენტისა და ინჟინერიის მიმართულებით. 4 წელიწადში საერთაშორისო და 95%-ით დისტანციური გუნდი 70-ჯერ გაიზარდა. ასევე, 600-ზე მეტ კომპანიის გაყიდვების, მარკეტინგისა და წარმატების სტრატეგიის შემუშავებაში ვმონაწილეობდი. ვმუშაობდი YCombinator-ის მიერ მხარდაჭერილ ორ კომპანიაში, რომლებმაც ერთობლივად 50 მილიონზე მეტი გამოიმუშავეს. გარდა ამისა, ვხელმძღვანელობდი და რჩევებს ვაძლევდი ასობით სტარტაპს, რომლებმაც ჯამში 700 მილიონზე მეტი გამოიმუშავეს.
რა სტრატეგიებს მიმართავთ, რათა სტარტაპებს რეალისტური მიზნების დასახვასა და მათ მიღწევაში დაეხმაროთ?
პირველ რიგში, ჩვენ ვაკვირდებით, სად შეგვიძლია მიმდინარე ოპერაციული სისტემების ოპტიმიზაცია. შემდეგ კი განვიხილავთ, სად სურს კომპანიას იყოს გარკვეული დროის ფარგლებში. შემდეგ ვმუშაობთ და ვაანალიზებთ, რა არის უკეთესი ამჟამინდელი ბაზრისა და გუნდისთვის, რათა დავინახოთ, რა არის გუნდისთვის აგრესიული (მაგრამ რეალისტური!) მიზანი.
მენტორობის რა მიდგომა გაქვთ? როგორია თქვენი მეთოდოლოგია?
ჩემთვის მენტორობა სტარტაპერის ადგილას თავის დაყენებას და სანდო პარტნიორობას ნიშნავს. მსურს, რომ სტარტაპერმა ბიზნესის ძლიერ და სუსტ მხარეებზე საუბრისას ყოველგვარი განსჯის გარეშე თავი კომფორტულად იგრძნოს. ასევე მსურს, სტარტაპერმა იცოდეს, რომ მე მის მხარეს ვარ, შემდეგ კი ნელ-ნელა გამოვიყვანო კომფორტის ზონიდან და პრობლემების გადაჭრის ახალი გზა ვაჩვენო.
რატომ არის მნიშვნელოვანი სტარტაპებისთვის 500 Global in Eurasia-ში მონაწილეობა?
500 Global in Eurasia-ში მონაწილეობა სტარტაპერებს შესაძლებლობას აძლევს, ინდუსტრიის ექსპერტებს შეხვდნენ, რომლებიც ბიზნესის ახალი გზით განვითარებაში დაეხმარებიან. ასევე, სტარტაპები ცოდნას იძენენ ზრდაზე ორიენტირებული მარკეტინგის, ეფექტური გაყიდვებისა და ბაზრის დატესტვის მიმართულებით.
რა გავლენას ახდენს 500 Global in Eurasia სტარტაპების განვითარებაზე?
500 Global in Eurasia სტარტაპებს ეხმარება ახალ ქვეყნებში გაფართოვდნენ და მათი ბიზნესების ზრდაზე ახლებურად იფიქრონ. აქსელერაციის პროგრამის დასასრულს სტარტაპერებს ახალი სტრუქტურა და სტრატეგიები ექნებათ შემუშავებული, რასაც განვითარების პარალელურად, ბაზრების ასათვისებლად სამომავლოდ გამოიყენებენ.
დაბოლოს, რა რჩევას მისცემთ 500 Global in Eurasia-ს მონაწილე სტარტაპებს?
მაქსიმალურად აითვისეთ მთელი ინფორმაცია თითოეული მენტორისგან — ინფორმაციის სხვადასხვა ნაწილი თქვენი სტარტაპ მოგზაურობის სხვადასხვა პერიოდში გამოგადგებათ! და არ დაივიწყოთ, ერთი წუთით შეჩერდეთ და დააფასოთ, უკვე რამდენს მიაღწიეთ.