ტექნოლოგიებით დაინტერესებულ ადამიანებს Spotlight Tech 2024 ახალი ისტორიებითა და შესაძლებლობებით უბრუნებდა. Spotlight Tech 2024 1-2 ივნისს Raddison Blu Iveria-ში ჩატარდება, ღონისძიების გენერალური სპონსორი კი საქართველოს ბანკია. Spotlight Tech 2024-ის თემა “გაკვეთილებია” და მოწვეული სპიკერებიც სწორედ იმ გაკვეთილების შესახებ მოგვიყვებიან, რომლებიც ტექნოლოგიების განვითარების გზაზე მათთვის ყველაზე მნიშვნელოვანი აღმოჩნდა.
სპიკერებს შორის ერთ-ერთი Signify-ის აღმასრულებელი დირექტორი ზვიად წოწკოლაურია, რომელიც წლევანდელი ღონისძიებისა და Signify-ის წარმატების ისტორიის შესახებ ვრცლად გვესაუბრა.
გვიამბეთ Signify-ის შესახებ, როგორ გაჩნდა მისი შექმნის იდეა?
დაკონტრაქტებით სრულდება კომპანიის თითქმის ყველა ძირითადი პროცესი: ჩვენ ვამზადებთ და ხელს ვაწერთ დოკუმენტებს როცა ვყიდით ან როცა ვყიდულობთ, ან თუნდაც როცა სამსახურში ახალი თანამშრომელი აგვყავს. ხშირად ეს პროცესი დაკავშირებულია ბიუროკრატიასთან, ფურცლებთან, დოკუმენტის გაუთავებელ მოძრაობასთან მხარეებს შორის, ხშირად გაგონილ ფრაზასთან: “მობრძანდით ოფისში და მოაწერეთ ხელი”, ბოლოს კი ხელმოწერილი დოკუმენტები ბაინდერებით სავსე არქივში იყრის თავს, რომელშიც წლობით ვინახავთ. შედეგად, კომპანიისთვის ეს არის: შენელებული პროცესი, ზედმეტი ხარჯები და მომხმარებლის ნეგატიური გამოცდილება. Signify-ს მისიაა დაკონტრაქტების პროცესი გაამარტივოს.
რა ეტაპები გაიარა Signify-მ და როგორ მიაღწია წარმატებას?
Signify-ს კეთება 3 წლის წინ დავიწყეთ, პოსტპანდემიის პერიოდში. ჩვენ (Signify-ს გუნდს) გვჯერა, რომ კონტრაქტებისა და დოკუმენტების მომავალი არის ციფრული და რომ ისტორიულად ყველაზე მოსაწყენი და ბიუროკრატიული პროცესის ნაცვლად, გამორჩეული მომხმარებლის გამოცდილება შეგვიძლია შევქმნათ. Signify-ზე ყოველთვიურად ხელი ეწერება 200,000-მდე დოკუმენტს, ჯამში კი 500,000-ზე მეტმა უნიკალურმა ადამიანმა ერთხელ მაინც გამოცადა ელექტრონული ხელმოწერა.
რას სთავაზობს Signify დღეს მომხმარებლებს?
Signify არის ქლაუდ პლატფორმა, რომელიც კომპანიებისთვის ამარტივებს ხელშეკრულებებისა და სხვა დოკუმენტების მომზადების, გაზიარების, ხელმოწერისა და შენახვის პროცესს.
Signify-ს ეფექტი ციფრებში:
- 5-ჯერ ნაკლები დრო;
- 70%-ით შემცირებული ხარჯი;
- 1 დღე დანერგვისთვის.
Spotlight Tech 2024-ის ერთ-ერთი სპიკერი ხართ, რას შეეხება თქვენი თემა?
ყველა ინოვაცია, ახალი პროდუქტი ან სტარტაპი დაკავშირებულია სტატუს კვოს ცვლილებასთან. ჩვენ ვქმნით პროდუქტს/სერვისს, რომლის მიზანია, ვიღაცისთვის რაღაც შეცვალოს, გაამარტივოს, გააუმჯობესოს… და თუ აქამდე ვაკეთებდით ასე, ახლა (ჩვენი პროდუქტით) მოდი ვქნათ — ისე. “ასე”-ს ჰქვია მომხმარებლის ქცევა და მისი შეცვლა ალბათ ყველაზე რთული გამოწვევაა ნებისმიერი ინოვატორისა თუ სტარტაპერისთვის. Spotlight-ზე ჩემი მთავარი თემა იქნება მომხმარებლის ქცევა და ის გაკვეთილები, რომლებიც ამ ქცევის ცვლილებისთვის 15-წლიანი ბრძოლის შედეგად მივიღე.
ტექნოლოგიების განვითარების გზაზე რა იყო თქვენთვის მთავარი გაკვეთილი (გაკვეთილები), რომელიც წარმატების მიღწევაში დაგეხმარათ?
ფოკუსი და სიჯიუტე. სტარტაპს როცა აკეთებ, განსაკუთრებულად შეზღუდული გაქვს დროც და რესურსებიც. ყველა სტარტაპი გადარჩენისთვის იბრძვის, ტაქტიკური შეცდომები მოსულა, მაგრამ სტრატეგიულში თუ შეგეშალა — კომპანია აღარ იქნება. ამ გზაზე ცდუნება სულ არის… “ბარემ ისიც”, “ბარემ კიდევ 1 ფიჩაც”… — ამისთვის კი ყველა გუნდს სჭირდება ფოკუსირება მთავარზე — იმაზე, რაც ახლა შენს კომპანიას ყველაზე მეტად წაწევს წინ. ამ გზაზე ასევე ხშირადაა ეჭვები. როცა ვიწყებდი, ბევრი მეკითხებოდა: “ხომ არსებობს ელექტრონული ხელმოწერა?”, “ამაში ფულს გადაიხდიან?” ან “რით აჯობებ კონკურენტებს?” და ა.შ. ერთმა ნაცნობმა ისიც გვითხრა: დიდი კომპანია ამაში 30 ლარზე მეტს არ გადაიხდისო. ჩვენთვის ალბათ მთავარი, რაც წარმატების მიღწევაში დაგვეხმარა, ის იყო, რომ ჯიუტად გვჯეროდა რასაც ვაკეთებდით და სწორ დროს სწორი ფოკუსი გვქონდა.
რატომ უნდა დაესწრონ ტექნოლოგიებით დაინტერესებული ადამიანები Spotlight Tech 2024-ს?
დღემდე ბევრი კიდევ ვერ იაზრებს იმ შესაძლებლობებს, რომლებსაც ესა თუ ის კომუნა (Community) ქმნის როგორც ადამიანებისთვის, ისე ბიზნესებისთვის და ბევრი ამას არ იყენებს. ეს დაახლოებით იგივეა, რომ გუგლის საძიებო სისტემა არ გამოიყენო, როცა ინფორმაციას ეძებ. Spotlight ზოგადად ტექნოლოგიური კომუნის ერთ-ერთი ყველაზე მაგარი ივენთია, რომელიც ამ სფეროს ენთუზიასტებმა არ უნდა გამოტოვონ.
დაბოლოს, თქვენი აზრით, რამდენად მნიშვნელოვანია საქართველოს ბანკის მხარდაჭერა და ჩართულობა მსგავს ღონისძიებებში?
საქართველოს ბანკი ბოლო წლების განმავლობაში აქტიური მხარდამჭერია არა მხოლოდ Spotlight-ის, არამედ ბევრი სხვადასხვა ტექნოლოგიური ღონისძიების. ძალიან სასიხარულოა, რომ ბანკი ზრუნავს ტექნოლოგიური კომუნის განვითარებაზე და თავადაც არის კონტრიბუტორი.