Arena Games მიხეილ დიდებულიძის მიერ დაფუძნებული ქართული სტარტაპია, რომელიც სხვაგვარად Web3 თამაშების პლატფორმადაც შეგვიძლია, მოვიხსენიოთ. ის ცოტა ხნის წინ 500 Georgia-ს აქსელერაციის პროგრამას შეუერთდა.
როგორ გაჩნდა იმ სტარტაპის შექმნის იდეა, რომელიც დღეს 6000-ზე მეტ მომხმარებელს აერთიანებს? ვრცლად მის შესახებ მარიამ გიორგობიანს გავესაუბრეთ:
– საიდან გაჩნდა Arena games-ის შექმნის იდეა?
ჩვენი გუნდი კრიპტო სფეროში 2017 წლიდან მოღვაწეობს, ვმუშაობდით ბლოკჩეინ პლატფორმების განვითარებაზე. ამასთან, 2019 წელს დავაარსეთ თამაშების დეველოპმენტის სტუდია სამბრელა, რომელმაც 20-ზე მეტი თამაში შექმნა ამ პერიოდში. ხოლო, დაახლოებით ერთი წლის წინ, გადავწყვიტეთ რომ გაგვეერთიანებინა ჩვენი გამოცდილება ბლოკჩეინში და თამაშების დეველოპმენტში და შეგვექმნა ვებ3 გეიმინგ პლატფორმა, რომელიც ერთ ადგილას გააერთიანებდა დეველოპერებს და მოთამაშეებს. ასე დაიბადა არენა გეიმსი.
– ვინ არიან დამფუძნებლები და რა ბექგრაუნდი აქვთ მათ ამ სფეროში?
პროექტის დამფუძნებელია მიხეილ დიდებულიძე – მეწარმე და ინვესტორი, რომელსაც აქვს დიდი გამოცდილება ბლოკჩეინ სფეროში. მიხეილს აქამდე უკვე დაფუძნებული აქვს ევროკავშირში კრიპტოვალუტის გაცვლის პლატფორმა და თამაშების დეველოპმენტის კომპანია. იგი წლების განმავლობაში მუშაობს ბლოკჩეინ ეკოსისტემის განვითარებაზე და ცნობადობის ამაღლებაზე საქართველოში. მიხეილი ასევე არის პარტნიორი VC ფონდში, რომელიც კონცენტრირებულია DEFI და GameFi სტარტაპებზე.
– დეტალურად გვიამბეთ, რას სთავაზობს თქვენი სტარტაპი მომხმარებლებს და რა პრობლემას წყვეტს ის?
არენა გეიმსი არის ვებ3 თამაშების პლატფორმა, რომელიც აერთიანებს თამაშის დეველოპებს და მოთამაშეებს. დეველოპერებისთვის ჩვენ მიერ შექნმილ იქნა სოფტი, რომელიც მოიცავს რიგ ბლოკჩეინ ინსტრუმენტებს. ეს სოფტი აკავშირებს ტრადიციულ თამაშებს ბლოკჩეინთან, რის შედეგადაც თამაში იდება ჩვენს პლატფორმაზე. მოთამაშეებისთვის კი არენა გეიმსი არის ვებ3 თამაშების პლატფორმა, სადაც ადვილად – ერთი ექაუნთის შექმნით – მათ აქვთ წვდომა ათობით სხვა და სხვა ჟანრის ვებ3 თამაშებთან.
თამაშების ტრადიციული ბაზარი უზარმაზარია და აქვს მრავალი პრობლემა, რომელთა გადაწყვეტა WEB3-ს შეუძლია: კერძოდ, WEB2-ზე დეველოპერები, როგორც წესი, აწყდებიან შემოსავლების არასტაბილურ მოდელებს და დაბალ აღმოჩენადობას, ხოლო ჩვენი Gamefi პლატფორმა სთავაზობს შემოსავლების მდგრად მოდელს და ახალ საზოგადოებაზე გასვლის შესაძლებლობას. მეორე მხრივ, ჩვენ გვყავს მოთამაშეები, რომლებსაც უწევთ Pay-to-win მოდელებში მონაწილება და ხვდებათ რეკლამებით შეფერხება თამაშის დროს – ჩვენ ამ პრობლემებს ვაგვარებთ სამართლიანი კონკურენციის უზრუნველსაყოფად ბლოკჩეინზე და ჩვენი მონეტიზაციის სტრატეგია, Gamefi-ს მონეტიზაციის ახალი მეთოდების წყალობით, არ მოიცავს პლატფორმაზე რეკლამების განთავსებას.
– როგორი იყო თქვენი სტარტაპისთვის პირველი ნაბიჯები – გვიამბეთ იმ პერიოდის შესახებ, როცა ეს საქმე დაიწყეთ..
ჩვენ, როგორც თამაშების დეველოპერული კომპანია, ყოველთის ვეძებდით ჩვენი პროდუქტების მონეტიზაციის ახალ გზებს. გვაინტერესებდა თამაშების ბლოკჩეინთან დაკავშირება, რათა გადაგველახა ის პრობლემები, რომელიც გვქონდა ტრადიციულ თამაშების საგამომცემლო კომპანიებთან თანამშრომლობისას. ბაზრის ტრადიციული ანალიზის შემდეგ, ჩვენთვის ნათლად გამოიკვეთა ტენდენცია, მოთხოვნა და ინტერესი Gamefi პროექტების მიმართ ვებ3 სფეროში. წამყვან პროექტებზე დაკვირვების შემდეგ, ჩვენმა გუნდა შეამჩნია, რომ მათ უმრავლესობას ჰქონდათ ინფლაციური თამაშის ეკონომიკის პრობლემა და საკმაოდ გართულებული შესვლის პროცესი ტრადიციული თამაშის დეველოპერებისთვის. ამ პრობლემის მოგვარების გზა მალევე გადაიქცა ჩვენი ბიზნესის მთავარ, საფუძველ იდეად.
– რა სირთულეები გხვდებოდათ განვითარებასთან ერთად?
სირთულეები ძირითადად დაკავშირებული იყო ჩვენს საქმიანობის სფეროსთან – იქიდან გამომდინარე, რომ ბლოქჩეინ თამაშები ახალი ტრენდია, რთულია ტრადიციული ინვესტორებისთვის და თამაშების დეველოპერებისთვის სწრაფი გადაწყვეტილებების მიღება , რაც თავიდან ახანგრძლივებდა ცივი კონტაქტიდან რეალურ თანამშრომლობაზე გადასვლის პროცესს.
– რა ეტაპზეა სტარტაპი ამჟამად?
პლატფორმის MVP უკვე გაშვებულია და ამ მომენტისთვის 6000-ზე მეტი რეგისტრირებული მომხმარებელი გვყავს. დამატებულია 2 თამაში, ხოლო აქსელერაციის პერიოდში ვაპირებთ კიდევ რამდენიმე თამაშის დამატებას.
– აქამდე თუ მიგიღიათ სხვა ტიპის აქსელერატორში მონაწილეობა?
პროექტის ადრეული განვითარების ეტაპზე მონაწილეობა მივიღეთ Blockchain Center-ის ინკუბაციის პროგრამაში, რომელიც ორიენტირებული იყო პროდუქტის, ბიზნეს გეგმის და ტოკენ ეკონომიკის განვითარებაზე.
– რატომ გაგიჩნდათ სურვილი, შეგევსოთ 500 Georgia-ს აპლიკაცია?
ჩვენთვის, როგორც ბლოქჩეინ კომპანიისთვის, მნიშვნელოვანი იყო ასეთი რეპუტაციის მქონე აქსელერაციის პროგრამაში მოხვედრა – ეს ნიშნავს ჩვენი ბიზნესმოდელის და პროექტის აღიარებას. 500-ის კომპანიებს აქვთ ყველა საჭირო ინსტრუმენტი იმისთვის, რომ სტარტაპი განავითარონ, მოიზიდონ საერთაშორისო ინვესტიციები, გლობალურ ბაზარზე გავიდნენ და გახდნენ საერთაშორისო სტარტაპ ეკოსისტემის წევრები – სწორედ ეს აპლიკაციის გაგზავნის მთავარი მოტივაცია.
– როგორი მოლოდინები გაქვთ პროგრამასთან დაკავშირებით?
აქსელერაციის გავლის პროცესში ხდება არსებული ბიზნეს მოდელის გადახედვა, ახალი უნარ ჩვევების შესწავლა, სწორი უნიკალური შეთავაზების მომზადება და ბაზარზე გასვლისთვის ყველა საჭირო ექსპერიმენტის ჩატარება, რაც საბოლოოდ კარდინალურად გარდაქმნის ჩვენს პროექტს უკეთესობისკენ.
– როგორ ფიქრობთ, რა შესაძლებლობას აძლევს 500 Georgia სტარტაპებს და რატომაა მნიშვნელოვანი მათთვის ამ პროგრამაში მონაწილეობის მიღება?
500 Georgia არის ერთადერთი საერთაშორისო აქსელერაციის პროგრამა ჩვენს რეგიონში, რომელიც აერთიენებს 2200-ზე მეტ კომპანიას და 2.3 მილიარდზე მეტ ინვესტიციას, რაც ნიშნავს, რომ პორტფელის კომპანიას ეხსნება წვდომა სხვა დანარჩენ კომპანიებზე, მათ გამოცდილებასა და დახმარებაზე. ასევე, 500-დან პირველადი ინვესტიციის მიღების შემდეგ მარტივდება საერთაშორისო ფონდებიდან ინვესტიციების მოზიდვაც.
– და ბოლოს, ზოგადად, როგორია თქვენი სამომავლო გეგმები?
უახლოეს მომავალში ვგეგმავთ ახალი თამაშების დამატებას და პლატფორმის ფუნქციონირების გაუმჯობესებას. ყოველთვიურად ვგეგმავთ მინიმუმ ორი ახალი თამაშის დამატებას. ჩვენი პლატფორმისთვის სამხრეთ – აღმოსავლეთი აზია არის პირველი სამიზნე ბაზარი, ამიტომ ჩვენ მივმართავთ ჩვენს რესურსებს ამ ბაზარზე ჩვენი პლატფორმის წარმატებულად დანერგვისკენ.