წლის ყველაზე მასშტაბური მარკეტინგული ღონისძიება, Spotlight ბრუნდება. მეათე საიუბილეო შეხვედრაზე მარკეტინგის სფეროს პროფესიონალები თუ, ზოგადად, ბიზნესის სხვადასხვა მიმართულების წარმომადგენლები შეიკრიბებიან და სტუმრებს საკუთარ ხედვებსა და გამოცდილებას გაუზიარებენ.
Spotlight-ს Marketer.ge 2013 წლიდან საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით ახორციელებს. ღონისძიება უკვე იქცა მარკეტერების მთავარ “დღესასწაულად”. ემოციური, შთამაგონებელი, სახალისო გამოსვლებისა და ვორქშოპებისადმი კი ინტერესი წლიდან წლამდე ღვივდება.
წლევანდელი ღონისძიების მთავარი თემა “მემკვიდრეობაა”, გამომსვლელთა სია კი მრავალფეროვანია. მაყურებლის წინაშე 23-24 დეკემბერს მარკეტერები, ხელოვანები თუ ბიზნესის ინდუსტრიაში მომუშავე პროფესიონალები წარდგებიან. მათ შორისაა ბეკი ფანცხავა, რომელსაც ამ ბლოგში უფრო ახლოს გაგაცნობთ.
ბეკი ფანცხავა ბრენდის და კომუნიკაციების სპეციალისტია 15-წლიანი გამოცდილებით. მისი კარიერა მოიცავს როგორც ადგილობრივ, ისე საერთაშორისო ბრენდებს, რომლებიც სატელეკომუნიკაციო, ფინანსურ, სტუმარ-მასპინძლობის თუ საგანმანათლებლო ინდუსტრიებში ოპერირებენ. ახლა კი ბეკი ახალი და საინტერესო პროექტების შექმნაში ეხმარება იმ ადამიანებს, ვისაც ბრენდისა და კომუნიკაციის ძალის სჯერათ.
ბეკი აღნიშნავს, რომ მისი პროფესიული არჩევანი ერთ-ერთი ყველაზე სწორი გადაწყვეტილებაა, რომელიც ცხოვრებაში მიუღია, ამასთან, გამოცდილების გაზიარებისთვისაც ყოველთვის მზადაა, ამიტომაც შეუერთდა რამდენიმე წლის წინ კავკასიის უნივერსიტეტის გუნდს და ამავე მიზეზით ისაუბრებს თავის “მემკვიდრეობაზე” წლევანდელ Spotlight-ზე.
რას ნიშნავს “მემკვიდრეობა” თქვენთვის, როგორც მრავალწლიანი გამოცდილების მქონე მარკეტერისთვის? თუ შეგიძლიათ, გაგვიმხილოთ, როგორ ეხმაურება თქვენი გამოსვლა Spotlight-ის წლევანდელი ღონისძიების მთავარ თემას — “მემკვიდრეობას”?
მემკვიდრეობა ჩემთვის ისტორიასთან, წარმატებასთან, შეცდომებთან და გამოცდილებასთან არის დაკავშირებული. ხშირად ვამბობთ, რომ ჩვენ, როგორც ქართველ მარკეტერებს, მემკვიდრეობით ბევრი რამ არ გვერგო, მაგრამ დარწმუნებული ვარ, რომ ჩვენი სფერო, მიუხედავად იმისა, რომ შედარებით ახალგაზრდაა, სავსეა ტალანტებით, გამბედაობით და უნიკალური იდეებით, რომლებიც ნამდვილად გვერგო მემკვიდრეობით, თუნდაც — სარაჯიშვილისგან ან ლაღიძისგან.
მემკვიდრეობის შექმნა მომავალი თაობებისთვის რამდენადაც საპასუხისმგებლოა, იმდენად საინტერესო და გამოწვევებით სავსეა, ამიტომ თითოეული ჩვენგანი იმაზე უნდა ზრუნავდეს, რომ ღირებული გამოცდილებები, ისტორიები და ბრენდები შევქმნათ, რომლებზეც ახალი თაობა ისაუბრებს, თუნდაც გააკრიტიკებს და იმედია, შეიყვარებს კიდეც.
ჩემს გამოსვლაში მოვყვები ყველაფერზე, რაც (არ) მერგო მემკვიდრეობით მე, როგორც ბეკის, მარკეტერს და ჩვენი ინდუსტრიის წევრს, დანარჩენს კი 23 დეკემბერს შეიტყობთ.
როგორ შეაფასებდით Spotlight-ს და რამდენად მნიშვნელოვანია თქვენთვის საიუბილეო ღონისძიებაზე სპიკერად ყოფნა?
Spotlight-მა დიდი სიყვარული დაიმსახურა 10 წელში და მას ყოველ წელს ასობით ადამიანი მოუთმენლად ელის, რადგან სურს, მოისმინოს ახალი ისტორიები წარმატებებზე, ეპიკურ შეცდომებზე, ძველ და ახალ ბრენდებზე, პერსონალურ გამოცდილებებზე.
ძალიან საპასუხისმგებლო და ამაღელვებელია საიუბილეო ღონისძიებაზე სპიკერობა. სიამოვნებით დავესწრები ყველა გამოსვლას, რადგან დარწმუნებული ვარ, ბევრი ახალი იდეით და შთაგონებით სავსე წამოვალ.
ათი წელი გავიდა მას შემდეგ, რაც პირველი Spotlight ჩატარდა. შეგიძლიათ, გაგვიზიაროთ თქვენი დაკვირვება, როგორ შეიცვალა ამ პერიოდში მარკეტინგი საქართველოში? რა არის განვითარების მთავარი ნიშანი ამ სფეროში?
სფერო ძალიან სწრაფად ვითარდება და იცვლება. ძალიან ვამაყობ, რომ ამ ცვლილების ნაწილი მეც ვარ. ბევრი ნიჭიერი ადამიანი შემოუერთდა დარგს და დღეს ისინი უკვე წარმატებული მარკეტერები არიან.
ყველაზე მნიშვნელოვანი ცვლილება, რა თქმა უნდა, მომხმარებლისგან მოდის, რომლის ქცევაც ბოლო პერიოდში ძალიან შეიცვალა. გაცილებით უფრო მეტად ვუფრთხილდებით დროს, რაც კონტენტის ფორმატებზე აისახა. ასევე, მომხმარებლები გაცილებით უფრო მომთხოვნები გახდნენ ჩვენს მიმართ, რადგან მეტად მდგრად და პასუხისმგებლიან ბრენდებს ანიჭებენ უპირატესობას, აქცევენ ყურადღებას ბრენდის ქცევას და პასუხს მნიშვნელოვან მოვლენებზე, რომლებიც მხოლოდ საზოგადოებისთვის აღარ არის პრიორიტეტული, არამედ მარკეტერების გამოწვევაც გახდა.
საინტერესო დინამიკას ვხედავთ ახალ ქართულ წამოწყებებში, რომლებიც, თუნდაც მცირე ბიუჯეტით, მაგრამ ღირებულ ბრენდებს ქმნიან და აშენებენ.
დაბოლოს, შეგიძლიათ ჩამოთვალოთ 3 მიზეზი, რატომ უნდა დაესწრონ მარკეტერები (და არა მარტო) წლევანდელ Spotlight-ს?
Spotlight-ზე გექნებათ:
- საინტერესო ისტორიების და ადამიანების მოსმენის,
- შთაგონების მიღების,
- დიდი კომუნის წევრობის შესაძლებლობა.
საიუბილეო მეათე Spotlight-ის ღონისძიება 23-24 დეკემბერს, რადისონ ბლუ ივერიაში ჩატარდება და დამსწრეებს მისცემს შესაძლებლობას, დაესწრონ მარკეტინგის დარგის სპეციალისტების გამოსვლებსა და ვორქშოპებს, გაიგონ მეტი ინდუსტრიის ტენდენციებზე და დაამყარონ ღირებული კავშირები. ღონისძიების დეტალური გეგმის ნახვა შეგიძლიათ ვებგვერდზე: Spotlight.ge