საქართველოს ბანკის მხარდაჭერით NASA Space Apps Challenge-ის მსოფლიოში ერთ-ერთ ყველაზე მასშტაბური ჰაკათონი წარმატებით დასრულდა. პროექტი, რომელიც Startup Buro-ს ორგანიზებით გაიმართა, განკუთვნილია კოსმოსით, კლიმატის ცვლილებებითა და გლობალური პრობლემებით დაინტერესებული ადამიანებისთვის.
პროექტის მიზანია მსოფლიოს ირგვლივ კრეატიული, პროგრესული ადამიანების გაერთიანება, მათი ინოვაციური იდეების გლობალური კეთილდღეობისთვის გამოყენება და ტექნოლოგიური პროგრესის ხელშეწყობა..
NASA Space Apps Challenge-ის ორდღიანი ღონისძიება წელს GITA-ში გაიმართა, კონკურსში 20-მდე გუნდმა მიიღო მონაწილეობა, ჟიურის წინაშე კი 12 მათგანი წარდგა. გუნდები მუშაობდნენ NASA-სა და მსოფლიოს მთავარი კოსმოსური ცენტრებიდან მიღებულ რეალურ მონაცემებზე.
კონკურსის განმავლობაში გუნდებს 30 სხვადასხვა გამოწვევიდან შეეძლოთ აერჩიათ სასურველი და წარმოედგინათ პრობლემის გადაწყვეტის საკუთარი ხედვა.
კომპეტენტურმა ჟიურიმ გამოავლინა ორი გამარჯვებული. ერთ-ერთი მათგანია გუნდი Base2, რომელმაც დავალებას ,,Everything starts with water” (ყველაფერი იწყება წყლით) ყველაზე ორიგინალური და დახვეწილი გადაჭრის გზა უპოვა.
დედამიწაზე 370 კვინტილიონი გალონი წყალია, მაგრამ მხოლოდ 0.01%-ის გამოყენება შეგვიძლია: რესურსი, რომელიც ამოუწურავი გვეჩვენება, რეალურად ამოწურვადია და მოფრთხილება სჭირდება. გუნდებს უნდა შეემუშავებინათ ვიზუალური ინსტრუმენტი, რომელიც დაეხმარება მოსწავლეებს,უკეთ გაიგონ, რა გავლენას ახდენს კლიმატის ცვლილებები ამ ამოწურვად რესურსზე და როგორია წყლის სრული ციკლი დედამიწის სისტემაში.
გუნდმა Base2 შექმნა ვიდეოთამაში, რომლის საშუალებითაც მოსწავლეები მარტივად შეძლებენ გაიგონ, როგორ მოძრაობს წყალი დედამიწის გარშემო, როგორ და რა დანიშნულებით იყენებენ წყლის რესურსს ადამიანები და რა გეოგრაფიული ცვლილებები შეიძლება მოუტანოს წყლის გამოყენებამ გარემოს.
გუნდი Base2 5 ადამიანისგან შედგება, მათ შორისაა 2 მხატვარი, 2 თამაშის დეველოპერი და გუნდის ლიდერი (პროფესიით დეველოპერი). ვიდეოთამაშის დიზაინის შექმნისას გუნდმა ხელოვნური ინტელექტიც გამოიყენა, თუმცა ვიზუალის უდიდესი ნაწილი მხატვრებმა თავად შექმნეს. Base2-ს წევრები დიდი ხანია ერთად მუშაობენ, აქვთ საერთო სტარტაპიც „ბეის2“, სადაც 16-22 წლის მოზარდებს ასწავლიან პროგრამირებას საკუთარი კომპიუტერული თამაშით.
გუნდის ლიდერმა, გიორგი ცარციძემ, ისაუბრა, თუ რამდენად საჭირო და სასარგებლოა ასეთი დონის საერთაშორისო ღონისძიებების ჩატარება საქართველოში:
,,ვიტყოდი, რომ ასეთი პროექტების არსებობა საქართველოში უმნიშვნელოვანესია, რადგან ზუსტად ასეთ გარემოში ხდება ნეთვორქინგი და სწორი ხალხის ერთმანეთთან დაკავშირება. ასევე მგონია, რომ საჭიროა, ფიზიკით, კოსმოსითა და ასტროფიზიკით დაინტერესებული ადამიანების წახალისება ჯილდოებით, რათა მათ იზრუნონ არა მხოლოდ ლოკალური, არამედ გლობალური პრობლემების გადაჭრასა და ცხოვრების ხარისხის გაუმჯობესებაზე. გაგაოცებთ თუ რამდენად მარტივად შეიძლება ადამიანების წახალისება“
სწორედ ნეთვორქინგი და ახალი საინტერესო ადამიანების გაცნობის სურვილი გახდა გუნდისთვის პროექტში მონაწილეობის მთავარი მოტივატორი:
,,პროექტში რამდენიმე მიზეზის გამო მივიღეთ მონაწილეობა: პირველ რიგში, ახალ გამოწვევას ვეძებდით, რომლებიც გაამყარებდა ჩვენს ცოდნას და დაგვეხმარებოდა იდეების მოფიქრებაში. მეორე, ეს იყო ნეთვორქინგი და ახალი საინტერესო ხალხის გაცნობა, რომლებთანაც, იმედი გვაქვს, მომავალშიც გავაგრძელებდით თანამშრომლობას“.
როგორც გუნდის წევრები ამბობენ, კონკურენცია საკმაოდ ძლიერი იყო. თემასთან დაკავშირებულ თამაშს კიდევ ორი გუნდი ქმნიდა, იყო გუნდები, რომლებმაც სრულყოფილი მოწყობილობები შექმნეს და საინტერესო პროექტები წარადგინეს ჟიურის წინაშე.
NASA Space Apps Challenge ჰაკათონი მსოფლიოს ირგვლივ 300-მდე სხვადასხვა ქალაქში ტარდება, თუმცა პროექტი ადგილობრივი ღონისძიებებით არ სრულდება: ყოველ ქალაქში გამარჯვებულ გუნდს აქვს შანსი, საკუთარი პროექტი გლობალურ კონკურსზე წარადგინოს. გუნდი Base2-ც არ აპირებს გაჩერებას და გეგმავს, საკუთარი იდეები მსოფლიოს გააცნოს:
,,პირველ რიგში, გვინდა, ჩვენს პირად სტარტაპზე, „ბეის2“-ზე ,გავაგრძელოთ მუშაობა, რადგან უკვე ბოლო ფაზაში შედის პროექტი, პროდუქტი უკვე სკოლებში შევიტანეთ და აქტიურად ვტესტავთ. რაც შეეხება ნასას კონკურსს, გვსურს, რომ პროექტი, რომელიც ჰაკათონზე გავაკეთეთ, „Way of Water”, გავიტანოთ გლობალურ შეჯიბრზე და ასპარეზობა ბოლომდე გავაგრძელოთ“.
Base2-ის მიერ შექმნილი თამაშის დემო ვერსია შეგიძლიათ იხილოთ ქვემოთ მოცემულ ვიდეოში:
საქართველოს ბანკი, როგორც რეგიონში წამყვანი ტექნოლოგიური კომპანია, არა მარტო აღნიშნული პროექტის ფარგლებში, არამედ ყოველთვის ტექნოლოგიების ხელშემწყობი და ტექნოლოგიური განათლების მხარდამჭერია.