Bilimber იერასილ ოსპანოვისა და აკბოტა მუსსას მიერ დაფუძნებული სტარტაპია, რომელიც 6-დან 12 კლასამდე მოსწავლეებს ეხმარება, დაუკავშირდნენ საუკეთესო მასწავლებლებს 60 წამზე ნაკლებ დროში.
მიუხედავად იმისა, საგანმანათლებლო პლატფორმები სტარტაპ ინდუსტრიისთვის ახალი არ არის, ბილიმბერი სტუდენტებს ინოვაციურ პროდუქტს სთავაზობს.
რას ემსახურება აღნიშნული პლატფორმა? ამ და სხვა მნიშვნელოვან თემებზე მათ დამფუძნებლებს გავესაუბრეთ:
– როგორ შეიქმნა Bilimber?
მანამ, სანამ Bilimber-ზე მუშაობას დავიწყებდით, მივხვდით, რომ განათლების სფეროში გლობალურად დგას ერთი მნიშვნელოვანი პრობლემა. სტუდენტების 80% ხშირად განიცდის დემოტივაციას.
სწავლის პროცესში ხშირად მათ ბევრი კითხვა უჩნდებათ და შემდგომ ისინი ამ შეკითხვებს მეგობრებს/ოჯახის წევრებს უსვამენ, ან პასუხებს ინტერნეტში ეძებენ, ანდაც საბოლოოდ მასწავლებელთან მიდიან საკითხავად.
უმეტესწილად, ეს პრობლემა იმიტომ წარმოიშვება ხოლმე, რომ მათ არ აქვთ მასწავლებელთან რეალურ დროში კომუნიკაციის შესაძლებლობა. ინტერნეტში ატვირთული ინფორმაცია კი ხშირად სულაც არაა ხოლმე ინდივიდუალურ შეკითხვებზე მორგებული.
სწორედ ამიტომ, გადავწყვიტეთ შეგვექმნა Bilimber. ორივე თანადამფუძნებელს, გვაქვს გამოცდილება B2C პროდუქტების შექმნაში ცენტრალური და სამხრეთ აზიისთვის, ასევე – ინდოეთისთვის. ჩვენ ასევე გვიმუშავია უნივერსიტეტშიც, სადაც ორივე ლექტორები ვიყავით და ვეხმარებოდით სტუდენტებს საუნივერსიტეტო გამოცდების ჩაბარებაში.
– გვიამბეთ დეტალურად, რას სთავაზობს თქვენი სტარტაპი მომხმარებელს და რა პრობლემას წყვეტს იგი?
Bilimber ემსახურება სტუდენტებს, რომლებსაც სჭირდებათ დაუყოვნებლივი დახმარება გამოცდებში, ტესტებსა და საშინაო დავალებებში. ჩვენი სწავლების პლატფორმა აკავშირებს 8-12 კლასების მოსწავლეებს საუკეთესო მასწავლებლებთან, რომლებიც დაეხმარებიან მათ ისწავლონ, გაიქარწყლონ ეჭვები და გაითავისონ ცნებები პირდაპირი ვიდეო ზარების საშუალებით სულ რაღაც 60 წამში.
გარდა ამისა, მოსწავლეებს აქვთ წვდომა პრაქტიკული რესურსების ფართო სპექტრზე, მათ შორის ათასობით კითხვაზე, იმიტირებულ ტესტებზე, ასევე პერსონალიზებულ ვიქტორინებში მონაწილეობაზე. ეს რესურსები შექმნილია იმისთვის, რომ სტუდენტებმა შეძლონ, მოემზადონ ნებისმიერი გამოცდისთვის.
ჩვენი პლატფორმა, განსხვავებით ბაზარზე არსებული კონკურენტებისგან, გთავაზობთ შემდეგ ძირითად მახასიათებლებს:
- Test Hub: ჩვენ გთავაზობთ ყოვლისმომცველ სატესტო ცენტრს, სადაც სტუდენტებს შეუძლიათ, ივარჯიშონ და თვალყური ადევნონ თავიანთ პროგრესს დეტალური ანალიტიკის საშუალებით. ჩვენი ვრცელი მონაცემთა ბაზა მოიცავს 500,000-ზე მეტ ტესტს, რომლებიც რეგულარულად განახლდება შესაბამისობისა და სიზუსტის უზრუნველსაყოფად.
- გემიფიკაცია და ყოველდღიური ჩვევები: ჩვენ ვაერთიანებთ გემიფიკაციის ელემენტებს ჩვენს აპლიკაციაში, რათა შევქმნათ საინტერესო სასწავლო გამოცდილება და დავეხმაროთ სტუდენტებს, განავითარონ ყოველდღიური სასწავლო ჩვევები. თამაშის მსგავსი ელემენტების ჩართვით მოსწავლეებს ვუმაღლებთ მოტივაციას და სწავლას სასიამოვნოს ვხდით.
- წვდომა მასწავლებლებთან: ჩვენ ვაძლევთ სტუდენტებს წვდომას 1000-ზე მეტი სანდო მასწავლებლის ქსელში. ჩვენი პლატფორმით, სტუდენტებს შეუძლიათ დაუკავშირდნენ დამრიგებელს 60 წამის განმავლობაში, მიიღონ დაუყოვნებელი დახმარება როდესაც ეს სჭირდებათ.
– როგორი იყო პირველი ნაბიჯები თქვენს სტარტაპზე მუშაობის პერიოდში?
- ჩვენ ვიმუშავეთ მცირე პროექტზე, რომელიც მიზნად ისახავდა სტუდენტებისთვის იმ სასწავლო მასალებზე წვდომის გაზიარებას, რომლებიც მათ სჭირდებოდათ. სულ რაღაც ორ კვირაში მივიღეთ 300-ზე მეტი ელ.წერილი დამატებითი კითხვებისა და საგნების მოთხოვნით, ასევე წინა წლის საგამოცდო ნაშრომების ხელმისაწვდომობის შესახებ. უფრო მეტად ჩვენი ინტერესი გააღრმავა იმ ფაქტმა, რომ მასწავლებლებმაც დაიწყეს ჩვენთან დაკავშირება. ეს იყო მომენტი, როდესაც მივხვდით, რომ სწორი დრო იყო ბილიმბერის შესაქმნელად.
- კვლევის ფონზე დავადგინეთ, რომ არ არსებობდა პლატფორმა, რომელსაც შეუძლია მონიტორინგს გაუწიოს მოსწავლეთა პროგრესს, გამოავლინოს მათი სუსტი მხარეები და გააუმჯობესოს სწავლის შედეგები.
- ჩვენ დავამყარეთ პარტნიორობა ყაზახეთის უდიდეს ტესტირების ცენტრთან, რამაც საშუალება მოგვცა, მნიშვნელოვნად გაგვეფართოებინა ტესტების მონაცემთა ბაზა და დავამატეთ 400,000-ზე მეტი ახალი ტესტი. ასევე, ჩვენ გავააქტიურეთ გემიფიკაციის ფუნქცია ჩვენს აპლიკაციაში, რაც საშუალებას აძლევს სტუდენტებს, შეეჯიბრონ ერთმანეთს და მიიღონ Bilimber ქულები. ამ სტრატეგიულმა ინიციატივებმა გადამწყვეტი როლი ითამაშა მომხმარებლების შეძენის კუთხით, რის შედეგადაც ჩვენი მომხმარებლების ბაზა 2-3-ჯერ გაიზარდა. ჩვენ შევძელით უფრო დიდი აუდიტორიის მოზიდვა ყოვლისმომცველი და მიმზიდველი სასწავლო პლატფორმის მიწოდებით ჩვენი პარტნიორობისა და გემიფიკაციის მახასიათებლების მეშვეობით.
რაც შეეხება იმას, თუ რა ეტაპზე ვიმყოფებით ამჯამად:
- დღემდე მიღწეულია პროდუქტის 400,000 ორგანული ჩამოტვირთვა
- გვყავს 60 ათასი ყოველთვიური აქტიური მომხმარებელი (MAU)
- მომხმარებლის ჩართულობის საშუალო დრო დღეში 20 წუთია
- გვაქვს ახალი მომხმარებლების ყოველთვიური 25%-იანი ზრდა
- აპლიკაციას აქვს საერთო შეფასება 4.8
- მიღებული გვაქვს 12,000-ზე მეტი შეფასება
– რა სირთულეებს წააწყდით განვითარებასთან დაკავშირებით?
- ტექნიკური გამოწვევები: ძლიერი და მოსახერხებელი პლატფორმის შემუშავება, რომელიც მოიცავს სხვადასხვა ტექნიკური დაბრკოლების გადალახვას. ეს მოიცავდა მასშტაბირებადი ინფრასტრუქტურის შექმნას, მონაცემთა უსაფრთხოების უზრუნველყოფას, მუშაობის ოპტიმიზაციას და თავსებადობის საკითხების მოგვარებას სხვადასხვა მოწყობილობასა და პლატფორმებზე.
- კონტენტის მოპოვება და მართვა: საგანმანათლებლო კონტენტის არსებითი და მაღალი ხარისხის მონაცემთა ბაზის შეძენა რთული ამოცანა აღმოჩნდა. იგი მოიცავდა სანდო წყაროებიდან ტესტების, კითხვებისა და სასწავლო მასალების ფართო სპექტრის მოძიებას, კურირებასა და ორგანიზებას.
- მომხმარებლის ჩართულობა და შენარჩუნება: მომხმარებელთა თანმიმდევრული ჩართულობისა და შენარჩუნების წახალისება საჭიროებდა ყურადღებას მომხმარებლის გამოცდილებაზე, ინტერფეისის დიზაინსა და ჩვენი პლატფორმის საერთო ღირებულების შემოთავაზებაზე. მომხმარებელთა მოტივაციისა და ინტერესის შენარჩუნება გემიფიკაციისა და პერსონალიზებული ფუნქციების საშუალებით მოითხოვდა მუდმივ ინოვაციებს და გაუმჯობესებას.
– როგორია თქვენი მოლოდინი 500 Georgia-ს პროგრამასთან დაკავშირებით?
- ექსპერტებთან კომუნიკაცია: წვდომა გამოცდილი მენტორების, მრჩევლების და დარგის ექსპერტების ქსელთან, რომლებსაც შეუძლიათ ღირებული ხელმძღვანელობა და მხარდაჭერა.
- ზრდა: ჩვენი ბიზნეს მოდელის, ბაზრის პოტენციალის და ზრდის პერსპექტივების გააანალიზება პროგრამის შერჩევის პროცესისა და რესურსების მეშვეობით.
- ქსელი და კავშირები: მოუთმენლად ველით პროგრამის ფარგლებში თანამეწარმეებთან, პოტენციურ ინვესტორებთან და სტრატეგიულ პარტნიორებთან გამოცდილების გაზიარებას, რაც შეიძლება თანამშრომლობისა და ბიზნეს შესაძლებლობების საწინდარი გახდეს.
- უნარების განვითარება: საგანმანათლებლო რესურსებზე, ვორქშოფებსა და ტრენინგ სესიებზე ხელმისაწვდომობის მოლოდინი სამეწარმეო უნარების გასაუმჯობესებლად და ცოდნის მისაღებად ძირითად სფეროებში.
- დაფინანსების შესაძლებლობები: პროგრამის ფარგლებში დაფინანსების პოტენციური შესაძლებლობების ან ინვესტორების გაცნობის იმედი.
- მენტორობა და ხელმძღვანელობა: გამოცდილი პროფესიონალებისგან მენტორობისა და ხელმძღვანელობის მოლოდინი, სტრატეგიების დახვეწა და ზრდის დაჩქარება.
– და ბოლოს, ზოგადად, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?
ჩვენი სამომავლო გეგმა გულისხმობს მაქსიმალურ ზრდას – გვსურს, ჩვენმა აპლიკაციამ გადააჭარბოს 1 მილიონ ჩამოტვირთვას რაც შეიძლება სწრაფად, შეიძინოს 200000-ზე მეტი ყოველთვიური აქტიური მომხმარებელი (MAU) და გამოიმუშაოს $100,000 ყოველთვიური შემოსავალი (MRR). მომდევნო 3-5 წლის განმავლობაში ჩვენი მიზანია მივაღწიოთ 300-500 მლნ აშშ დოლარის შემოსავალს.